חצי גמר נערות ב' על האליפות
שי ברק ,28/04/2018

הערב (מוצ"ש) ייצאו לדרך משחקי חצי הגמר על אליפות נערות ב'. ראשל"צ אלופת השנתיים האחרונות תתחיל במסע להגן על התואר עם משחק בחיפה, נגד מכבי חיפה שהרשימה העונה מאד. בחצי הגמר השני מכבי רעננה, מחזיקת הגביע הטריה תרצה דאבל ובדרך תצטרך לעבור את הפתעת העונה הנוכחית מכבי רמת חן שהגיעה היישר מהמחוזית לרביעייה הראשונה. הגומלין בשלישי. פריוויו לקראת המשחקים

מכבי רעננה (1) VS מכבי רמת חן (4)

המשחק הראשון, יתקיים ב- 28/4/18 ,16:30: אולם כפר המכבייה, רמת גן.
הגומלין בו תקבע העולה לגמר, 1/5/18, 19:00: אולם חטיבת השרון, רעננה


הדרך של מכבי רעננה לחצי הגמר:
זה לא שהיה ספק שמכבי רעננה תחזור שנה נוספת לפיינל פור על משחקי האליפות וגם העובדה שהן בצמרת לא צריכה להפתיע את מי מאוהדי הכדורסל, אבל רעננה לא מכוונת לאליפות הליגה הסדירה וגם לא לעלייה לגמר. אחרי שנתיים בהן נכנעו במשחקי האליפות להפועל ראשון לציון רעננה רוצה להחזיר לעצמה את הצלחת. את הגביע הן כבר הצליחו להניף כשביצעו קאמבק מול ראשל"צ וזכו בתואר הראשון של העונה, עכשיו זמנו של התואר השני.

אל הפלייאוף העליון הגיעה רעננה במאזן מושלם של 9 ניצחונות וללא הפסדים כשבכל המשחקים ניצחה בהפרש דו ספרתי. כל המשחקים למעט אחד – שהיה ניצחונה הגדול בסיבוב. במחזור השני של העונה התארחה רעננה בראשון לציון ועם 16-9 ברבע האחרון הצליחה להפוך פיגור לניצחון 53:51. היכולת המרשימה לשמור על מאזן מושלם נעצרה בפלייאוף העליון. אחרי ניצחון ענק על הגלבוע (105:37) הגיעה רעננה לחיפה ונחלה הפסד בכורה למכבי חיפה שסיימה שלישית (75:60). עוד 2 מחזורים חלפו עם ניצחונות על רמת חן וכפ"ס ושוב רעננה יצאה למשחק חוץ בראשון לציון שהיה הפעם חד צדדי יותר והסתיים בניצחונה של המארחת 67:52.

אבל משם ועד לסיום העונה יצאה רעננה לעוד ריצה של 9-0. על חיפה בבית לא התקשו לנצח 76:51 וגם כשהגיעו ראשל"צ הן נכנעו 67:41 ובסך הכל למרות מאזן נקודות זהה לזה של ראשון לציון, ההפרש הגבוה במשחק הגומלין הבטיח להן את הפסגה ואת אליפות העונה הסדירה.

את הקבוצה ממשיכים לאמן יוני דנישבסקי ואורן לם שינסו להחזיר לרעננה את הדאבל, אבל ראשית לעבור את רמת חן.


הדרך של מכבי רמת חן לחצי הגמר:
הישג מדהים למכבי רמת חן שעושה קולות של חזרה לקדמת הבמה. בשנים האחרונות רמת חן בנערות (א' ו-ב') נעה על הקו שבין הליגה הלאומית למחוזית ורק בשנה שעברה הקבוצה הצליחה לחזור לליגה הלאומית לנערות ב' והנה העונה – בריצה מרשימה וביכולת משכנעת הצליחה רמת חן להעפיל לפלייאוף העליון, במה שנראה כהישג - אך הקבוצה לא עצרה שם ובפלייאוף עליון מרשים התברגה גם לפיינל פור.

