סלס, העפילה לפיסגה



נערות א': חילוף בצמרת
שי ברק ,17/02/2018

הפועל ראשל"צ התאוששה מההפסדים לרעננה בחצי גמר גביע המדינה וגברה עליה במחזור החמישי של הפלייאוף בדרך למקום הראשון. אחרי ניצחונות של חיפה על רמה"ש וכאוכב על הגלבוע חולקות כעת 4 קבוצות מאזן זהה על המקום הרביעי. המחזור השישי יתקיים מחר ובמוקד משחק על המקום בפיינל פור בין רמת השרון לוינגייט

טבלת הפלייאוף העליון:
1. הפועל ראשון לציון 27 נק' (157+)
2. מכבי רעננה 27 נק' (149+)
3. הפועל גלבוע מעיינות 24 נק' (83-)
4. אקדמית וינגייט 23 נק' (4+)
5. מכבי חיפה 23 נק' (85-)
6. א.ס רמת השרון 23 נק' (1+)
7. הפועל כאוכב 23 נק' (30-)
8. אליצור חולון 20 נק' (113-)


סיקור משחקי המחזור החמישי:

הפועל ראשון לציון 67 – מכבי רעננה 60 (בהארכה 56:56)
ארבעה ימים לאחר המשחק הדרמטי בחצי גמר גביע המדינה, שהסתיים בניצחון של רעננה באותו האולם ובהדחת המארחת, אירחה ראשל"צ את רעננה למשחק שלישי בשבעה ימים בין השתיים. כמו בשני המשחקים שקדמו לזה, המשחק היה צמוד, מותח, רווי שינויי יתרון ובעיקר כזה שנע ברובו סביב הפרש חד ספרתי, אך ביכולת לא מרשימה של שתי הקבוצות שסבלו, ככל הנראה מירידת מתח. הפעם גם הקבוצות נדרשו לחמש דקות נוספות של הארכה לפני שהוכרעה המנצחת – אך בסיום ראשון לציון עם ניצחון ראשון העונה (בליגת הנערות) על מכבי רעננה.

עם 6 נקודות של שלי סירקיס ירדה מכבי רעננה ביתרון אחרי 10 דקות של משחק, שתי שלשות של סלס ועוד אחת של ברנר לא הספיקו לראשל"צ, רק לפיגור מינימלי 13:11 בסיומו של הרבע. הרבע השני המשיך להיות צמוד, המארחות ניצחו אותו כמעט באותה התוצאה שרעננה השיגה ברבע הראשון (13-10) ובמחצית יתרון נקודה למקומיות. היה זה רבע מצוין של גילי אייזנר כשאחרי שלשה של צימרינג קלעה 8 נקודות רצופות , בעוד ירדן גרזון שקלעה שש נקודות עבור רעננה הצליחה לשמור את האורחות במשחק, 24:23 במחצית.

הרבע השלישי היה של גאיה סלס, עם עוד שתי שלשות במשחק וסך הכל 8 נקודות אישיות ידעה לשמור על היתרון של קבוצתה כשנעזרה גם בחמש נקודות של עדן ציפל , כשמנגד שוב היו אלה סירקיס וגרזון שניסו להשאיר את רעננה במשחק ובפיגור סביר 39:35 אחרי שלושה רבעים. אז התעוררה שירה עתיר וברבע המכריע קלעה 7 נקודות רצופות (ובסך הכל 9 בכל הרבע) , גם רוט חזרה לקלוע והוסיפה ארבע נקודות בדרך ליתרון רענני של 4 נקודות (55:51) 35 שניות לסיום. גאיה סלס, השחקנית הבולטת על המגרש קלעה שלשה גדולה שהורידה את ההפרש לנקודה , רעננה נשלחה לקו, דייקה פעם אחת משתיים ולהתקפה אחרונה 4 שניות לסיום נשלחה ברנר שניסתה זריקת התאבדות מרחוק ונשרקה עליה עבירה, 0 שניות על השעון. ברנר דייקה פעמיים מתוך השלוש שניתנו לה והמשחק נשלח להארכה.

