המטרה החדשה: מקום חמישי
שלומי ורפי, בלגרד ,20/07/2005

אחרי 5 ימי משחקים באליפות אירופה צריך להכנס לפרופורציות, מקום חמישי יהיה הישג מצוין.
רן אשר מסמן את המקום החמישי כמטרה החדשה של הנבחרת.

לאחר 5 ימי משחקים ניתן בוודאות להגיד שלנבחרות רבות באליפות יש חומר שחקנים טוב בהרבה מזה שלנו, עצם הכניסה למקומות 1-8 זה הישג מכובד, מדליה היתה בגדר פנטזיה אבל כעת כשהחלום נופץ, מאמן הנבחרת רן אשר מסמן את המקום החמישי כמטרה החדשה של הנבחרת.

הסרבים, התורכים, הספרדים, הרוסים ואפילו האיטלקים אותם ניצחו בבית המוקדם מציגים סגל שחקנים טוב יותר משל הנבחרת הישראלית, עם כל הכבוד לכספי, אוחיון וכדיר, לנבחרות האחרות יש יותר גובה, יותר עומק וגם יותר כשרון.

השחקנים הישראלים בהחלט יכולים להרים את הראש גם לאחר שני ההפסדים האחרונים לרוסיה ולספרד, נבחרות עדיפות משלנו.
אם הנבחרת תצליח לסיים במקום החמישי ואפילו השישי זאת בהחלט תהיה הצלחה, להזכירכם, אפילו הנבחרות המצוינות של בורשטיין, גרין ויצחקי ב1998 ושל הלפרין ולימונד ב2002 סיימו רק במקום השישי.

דיברנו עם רן אשר לאחר ההפסד לרוסיה היום: "בפרספקטיבה של מספר אליפויות אירופה לנוער, פעם נוספת אני מוצא שהאליפות היא ברמה מאוד גבוהה, אינטנסיבית מאוד, עם מאפיינים שלא תמיד נבחרות ישראל מתאפיינות בהם כמו גודל, שליטה ברבאונד ונושא של קליעה מבחוץ."

ש: איך אתה רואה את היכולת של נבחרת ישראל עד כה:
אשר: "הוכחנו היום למרות הפסד שאנחנו כן ראויים להיות בין 8 הגדולות של אירופה, סה"כ התחלנו את הטורניר לא טוב, אבל הראינו מאז אופי, ידענו לחזור עם שני נצחונות, כשבדיעבד אחד הנצחונות היה במשחק קובע מול נבחרת שהעפילה ל 1-4 (איטליה), בבית של רבע הגמר קיבלנו 3 נבחרות מאוד חזקות שעל מנת לנצח אותן אנחנו צריכים לקזז פערים גדולים על ידי אקסטרות ותוספות שהנבחרת הזאת מסוגלת להביא. לצערי במשחק הראשון למדנו לקח שאם אנחנו לא מגיעים מוכנים בראש לתת הכל אז התוצאה היא כמו שהיתה בסוף, אני מוצא נקודת אור דווקא היום במשחק מול הרוסים בכל מה שקשור לאינטנסיביות ונחישות וגם במספר נקודות מקצועיות ולכן אני מסוגל להסתכל קדימה."

ש: קדימה לאן ?
אשר: "למרות שנשאר עוד משחק אחד בשלב הזה, שאותו ננסה לנצח, אנחנו כבר מסתכלים מעבר למשחק הזה, למשחק ביום שבת שיקבע אם פנינו ביום ראשון ל 5-6 או ל 7-8.
להבדיל ממעצמות כדורסל אירופאיות אחרות שאולי בכל אליפות הולכים על מדליה ובשבילן 5 או 8 זה לא משמעותי, לנו כנבחרת וכמדינה אין את הזכות לזלזל במאבקים בתוך 5-8, לכן הפוקוס וכל החוסן המנטלי שהצלחנו לגייס, כבר היום יופנו למשחק ביום שבת ומבחינתנו נגדיד את המשחק ביום שבת כגמר אליפות אירופה שלנו."

כפי שנראה נכון לעכשיו, ישראל תסיים במקום הרביעי את בית רבע הגמר וביום שבת תיפגש מול לטביה או צרפת, שתי נבחרות שבהחלט אפשר וצריך לנצח. בהצלחה לנבחרת במטרה החדשה.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();