במחוז הדרומי סיימה רמת חן במקום הרביעי עם 6 ניצחונות ו-3 הפסדים כשהקדימה, בין היתר, את רמת השרון (שסיימה חמישית). מי שהיתה לפניה היא אליצור חולון אבל כאמור זה היה צפוי להשתנות. אם בסיבוב הראשון נכנעה רמת חן לחולון בנקודה (49:48) בפלייאוף העליון כבר היה סיפור אחר עם ניצחון כפול 69:64 בחוץ ו-64:52 בבית.

את תחילת הפלייאוף העליון פתחה רמת חן עם משחק פחות ממקומות 4-5. כפ"ס וחולון הקדימו אותה, אבל רק באופן זמני כשרמת חן עם 4 ניצחונות ב-6 המשחקים הראשונים סגרה פערים מהיריבות ונצמדה למובילות. בסוף חודש פברואר ובתחילת מרץ הגיע "משבר" 4 הפסדים רצופים כולל לחיפה ולכאוכב הרחיקו מעט את רמת חן מחלום הפיינל פור, אבל הקבוצה של עדי אופיר ידעה להתאושש בזמן חזרה עם 3 ניצחונות רצופים על היריבות שלה על המקום הרביעי (חולון, גלבוע וכפ"ס) והשיגה את הכרטיס לחצי הגמר.

את קבוצת נערות ב' של רמת חן מאמנת המנהלת המקצועית של המחלקה הצעירה עדי אופיר. שנה שניה שלה באגודה ואחרי שבנערות א' הבטיחו את החזרה לליגה הלאומית, נראה שגם צומח דור המשך מוכשר, שקשה לראות אותו אמנם עובר את רעננה אבל בשביל המצטרפת החדשה המקום הרביעי שמקדים מחלקות ותיקות וחזקות הוא הישג של ממש.


היסטורית מפגשים בין הקבוצות:
לא מפתיע ואולי גם כצפוי במהלך העונה הסדירה ניצחה רעננה את רמת חן בכל אחד מהמפגשים ביניהם. הקבוצות נפגשו לראשונה במחזור הפתיחה של העונה אי שם באמצע אוקטובר ורעננה שאירחה את המשחק יצאה עם ניצחון ליגה ראשון אחרי 92:37. בפלייאוף שוב אירחה רעננה את רמת חן וגברה עליה 77:41 וכשהגיע הגומלין בכפר המכבייה יצאה משם רעננה עם תוצאה דומה 73:44.


שחקניות המפתח:
את מכבי רעננה מובילות "טריו", כשמעל כולן ירדן גרזון בעונה נהדרת גם בנערות א'. גרזון כבר הביאה לנערות ב' את הגביע עם 19 נק' ו-16 ריב' (מדד 31) ונבחרה לשחקנית המצטיינת בגמר נערות א' (20 נק', 12 ריב'). אבל הצוות המסייע שלה לא פחות מוכשר כשרוני זהות (קדטיות) ורותם שוסטר ("אתנה ג'וניור) בעונה אישית טובה מאד ומי שמסתמנת כפריצת העונה היא נועה גבעון שלצד היכולת המרשימה שלה העונה בליגת התיכונים גם בנערות ב' מובילה את רעננה ומסומנת כדבר הבא (17 נק' בגמר גביע המדינה מעידות על כך)

במכבי רמת חן שמתעצבת השנה עוד אין תצוגות מרשימות בגמרים – אבל כבר בתהליך העונה אפשר היה להתרשם קודם כל מאמי רינת הגבוהה והמוכשרת, תלמידת כיתה ט' שאת הפריצה עשתה בקיץ בטורניר ה-U14 בו הרשימה במיוחד, כשלמרות הגובה שלה מובילה את הכדור ברמה גבוהה. לצידה מאור טובול שהפכה לברומטר של הקבוצה ומירה אבידוב ה"רכש" שהגיע למחלקת הנערות של רמת חן אחרי שעזבה בקיץ את האקדמיה והיא שחקנית ההגנה והנשמה של הקבוצה. אם מחפשים את פריצת העונה ברמת חן שווה להסתכל על פיי אולאולה (כיתה ח') שאמנם משחקת כדורסל רק שנה וחצי אבל עם יכולת אתלטית מרשימה וחלק מסגל ה-U14.










