נעמה שפיר



משחק אימון: הנערות ניצחו את אוקראינה
ליאור קלינגר ,01/06/2007

נבחרת הנערות המתכוננת לאליפות אירופה בסוף החודש ניצחה את נבחרת הקדטיות של אוקראינה אחה"צ בוינגייט, 87 – 74. הנבחרת חזרה מפיגור 18 במחצית הראשונה וברחה להפרש מכובד בסיום.
לחצו כאן לראיון עם קפטנית הנבחרת - דנה יהלומי


נבחרת הנערות תפתח את טורניר אליפות אירופה דרג ב' ב29 ליוני ברומניה. הנבחרת הוגרלה לבית א' עם נבחרות בלגיה, אירלנד, פורטוגל ודנמרק. נבחרת הקדטיות של אוקראינה מתכוננת לאליפות דרג א', בסוף יולי.

נבחרת אוקראינה שלחה כדורים פנימה כבר מתחילת המשחק, הן אמנם צעירות יותר מהבנות בכחול לבן אבל בכל הנוגע לגובה ומאסה מתחת לסלים היתרון היה של האורחות. חמש נקודות רצופות של דנה יהלומי, חטיפה ולייאפ של נעמה שפיר וגם אסיסט שלה למאיה איסרוב במתפרצת השלימו ריצת 7 – 1 של ישראל שעלתה ליתרון 18 – 17 עם דקה לסיום הרבע הראשון, אבל האורחות דאגו לסיים את הרבע ביתרון 21 – 18.

הנבחרת נתקעה בהתקפה בתחילת הרבע השני, ובהגנה לא מצאה פיתרון למשחק הפנים של האוקראיניות. שלשה של האורחות נגד האזורית העלתה אותן ליתרון שיא של 42 – 24, עם ארבע דקות למחצית. היחידה שמצאה את הסל בדקות האלו הייתה יהלומי שחדרה בכל הזדמנות והגיעה לקו העונשין, לפני שמתפרצות שהסתיימו במהלכים של שלוש נקודות של רוני בן נון ונעמה שפיר צמצמו את ההפרש לשמונה. הנבחרת המשיכה ללחוץ, מורן שטרית תסכלה את האוקראיניות עם שלוש חטיפות, ונקודות של שפיר השלימו ריצת 14 – 2 שחתכה את ההפרש לארבע בלבד. במחצית הובילו האורחות 45 – 40. יהלומי הובילה את הנבחרת עם 16 נקודות בהפסקה, שפיר הוסיפה 11.

ארבע נקודות של שטרית ולייאפ של שפיר צמצמו ל46 – 47, אבל האוקראיניות שוב הלכו פנימה באין מפריע. עידית אוריון ושני לוי שלא יכלו לשחק עקב פציעות, חסרו לנבחרת. חדירה יפהפייה של שפיר, איבוד כדור של האורחות ונקודות במשחק מעבר של מור סיידה העניקו לנבחרת יתרון 51 – 49 שלוש דקות לתוך הרבע. האוקראיניות ענו בריצת 10 – 2 ועלו שוב לשמונה הפרש, אך בסיום הרבע התוצאה הייתה 65 – 60.

יהלומי במהלך של שלוש נקודות, נקודות ראשונות של ליאור נוסל מעבר לקשת ושלשה נוספת של יהלומי החזירו את הנבחרת ליתרון 70 – 69, אותו היא כבר לא שמטה. יהלומי מצאה את נוסל שוב לשלוש, ובצד השני האוקראיניות היו בבעיה לאחר שהשחקנית הכי משמעותית שלהן יצאה בחמש עבירות. עם שלוש דקות לסיום הנבחרת עדיין הובילה 75 – 73, לפני שהיא סגרה את המשחק בריצת 12 – 1. האורחות איבדו כדורים בניסיונות שקופים ללכת פנימה, ישראל רצה למתפרצות ודייקה באחוזים טובים מקו העונשין בדרך לניצחון.

קלעו לנבחרת:
דנה יהלומי 29 נק'
נעמה שפיר 23 נק'
מורן שטרית ורוני בן נון 9 נק' כ"א
ליאור נוסל 8 נק'
מאיה איסרוב 3 נק'
מיסי גבאטי, ענבל גבע ומור סיידה 2 נק' כ"א







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();