בהארכה המשחק היה אגרסיבי ובסך הכל שני סלי שדה (עתיר וצימרינג), אך ראשל"צ קלעה יותר מהקו עם ברנר, סלס וצימרינג ובסיום ניצחון דרמטי לראשל"ציות שהעפילו למקום הראשון בזכות הפרש הסלים שהשיגו.

קלעו להפועל ראשון לציון: גאיה סלס 25, שחר ברנר 14, גילי אייזנר 10, מאיה צימרינג 8, עדן ציפל 5, תמר ברגל 3, ניקול מיכאליץ 2
קלעו למכבי רעננה: שלי סירקיס 19, שירה עתיר 15, ירדן גרזון 14, רוני זהות ואיילה רוט 6 כ"א.



מכבי חיפה 73 – א.ס. רמת השרון 65
האם מכבי חיפה בדרך לפלייאוף העליון? הקבוצה מהכרמל הצליחה להשיג ניצחון יקר על רמת השרון ולהשוות את מספר הנקודות לרביעית, כך שכרגע הן בעמדה מצוינת להפוך עונה טובה לגדולה ולהיכנס לפיינל פור. רמת השרון שפתחה היטב את הפלייאוף העליון קצת נבלמה ואיבדה את המקום הרביעי, בגלל מאזן פנימי עם יריבותיה, כבסך הכל ל-4 קבוצות מאזן זהה (וינגייט, חיפה, רמה"ש וכאוכב).

אחרי שוויון 3:3 בפתיחה רצו האדומות ליתרון 13:3 עם שש נקודות של נועה שמשי. שתי שלשות של סהר שגב ונקודות של רוני צביאלי קבעו 19-12 אדום בסוף הרבע הראשון. את הרבע השני פתחו הירוקות לבנות בטירוף עם נקודות ראשונות של נור כיוף ושלשה שלישית של סהר שגב וחיפה משלימה ריצה משלה ליתרון 23:20.
כאן התעוררו נועה שמשי ורוני קלינגר מהצד האורח והחזירו את השליטה לידיים של רמה"ש.
עבירה שלישית של כיוף לקראת המחצית שלחה את שמשי לקו ושלשה נוספת שלה קבעה 44:31 במחצית לרמה"ש.

כשהיה נראה שהאדומות מטיילות לנצחון וחיפה בדרך להפסד נוסף התעוררו המארחות שהציגו במחצית השנייה הגנה מצויינת כאשר לחץ מצויין על כל המגרש הניב חטיפות רבות של תומר נוב, נור כיוף ורוני צביאלי. וכשכבר הגיעו האורחות לצבע נתקלו במטרייה אווירית של מאיה באנקר ובעיקר אבני סימיונוביץ עם חמש חסימות במשחק. סימיונוביץ הצטיינה ברבע הזה גם בהתקפה עם 7 נקודות ושלשה גדולה שסגרה ריצת 10-0 עד 44:41 לרמה"ש.

שלשה של שמשי עוד עצרה את הדימום זמנית עבור רמה"ש אך שלשה של תומר נוב צימקה לנקודה וארבע נקודות רצופות של כיוף (9 ברבע) הפכו ל-50:49 לחיפה ויתרון ראשון במשחק מאז 3-2 בפתיחה.
עד סיום הרבע צביאלי וסימיונוביץ' העלו ל56:51 לחיפה וסה"כ 25-7 ברבע מצויין למארחות.

ברבע האחרון שירה מאור ניסתה לקחת אחריות אצל האורחות עם 8 נקודות ברבע, אך מנגד 12 נקודות של נור כיוף ברבע המכריע כולל שתי שלשות חשובות בתוספת שלשה אדירה של מאיה באנקר הבטיחו את הניצחון למארחות ובסיום 73:65.


קלעו למכבי חיפה: נור כיוף 30, אבני סימיונוביץ' 14, רוני צביאלי 10, סהר שגב 9, מאיה באנקר 5, תומר נוב 3, עמית קופל 2.
קלעו לא.ס רמת השרון: נועה שמשי 24, אופיר אליהו ושירה מאור 12, רוני קלינגר 11, אופק איפרגן 4, עמנואל שניצר 2.