הפועל ראשון לציון (2) VS מכבי חיפה (3)

המשחק הראשון, יתקיים ב- 28/4/18 , 18:00: אולם "מכבי", חיפה.
הגומלין בו תקבע העולה לגמר, 1/5/18, 19:30: אולם "גמי" בי"ס דורות, ראשל"צ




הדרך של הפועל ראשון לציון לחצי הגמר:
לשמור על הצלחת עונה שלישית ברציפות זו משימה לא פשוטה לאף קבוצה. בדרך יש חילופי דורות, הדור עם האליפות הראשונה כבר המשיך קדימה לנערות א' ולבוגרות ובנערות ב' נכנסות שחקניות עתיד מוכשרות אך צעירות. בראשל"צ, המשימה מורכבת עוד יותר בגלל ריבוי הקבוצות בליגה. כך החלטת המועדון היתה שבמקום לעבות את הסגל הנוכחי לתת לשחקניות הצעירות הזדמנות לדקות משחק ומלבד אלין גולן שמשחקת כ"רשאית" מקבוצת הילדות, הילה קארש, עמית טרנר ורוני גופר משחקות בקבוצה השניה, כמו גם אוראל חדוות ואחרות מוכשרות.

כך, אמנם בקבוצה עדיין סגל מוכשר ואיכותי עם 4 שחקניות נבחרות ישראל, אבל גם קצר והפציעות שפקדו את הקבוצה לאחרונה צפויות להקשות עליהן בתקופה העמוסה של משחקי הפיינל פור בנערות ב' ו-א' והמשימה לשמור על התואר הופכת למאתגרת.

לראשון לציון, כצפוי, לא היה קושי מיוחד להעפיל לפיינל פור ואף לסיים במקומות 1-2 בטבלה כשבכל העונה כולה הפסידו רק שני משחקי ליגה, שניהם למכבי רעננה. בסיבוב הראשון בשלב המחוזות ובתום משחק צמוד נכנעו בבית 53:51. אחרי אותו משחק המשיכו בניצחונות גדולים כולל 4 משחקים (מתוך 9) בהם קלעו יותר מ-90 נקודות למשחק. בפלייאוף העליון ראשל"צ כבר שמרה על הבית והשלימה סיבוב בייתי מושלם עם 7 ניצחונות, אך נכנעה פעם אחת בחוץ לרעננה בהפרש גבוה שהוביל לכך שביחס הסלים תסיים במקום השני בלבד כשרעננה עם אותו מספר נקודות מקדימה אותה.

הקבוצה של זיו ארז סיפקה תצוגה מרשימה הפלייאוף ראשל"צ בעיקר מבחינה הגנתית כשבחצי ממשחקיה ספגה פחות מ-40 נקודות למשחק.



הדרך של מכבי חיפה לחצי הגמר:
הדור הצעיר של מכבי חיפה ממשיך להרשים. גם גמר גביע בילדות ומאבקי עליה לפיינל פור גם בנערות א'. בחצי גמר הגביע חיפה נעצרה רק בחצי הגמר (נגד היריבה שאותה צפויה לפגוש שוב בחצי הגמר, הפעם על הצלחת) ובליגה חיפה הרשימה במיוחד כשעלתה לפלייאוף העליון עם מאזן מושלם של 9 ניצחונות כולם בהפרשים דו ספרתיים כולל 30 הפרש על הסגנית מכפ"ס (82:52).

חיפה שמאומנת ע"י כפיר מרדכי המשיכה להרשים גם בפלייאוף העליון כשסיימה עם 3 הפסדים בלבד מהם שניים לראשל"צ ואחד לרעננה (76:51) כשהמשמעות היא שחיפה בביתה הצליחה לנצח את המוליכה ועשתה זאת ב-15 הפרש (75:60). המשחק בכאוכב היה הצמוד ביותר בפלייאוף בו ניצחה חיפה רק 47:34 מה שמעיד על הדומיננטיות העונה במסגרת הליגה , אבל הגיל הצעיר של השחקניות המובילות היה בעוכריה במפגשי הצמרת שבסיומן סיימה חיפה "רק" שלישית מרחק נקודה מהמוליכה – אבל לגמרי שייכת לקבוצות הצמרת כשבינה לבין המקום הרביעי מפרידות 7(!) נקודות בטבלה.


