קפטנית יהלומי - ראיון
שלומי פרי ,31/05/2007

נבחרת הנערות היא הנבחרת הראשונה שיוצאת לאליפות אירופה בעוד כחודש. ביום שישי הן משחקות בוינגיט מול אוקראיניה במשחק הכנה. לקראת המשחק החלפנו כמה מילים עם קפטנית הנבחרת, דנה יהלומי.

הי דנה, איך היתה הבגרות במתמטיקה אתמול ?
האמת שיותר טוב ממה שציפיתי, העיקר שעברנו את זה

תקופה קשה עכשיו ? בגרויות, אימוני נבחרת, איך מסתדרים ?
שמע, זה לא משהו חדש, כל השנה מתמודדים עם עומס ולחץ. עכשיו שיש בגרויות מתחשבים בנבחרת,
בתור שחקניות אנחנו צריכות לדעת לנצל את הזמן בצורה נכונה כדי שנספיק גם להתאמן וגם ללמוד.

איך ההרגשה להיות קפטנית נבחרת הנערות של ישראל ?
האמת ששמחתי מאוד ואני יכולה להגיד לך שגם רציתי את זה והרגשתי מוכנה לזה. אני מאמינה שאצליח לתת מעצמי לנבחרת ולבנות, כמה שאני יכולה

ספרי לנו קצת על עצמך ? מתי התחלת לשחק כדורסל ולמה ?
אני מהיישוב נופית ליד טבעון, התחלתי לשחק כדורסל בכיתה ד' בבית הספר, אז עד אז השתתפתי בהרבה חוגי ספורט, אין ספורט שלא עשיתי וגם רקדתי. לא חשבתי שהכדורסל יהיה הייעוד שלי, זה קרה רק בכיתה ו', רק בכיתה ו' הבנתי שזה הדבר בשבילי, ראיתי שאני לא רוצה להחמיץ אף אימון ושאני נהנית מזה, לא הייתי טובה, אבל פשוט נהניתי והחלטתי לוותר על כל השאר, כולל הריקוד

איך את מסכמת מבחינה אישית וקבוצתית את העונה האחרונה ? הייתן קרובות לתואר אבל לא לקחתן.
קרובות זה לא מספיק, אני אישית וגם הקבוצה כולה, רואים את זה כמטרה שלא הושגה. היתה עונה מדהימה, הבנות, ארז, לא כל אחת זוכה להתאמן עם מאמן כזה. הצוות, רלף ויורם, עבדנו בצורה ממש מקצועית, לא לקחנו תואר, זה מאכזב וחבל, אבל הדרך היתה טובה. אני בטוחה שהבנות קיבלו הרבה מהעונה הזאת, ואני לא מדברת רק על כדורסל.

אני יודע שכמה מקבוצות ליגת על רודפות אחרייך, איפה נראה אותך בשנה הבאה ?
לא החלטתי עדיין, זו התלבטות מאוד קשה, אני משערת שאני אהיה בליגת העל, אבל לא יודעת איפה

בואי נדבר על נבחרת הנערות, שיחקת גם בשנה שעברה בנבחרת הנערות, כמה חשוב נסיון שמגיעים לאליפות אירופה ? מה למדת מהאליפות הקודמת שתיישמי השנה ?
קודם כל אני בשנה רביעית שלי בנבחרות, בכל שנה עד עכשיו לא יצא לי להיות שחקנית מובילה, והפעם אני מאוד שמחה שיש לי את ההזדמנות הזו, אני מרגישה שאני באה בידיעה לקראת מה אני הולכת.
אני יודעת שיש לנו חסרון בגובה ובאתלטיות ולכן אנחנו חייבות להביא דברים אחרים כמו מלחמה ומשמעת טקטית, ואופי, הדברים הקטנים, למדתי גם כמה חשובים ההכנה והארגון. זה לא טורניר פשוט, יש הרבה לחץ וזה מאוד אינטנסיבי.

כאמור בשנה שעברה היית שחקנית משנית בנבחרת, השנה את אמורה להיות הרבה יותר משמעותית
מה הציפיות שלך מהאליפות, שלך אישית ושל הנבחרת ?

אני מאמינה שאנחנו יכולות לעשות טורניר טוב ולסיים בין 4 הראשונות, יש לנו מעבר לכשרון, גם חומר אנושי טוב, אנחנו נבחרת ממש מוכשרת. השאיפה היא להגיע הכי גבוה שאפשר, 1-4 זה יהיה הישג ומשם זה כבר משחק אחד שממנו אפשר להעפיל לדרג א', אני מקווה שלדברים שאני אומרת יהיה בסיס.



בשנה שעברה קלעתן 58 נק' למשחק, כמעט הכי גרוע באליפות והשנה יש לכן מאמן חדש שדוגל בשיטה יותר התקפית, נראה ממכן יותר נקודות השנה ?
קודם כל כבר רואים את זה במשחקי האימון, נדמה לי שאנחנו קולעות משהו כמו 85 נק' למשחק, אנחנו קבוצה מאוד התקפית, זה פועל יוצא מהכשרון שלנו, אבל אנחנו עובדות קשה מאוד גם על הגנה.

יש לכן צוות שכולל 3 מאמנים מליגת העל, עדן, נועה ורועי, על מה הם שמים דגש באימונים ואיך זה להתאמן עם צוות כזה ?
זה צוות שהגישה שלו שונה משנים קודמות. הם שנה ראשונה בנבחרות אבל יש להם נסיון, הם מקרינים רוגע, שקט, אפשר לדבר איתם, יש אווירה טובה, ממש כיף לבוא לאימונים, אפשר לצחוק באימון וזה לא על חשבון עבודה קשה. צוות מרענן.
אנחנו עובדים המון על תיאום בהתקפה ובהגנה, לומדים להכיר אחת את השניה, מתי ללכת על כל אחת.

לסיום, יש לך איזה מסר להעביר ?
כן, אני לא רוצה שזה יהיה קיטשי, אבל יש לי מסר לבנות, אני חושבת שאם נאמין כולנו, זו שנה שבאמת אפשר לעשות דברים גדולים, כל אחת בנבחרת צריכה להבין שהנבחרת זה המרכז וכל אחת צריכה לוותר על האגו האישי השלה. אני מאמינה שיחד נעשה את זה.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();