נבחרת הנערות יצאה לדרך - ראיון עם המאמן
ספסל ,16/02/2007

ביום שלישי האחרון נבחרת הנערות החלה להתאמן לקראת אליפות אירופה דרג ב' שתתקיים בקיץ.
הרמנו טלפון למאמן הנבחרת החדש, עדן ענבר, כדי לשמוע מה הוא מתכנן לקיץ הקרוב.

ראית בוודאי כמה משחקי ליגת נערות, מעל 30 בנות הגיעו לאימון הראשון של הנבחרת, מה דעתך על הרמה הכללית של השנתון הנוכחי? האם הופתעת או התאכזבת מהרמה הכללית ?
"אני שמח שאין לי בסיס להשוואה כי אני לא מכיר שנתונים אחרים. מהשנתון הזה אני מרוצה."

לאחר המינוי שלך היו שטענו שאתה חסר נסיון באימון בנות צעירות. איך תתמודד עם טיעון כזה?
"אני לא מתייחס לבנות כאל בנות צעירות, אני מתייחס אליהן כשחקניות כדורסל ויש לי נסיון באימון שחקניות כדורסל"

מה הציפיות שלך מאליפות אירופה הקרובה, האם לדעתך יש לנבחרת סיכוי ריאלי לעלות לדרג א'?
"הציפיות שלי הן בשלושה מישורים. המישור הראשון נוגע לנבחרת הבוגרת והמטרה להביא כמה שיותר שחקניות ליכולת שהן יתאימו לנבחרת הבוגרת בעתיד. במישור הקבוצתי, המטרה שלי כמו תמיד לנצח בכל משחק. במישור האישי, אני מקווה שאני אצליח לתרום במשהו לשחקניות האלה. ביחס לסיכויים, זה עוד מוקדם להגיד. אני עוד לא מכיר את הנבחרת שלי ובטח שלא ביחס לנבחרות האחרות."

האם אתה כבר יודע משהו על יריבות הנבחרת באליפות אירופה, פורטוגל, בלגיה, אירלנד ודנמרק?
"אני יודע רק פרטים על נבחרת בלגיה, דיברתי עם המאמן של אלופת בלגיה והוא סיפר לי איך בנויה הנבחרת הבלגית."

בחיפה מוצקין נקטת בסגנון משחק של ריצה וסקורים גבוהים, האם תנקוט אותה שיטת משחק גם בנבחרת הנערות?
"אני מניח ששיטת משחק היא פועל יוצא של תפיסת עולם של המאמן ושל החומר שיש לו. אני לא יודע מה היה בקמפיינים קודמים. אני אנסה לשחק כדורסל, לא אשחק עם חמש גארדיות. מכיון שאני מאמין במשחק של ריצה וסקור גבוה אני מאמין שזה יהיה גם בנבחרת."

האם אתה כבר יודע מי השחקניות שעליהן תיבנה הנבחרת הנוכחית?
"אני חושב שראיתי מספיק משחקים וקלטות כדי לדעת מי השחקניות המרכזיות אבל אני מרגיש שאני דף חלק, שום דבר לא מנוי וגמור."


האם יש סיכוי שלין גולן תחזור מהפציעה לשחק באליפות אירופה?
"אני לא רוצה לדבר על שחקניות באופן אישי אבל אגיד שתי מילים על העניין הזה. לגבי לין גולן יש שני מישורים שצריך לדבר עליהם, המישור הבריאותי שעליו אני לא רוצה לדבר במישור המקצועי זאת צריכה להיות החלטה של אלי רבי באיזו נבחרת היא תשחק, נערות או עתודה. לפי מה שהוסבר לי, לין גולן תשחק בנבחרת הנערות, וזה כמובן במידה והיא תחזור מהפציעה ותהיה מספיק טובה כדי לשחק בנבחרת."

כאחד שהוא מאמן של שחקניות שאוהב את השחקניות שלו, לדעתי כשתיאלץ לנפות שחקניות יהיה לך קשה מאוד.
"אני מסכים, אני אנסה לעשות את זה בדרך שהייתי רוצה שיעשו את זה לי, אבל זה בהחלט הולך להיות לי קשה. אם בשאר הדברים אני חלק מצוות יחד עם רועי אייזנברג ונועה רקנאטי, את הקטע של הניפוי אני אעשה בעצמי."

נבחרת הנערות הקודמת קלעה 23% משלוש, 38.2% משתיים וקלעה בממוצע 58.1 נק' למשחק. אולי הבנות שלנו לא מסוגלות להתמודד עם ההגנות האירופאיות.
"שאלה שמתחילה באולי, גם התשובה מתחילה באולי. ההסתכלות שלי לפחות, היא שהבנות יכולות לעשות הרבה. ואני מקווה שאני אתן להן כלים מספיקים לעשות את זה. התוצאות יוכיחו אם מה שאמרתי יש לו בסיס, אני לפחות מאמין בזה."

היום מלבד קרן נחמה שמשחקת כמה דקות ספורות באס"א ירושלים, אין שחקניות נבחרת נערות שמקבלות דקות בבוגרות, פעם ליעד סואץ ואחרות כבר שיחקו בבוגרות בגיל 16
"אני מניח שאם היו יותר שחקניות נערות, שמשחקות ברמה גבוהה, זה היה עדיף, אם הן לא משחקות זה סימן שהן לא מספיק טובות. אני מאמין שלכל דבר יש זמן, לפי מה שראיתי מהבנות, חלק מהן תוכלנה להשתלב בליגת העל בשנתיים הקרובות בלי בעיה."

מה דעתך על חוק החריגות בליגת הנערות? אולי שיתוף בנות ה 19, פוגע בדקות המשחק של הנערות וביכולת שלהן כמנהיגות קבוצה
"אני מטבעי אף פעם לא התלוננתי על החוקים, תמיד עשיתי מה שיכולתי במסגרת החוקים, אני לא מרגיש שאני מספיק בקיא בפרטים כדי להתייחס על ההשפעות של החוק הזה על הנערות, יש לזה פנים לכאן ולכאן."

איזה כדורסל תשחק הנבחרת שלך?
"כמו שאמרתי, אני אנסה להתייחס לבנות כמו אל שחקניות כדורסל ואל הנבחרת כקבוצת כדורסל. אני לא מתכוון לרוץ בלי הכרה, לא יהיה מצב שאני אנסה לשחק עם חמש גארדיות.
אני מתכוון לשחק עם קבוצת כדורסל, עם שחקניות גבוהות, עם שלוש מובילות כדור, נשחק כדורסל ולאן שנגיע נגיע."

לאורך השנים תמיד לנבחרות הנשים שלנו היה חסרון גובה, איך אתה מתכוון להתמודד עם זה?
"אם שחקנית של 1.80 תשמור על שחקנית של 1.90 אנחנו נעשה מה שיש בכדורסל כדי למזער את הנזק. לא ננסה ללחוץ 40 דקות כי זה לא כדורסל בעיני. אם מדי פעם צריך ללחוץ כדי לשנות קצב, נלחץ, אנחנו לא נעסוק בשיבוש המשחק של היריבה, אנחנו נעסוק בשיפור המשחק שלנו ונתייחס רוב הזמן לעצמנו."



נעמה שפיר






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();