היסטורית מפגשים בין הקבוצות:
מאחר וחיפה היא נציגת הצפון לצד 3 נציגות דרומיות, הקבוצות נפגשו העונה רק פעמיים ובמסגרת הבית העליון. במחזור הרביעי בפלייאוף העליון חיפה אירחה את ראשל"צ במשחק דחוי שנקבע למוצ"ש והיתה קרובה לחולל הפתעה גדולה לפני שנכנעה בהפסד חד ספרתי 56:48. בביתה של ראשון לציון המארחת כבר היתה מרשימה הרבה יותר והפכה את המשחק לחד צדדי בדרך לניצחון 74:50.

עם זאת, בגביע המדינה, במסגרת חצי הגמר, ראשל"צ היתה הרבה יותר משכנעת ואחרי ניצחון בייתי 76:53, הגיעה לחיפה ושם השלימה את המשימה עם ניצחון ב-48 הפרש (82:34).


שחקניות המפתח:
כשמתחילים לדבר על ראשל"צ חייבים לפתוח עם מאיה צימרינג. הרכזת שמשחקת עונה שלישית בנערות ב' וכבר לפני שנתיים בכיתה ח' בקבוצה עם קארש, מיכאליץ וסלס – היתה צימרינג מעל כולן עם 23 נקודות במשחק האליפות. בצלחת שניה ברציפות זכתה ראשל"צ לפני שנה כששוב צימרינג סיימה כקלעית המובילה עם 18 נקודות. והעונה בנערות א' נכנסה לנעליה של קארש כרכזת המובילה של הקבוצה והובילה אותה למקום הראשון בליגה. לצידה שתיים שעשו העונה קפיצת מדרגה נוספת להיות מבכירות שחקניות העתיד, תמר ברגל ועדן ציפל, שחקניות נבחרת הקדטיות. ברגל עם אינטיליגנציית המשחק הגבוהה והיכולות ההגנתיות מאזנת את הקבוצה ומהווה עוגן בסגל ועדן ציפל היא זו שמסוגלת לעשות נקודות כמעט מכל מקום ומתי שרוצה ,גארדית גבוהה וסופר מוכשרת שהזכיה באליפות שלישית ברציפות תלויה הרבה ביכולת שלה. את הפריצה עושה העונה אלין גולן, שחקנית נבחרת U14, שהיתה הקלעית המובילה של הקבוצה בגמר גביע הילדות, היא דור ההמשך מבית ראשל"צ.

במכבי חיפה 3 שחקניות מפתח שהובילו את הקבוצה למקום השלישי ויובילו את האגודה בשנים הקרובות. רוני צביאלי, שחקנית הסגל האולימפי סומנה כהבטחה הגדולה כשהביאה את חיפה לגמר הגביע לילדות (הראשון אליו העפילו) לפני שנתיים. השחקנית שמשחקת ב-2 עמדות הגארד היא חלק מקבוצת הנערות א' ומתאמנת גם עם הנשים. לצידה תמר זינגר ונטע ליכטנטריט, השתיים שהביאו את חיפה לגמר גביע המדינה לילדות, העונה, בפעם השניה. זינגר (קשה לזכור שהיא רק בכיתה ח') היא הקפטנית והברומטר של הקבוצה, שחקנית שכמעט בלתי אפשרי לעצור (38 נקודות בגמר הגביע לילדות!) היא שחקנית נבחרת U14. ליכטנטריט, גם היא שחקנית קבוצת הילדות ובסגל ה-U14, מתנשאת לגובה 180 ס"מ ועדיין גובהת, ריבאונדרית הבולטת בקבוצה. לצידן עושה העונה את הפריצה מאיה בנקר, גבוהה (175 ס"מ) עם קליעה טובה מבחוץ ויכולת הובלת כדור שהשתלבה גם בקבוצת הנערות א' ומהווה את האקס פקטור בחיפה. עוד אפשר להזכיר את נועה נונו שחקנית ההגנה והנשמה המצטיינת בקבוצה.
















כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();