ישראל צריכה אותך!
צילום: מוטי קלינגר



דע את היריבה - סרביה
אורלי קלינגר ,08/08/2010

ישראל פותחת את קמפיין 2010 עם משחק המפתח שלה על הנייר – בבית נגד המתחרה העיקרית על הכרטיס השני לפולין. כנסו להכיר את נבחרת סרביה שעושה את זה נכון – ליגה צנועה, הצלחות מדהימות בנבחרות הצעירות ועכשיו, גם נבחרת בוגרת מפחידה למדי.

אין להן קבוצה ביורוליג, אין להן הצלחות מסחררות ביורוקאפ. יש להן מוסר העבודה ויכולות טכניות חזקות עוד מימי יוגוסלביה. יש להן שתי הופעות באליפויות אירופה, בשתי האחרונות שכן סרביה קיבלה עצמאות רק ב2006, כולל ניצחון על רוסיה ב2007. יש להן שלוש מדליות באליפויות אירופה בנבחרות הצעירות בשנים המועטות מאז הכרזת העצמאות וההתנתקות ממונטנגרו. אה, והן הרבה, הרבה יותר גבוהות מאיתנו.

היה די קשה לאסוף חומר על הסרביות, כי מסתבר שיש להם שם מקורות רבים מאד לשחקניות נבחרת. רק שחקנית אחת שתראו בזיסמן ביום חמישי הייתה בלטביה. רק שתיים מהסגל הנוכחי לקחו חלק במוקדמות 2008 עם הנבחרת. אף אחת מהסגל הנוכחי לא שיחקה עם הנבחרת ביורובאסקט 2007. אבל לא, אלה לא חדשות טובות. זה פשוט אומר שעד עכשיו הן הגיעו להישגים יפים למרות היעדרן של לא מעט כוכבות.

ביורובאסקט האחרון סרביה הייתה רחוקה מאד מלהרשים. הן פתחו עם תבוסה מידיה של ליטא ב22 הפרש, אותה ליטא שישראל ניצחה פעמיים במוקדמות. הן המשיכו עם הפסד ב35 הפרש לרוסיה, וסיימו עם הפסד לטורקיה. רק 47.0 נקודות למשחק באליפות באמת נוראית. אבל סרביה ליקקה את הפצעים, מינתה מאמן עם תעודות מימי יוגוסלביה שיעבוד במשרה מלאה כל השנה, והחליפה כמעט את כל הסגל. שבע שחקניות בסגל עוד לא הגיעו לגיל 25, ולצידן יש כמה שחקניות מנוסות עד גיל 31. אם נמשיך לזרוק מספרים, רק שתי שחקניות בסגל מתחת ל1.80, וחמש מהן מתנשאות ל189 ס"מ ומעלה.

אתם גם מוזמנים להיבהל ממבט על משחקי האימון שערכה הנבחרת הסרבית. סה"כ מאזן של 5 – 3, כולל שני ניצחונות מאד משכנעים על טורקיה, ניצחון מרשים על ברזיל החזקה וניצחונות על מונטנגרו וקרואטיה.

נעבור להיכרות עם הדמויות המרכזיות. השם היחיד שאולי יראה מוכר הוא שמה של ילנה מקסימוביץ', סנטרית ענקית ששיחקה ב2007 במדי הפועל ת"א, בעיקר ביורוקאפ, ורשמה אז 13.0 נק' ו-5.5 ריב' למשחק. מקסימוביץ' בת ה28 מתנשאת לגובה 1.93 ושיחקה בשנים האחרונות בקרואטיה, והייתה מצוינת במשחקי ההכנה.

אליה בקו הקדמי יחברו איבנקה מאטיץ' וילנה מילובאנוביץ'. מאטיץ', ותיקת שחקניות הנבחרת בגיל 31, היא סנטרית יורוליג מנוסה בגובה 1.95 החוזרת למדים הלאומיים לראשונה מאז 2005. בעונה שעברה היא שיחקה בצרפת, ולפני כן בילתה ארבע עונות ביורוליג בצ'כיה, ספרד, רוסיה וצרפת. גם היא הייתה מצוינת במשחקי ההכנה וגם לה אין לנו מאצ'אפ.

ילנה מילובאנוביץ' (21, 1.90) היא כוכבת העתיד של הסרביות, ילדת הזהב שכבר ב2009 הפכה לאולסטאר יורוליג במדי שופרון ההונגרית אותה הובילה לפיינל פור של היורוליג עם 15 נקודות למשחק. בקיץ 2009 היא אף נבחרה בדראפט הWNBA במקום ה24 ע"י וושינגטון. מילובאנוביץ' היא היחידה בסגל שהייתה בנבחרת בשני הקמפיינים האחרונים, אז רשמה 7.7 נק' ו-10.3 נק' בהתאמה. בעונה שעברה היא גם שיחקה בשופרון, אבל כבר בשנה הבאה תמצאו אותה ספרטאק מוסקבה הגדולה.

בגילה המופלג מילובאנוביץ' כבר הצליחה להוביל שתי נבחרות למדליות – ב2007 הייתה MVP של אליפות אירופה לנערות והובילה את סרביה למדליית זהב. באותה שנה הסרביות זכו במדליית הכסף באליפות אירופה לעתודה, ושנה לאחר מכן נבחרת העתודה זכתה במדליית הארד באליפות אירופה.

לצערנו יש עוד גבוהות שאפשר לציין, אבל נזכיר גם את הקו האחורי. הרכזת הראשונה תהיה כנראה יובאנה ווקי (24, 1.74) שנבחרה לרכזת העונה בליגה הסרבית בעונה האחרונה אבל חסרת ניסיון באירופה. מי שתוכל לגבות אותה היא נאדה דוריץ', הזכורה לטובה מימיה במוצקין (2006) ובבנות השרון (2008). בעמדה 3 ניתן למצוא את אדריאנה קנזוויץ' (23, 1.83) שמשחקת בשנים האחרונות בספרד עם מספרים יפים ביורוקאפ. עוד כוכבת עולה בנבחרת הסרבית היא אנה דאבוביץ', ילדה שתחגוג 20 בשבוע הבא ומשחקת בשתי עמדות הקו האחורי למרות 180 סנטימטריה. דאבוביץ' כיכבה בנבחרת העתודה בקיץ הקודם עם 15.6 נק', 5.7 אס' ו-4.1 ריב' למשחק.

אז הנה, עכשיו גם אתם מבינים שכנראה לא חייבים קבוצות יורוליג או כוכבות WNBA ברחבי הליגה כדי לייצר נבחרת מסוכנת. סרביה הולכת להיות משוכה מאד קשה למעבר, ולנבחרת הצנועה שלנו אין הרבה מקום לטעות ביום חמישי.

17:45, אולם זיסמן, כניסה חופשית. אתם פשוט חייבים להיות שם – ולעודד!







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();