הפועל כאוכב 53 - הפועל גלבוע מעיינות 47
כמו חיפה גם כאוכב הצליחה בזכות יכולת טובה בשבועות האחרונים לסגור את ההפרש. אחרי שפתחו ברביעייה בזכות מאזן טוב מהמחוז הצפוני, אך איבדו גובה, הצליחו לסגור את ההפרש ולהשוות את מספר הנקודות לזה של רמה"ש בדרך אולי להיאבק, לראשונה בתולדותיהן, על הפיינל פור. גלבוע מעיינות, עדיין מחזיקה במקום השלישי עם נקודה יותר, אך בעקבות ההפסדים לרמה"ש וכאוכב, יש להן הרבה סיבות לחשש בכל מאבק של בית משולש עם היריבות על הכרטיס לפיינל פור

- דיווח מאת אתר הפועל גלבוע/מעיינות -
פתיחת המשחק הייתה שייכת למקומיות שמנצלות משחק מפוזר של שחקניות גלבוע מעיינות ורצות לסלים קלים וכעבור חמש דקות של משחק, 12-4 מקומי. גם בהמשך הרבע האדומות לא עוצרות את המקומיות בסיום הרבע הראשון, 19-11 לכאוכב. הדקות הראשונות של הרבע השני היו המשך ישיר של הרבע הראשון שהאדומות מרבות לאבד כדורים ולאפשר למקומיות להגדיל את התוצאה, 26-12. חצי דקה לסוף המחצית לוח התוצאות מראה 34-16 אבל חמש נקודות רצופות של האורחות מורידות את הקבוצות להפסקת המחצית, 34-21 לכאוכב.


לרבע השלישי עולות האדומות מרוכזות הרבה יותר משני צידי המגרש. בהגנה סוגרות את הצבע ולא מאפשרות למקומיות לעשות סלים קלים מה שמאפשר להן להרים את קצב המשחק ובסיום הרבע השלישי, 38-33 לכאוכב. את הרבע האחרון פותחות המקומיות טוב יותר ועולות ל46-37. שחקניות גלבוע מעיינות מצליחות להוריד עד 46-42 אך המקומיות משיבות בריצה משלהן ובסיום המשחק 53-47 לכאוכב.



אליצור חולון 38 – אקדמית וינגייט 68
לא התקבל דיווח על המשחק.


לקראת המחזור השישי בפלייאוף העליון:

א.ס רמת השרון – אקדמיית וינגייט (19:00, אולם 'אוסישקין')
משחק מפתח עבור רמת השרון שאיבדה את המקום הרביעי לוינגייט. אמנם האקדמיה לא יכולה לשחק בפיינל פור , אבל הנקודות שלה וגם ההפרשים נספרים וכך רמה"ש ירדה למקום השישי כשגם חיפה חלפה על פניה. אם רמה"ש רוצה לחזור לרביעייה ושנה נוספת לחצי הגמר על האליפות הן לפחות חייבות לשמור על הבית, אך כמו שכמעט והופתעו ע"י כאוכב גם המשחק נגד וינגייט לא צפוי להיות קל ועלול להתפתח לכדור שלג.
רמה"ש יכול להתעודד מכך שיריבותיה ישחקו השבוע נגד המוליכות וכך שניצחון שלה, סביר להניח יחזיר אותן למקום הרביעי.


מכבי חיפה – הפועל ראשון לציון (19:00, אולם 'מכבי')
חיפה מעודדת מהניצחון הגדול בשבוע שעבר תארח את מוליכת הליגה החדשה ותנסה להפתיע אותה. ראשל"צ בשבועיים לא טובים במיוחד אך עם ניצחון אחד גדול על רעננה בשבוע שעבר מוכיח שכשהן מגיעות חדות הן יכולות לנצח כל יריבה וכעת, כשהן בראש הטבלה, ינסו לשמור על המקום לפחות עד משחק הגומלין נגד רעננה בסיבוב הבא שיהיה על המקום ראשון.


מכבי רעננה – הפועל כאוכב (19:00, חט"ב 'השרון')
רעננה אחרי ההפסד לראשל"צ, הפסד ליגה ראשון העונה, חוזרת הביתה ותארח את אחת הקבוצות המסקרנות של העונה. הפועל כאוכב מספקת עונה נהדרת כולל כמה שחקניות עם פוטנציאל להפוך לכוכבות של ממש. אמנם נגד המוליכות לכאוכב קשה, אבל העובדה שלכל שאר היריבות בליגה נותנת פייט כולל הניצחון הגדול על הגלבוע בשבוע שעבר, נותן תחושה שאם מחפשים הפתעה במחזור הקרוב, יכול להיות שנמצא אותה בשרון.


הפועל גלבוע/מעיינות – אליצור חולון (20:00, גן-נר)
אחרי ההפסד בכאוכב הגלבוע חוזרות הביתה וחייבות להשיג ניצחון על חולון, היחידה שעוד לא ניצחה בפלייאוף העליון. הפסד שלישי ברציפות יכול להיות בלתי הפיך עבור המארחת שהגיעה במאזן מושלם לפלייאוף העליון אך מאז הפסידה בארבעה משחקים מתוך החמישה שהתקיימו. בחולון יודעים שאין להן מה להפסיד. החזרה לפלייאוף העליון היה ההישג המשמעותי שלהן השנה וכשהן באות משוחררות יכולות להפתיע את הגלבוע הפגיעה.



סיקור משחקי חצי גמר הגביע:

הפועל גלבוע מעיינות 52 - אליצור עירוני נתניה 42 (2-0 לגלבוע)
גלבוע מעיינות הבטיחו את העליה לגמר עוד לפני המשחק כשהגיעו עם יתרון 31 נקודות. אבל סופית הוכרעה ההתמודדות כשאחרי הרבע הראשון הוליכו 17:7 ושמרו על ההפרש בהפסקה (28:18), היו אלה לוטן עוזיאל, עדי אלטמן וגם שי גרזון הצעירה שיצרו את ההפרש הראשון וברבע השני שלשה של קרן פיבניק ונקודות של ג'וי אוסיגאווי, צעירה נוספת, הובילו להכרעה במשחק.
כל סגל השחקניות שיחק כשההפרש היה 41 נקודות מצטבר ובתום מחצית שניה מאוזנת ההפרש נשמר, נתניה אמנם ניצחה ברבע השני, אבל קיזזה רק 2 נקודות מההפרש וברבע האחרון עם נקודות של מאיה וינד ושלשה נוספת של פיבניק קבעה גלבוע את התוצאה ועשו היסטוריה עם העפלה ראשונה לגמר גביע המדינה

קלעו לגלבוע מעיינות: לוטן עוזיאל 10, גילי ארמה, קרן פיבניק ומאיה ברקוביץ 7 כ"א, עדי אלטמן 6, שי גרזון 5, עדי וינד 4, מאיה וינד וג'וי אוסיגאווי 3 כ"א.
קלעו לנתניה: עדן גיוסי 12, יפה אלמו 8, יובל שוליה 7, יפית עודה 6.



הפועל ראשון לציון 48 – מכבי רעננה 49 (2-0 לרעננה בסיכום המשחקים)
רעננה הגיעה לראשל"צ עם יתרון 5 נקודות מהמשחק הראשון ואחרי שסיימה את הרבע הראשון ביתרון (16:15) ראשל"צ הצליחו לקחת את ההובלה במהלך הרבע השני והגיעו עד יתרון 15 הפרש, 3 דקות לסוף הרבע השלישי (40:25), אבל אז התעוררו ירדן גרזון, איילה רוט ושלי סירקיס וקיזזו את ההפרש עד שדקה וחצי לסיום מחקו את הפיגור וגם עלו ליתרון (47:46) עליו שמרו עד לסיום.

קלעו להפועל ראשל"צ: גילי אייזנר 10, תמר ברגל וגאיה סלס 8 כ"א, ניקול מיכאליץ 7, מאיה צימרינג 6, שחר ברנר 5, עמת בן אליעזר 3
קלעו למכבי רעננה: שלי סירקיס ואיילה רוט 12 כ"א, ירדן גרזון 8, גל כהן 7, שירה עתיר ורוני זהות 5 כ"א.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();