ליאור גרזון, ניצחון על חיפה



נערות א': הגלבוע מסתבכות
שי ברק ,21/01/2018

עם הפסד שני ברציפות ורגע לפני משחק קשה מול חיפה מתחילים בגלבוע לחשוש שמקומן בפיינל פור לא מובטח. רעננה שגברה עליהן חיזקה את מעמדה בפסגה. רמה"ש השיגה ניצחון דרמטי על כאוכב ומגיעה לרעננה כרביעית בליגה. עוד במחזור: ניצחונות לראשל"צ ולוינגייט - שמפגש ביניהן הוא במוקד המחזור השלישי שיתקיים הערב. עוד על משחקי הערב, בכתבה

טבלת הפלייאוף העליון:
1. מכבי רעננה 22 נק' (63+)
2. הפועל ראשון לציון 21 נק' (66+)
3. הפועל גלבוע מעיינות 20 נק' (60-)
4. א.ס רמת השרון 18 נק' (16+)
5. מכבי חיפה 18 נק' (8-)
6. אקדמית וינגייט 16 נק' (4+)
7. הפועל כאוכב 17 נק' (34-)
8. אליצור חולון 16 נק' (47-)


סיקור משחקי המחזור השני:

הפועל גלבוע מעיינות 36 – מכבי רעננה 82
משחק הצמרת בין מוליכת המחוז הדרומי למוליכת המחוז הצפוני היה במעמד צד אחד כבר למן הפתיחה. למרות שרעננה הגיעו ללא שלי סירקיס הצליחו לפתוח עם רבע התקפי במיוחד וקלעה 25 נקודות ברבע הראשון. אחרי 5 נקודות מהירות של גל כהן הגיעו שלשות של ירדן גרזון, רותם שוסטר ויובל יעקובי שקבעו 25:12 כשרק חמש נקודות של נעה שמעוני שמרו את הגלבוע בתמונה. ההגנה של רעננה העלתה הילוך ברבע השני ועצרה את הגלבוע על חמש נקודות. סל שדה של שמעוני ושלוש נקודות עונשין של מאיה וינד היתה כל התפוקה של המקומיות מול איילה רוט ועמית כהן שהגדילו את ההפרש עד ההפסקה 37:17.

אמנם את המחצית השניה פתחה עדי וינד בשלשה אבל רעננה הגיבו בעוד 26 נקודות. שירה עתיר (7 נקודות ברבע) ואיילה רוט שלטו במשחק ולא נתנו לגלבוע לחזור וכשהרבע השלישי הסתיים בתוצאה 63:36 כל שנותר היה לשחק על ההפרש עד לסיום וגם ברבע המכריע ניצחה רעננה 19-9 כדי לכבוש את המקום הראשון והגלבוע כבר רק במקום השלישי לקראת משחק מפתח בשבוע הבא.

קלעו להפועל גלבוע מעיינות: קרן פיבניק ועדי וינד 9 כ"א, מאיה ברקוביץ ונעה שמעוני 7 כ"א, לוטן עוזיאל ומאיה וינד 2 כ"א
קלעו למכבי רעננה: ירדן גרזון 20, איילה רוט ושירה עתיר 15 כ"א, עמית כהן 12, גל כהן 9, יובל יעקובי 8, רותם שוסטר 3.



אקדמית וינגייט 74 – מכבי חיפה 53
מכבי חיפה ואקדמית וינגייט התמודדו במשחק קריטי לפני כחודש על העפלה לפלייאוף העליון. כששתיהן בפנים, רגועות הרבה יותר הגיעו למשחק הראשון ביניהן בפלייאוף וסיפקו רבע ראשון התקפי במיוחד ואטרקטיבי שהסתיים בתוצאה 22:20 למארחות. שני ברמן פתחה עם 4 נקודות רצופות, ניצן עמאר הוסיפה משלה ואחריה תמר אנגל וליאור גרזון קלעו מספר דומה ברבע שהנקודות בו התחלקו בין כלל השחקניות. בחיפה נור כיוף עם 8 נקודות בצוותא עם רוני צביאלי ושלשה של סהר שגב השאירו את חיפה קרובות. ברבע השני שיפרה וינגייט את ההגנה ועצרה את חיפה על 8 נקודות (שש מהן של עמית קופל) ובהתקפה המשיכה באותו הקצב כשמוריה חסון קלעה 7 נקודות ומאי נשר עוד 6 , וינגייט ברחו וירדו להפסקה ביתרון 44:28.

עוד שבע נקודות של ליאור גרזון ברבע השלישי היו אלה שהכריעו את המשחק, אמנם חיפה חזרה לקלוע מספר דו ספרתי של נקודות, אבל לא היו להן את הכלים לשנות את המומנטום, עם 63 מול 44 בסוף הרבע השלישי המשחק למעשה הוכרע, העייפות בחיפה הורגשה ושחקניות וינגייט עם נקודות של נשר, אופיר דרור ולינוי ביטון קבעו את תוצאת המשחק.

קלעו לאקדמיית ויגנייט: ליאור גרזון 16, תמר אנגל 10, מוריה חסון ומאי נשר 9 כ"א, ניצן עמאר 8, שירה חג'ג' 7, שני ברמן ותמר קופילביץ 4 כ"א, אלכס גיטצ'נקו 3, אופיר דרור ולינוי ביטון 2 כ"א.
קלעו למכבי חיפה: נור כיוף 18, רוני צביאלי 13, עמית קופל 10, סהר שגב 6, איה גרברסקי 4, מאיה באונקר 2.


א.ס רמת השרון 58 – הפועל כאוכב 56
משחקים כאלה הם הסיבה לכך שמחוזות הן אחת ממקורות הבעיה בליגה לנערות. קשה להאמין שמספר דו ספרתי של ידיים יורמו בתשובה לשאלה מי מכיר את שחקניות כאוכב. הן משחקות במחוז צפוני מרוחק, על פניו פחות אטרקטיבי (מספיק לראות את תוצאת המשחק של רעננה מהמחזור) ויישוב אלמוני כ-כאוכב, לא נשמע מסקרן במיוחד ואז הגיעו לרמת השרון, ליבו של מרכז הארץ וסיפקו מלחמה מדהימה כולל שוויון 52 , שלוש דקות לסיום וגררו את רמה"ש למותחן וניצחון דרמטי בסיום.

רמת השרון פתחה טוב עם שירה מאור ורוני קלינגר והוליכו בסוף הרבע הראשון 15:9, אבל בכאוכב הגיבו מצוין ברבע השני עם משחק נהדר של ליאן עודה שקלעה 6 נקודות ברבע ויחד עם פיירוז חאג' והיא סלאח הובילו את האורחות לרבע בו קלעו 19 נקודות וירדו להפסקה בשוויון 28. המשחק הצמוד נמשך גם ברבע השלישי בו אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לברוח וגם הרבע הזה הסתיים בשוויון (43:43) וכשברבע האחרון ענבר רוטנברג ואופיר אליהו פתחו טוב נראה היה שרמה"ש בדרך לניצחון אך בכאוכב לא ויתרו סלאח וחאג' עוד קבוע שוויון 52, ושמשי עם שלשה חשובה ואחריה קליעות עונשין שלה ושל אליהו השיגו את הניצחון היקר שהכניס את רמת השרון לרביעייה הראשונה כבר בתום שני מחזורי פלייאוף.

קלעו לא.ס רמת השרון: נועה שמשי 13, רוני קלינגר 12, אופיר אליהו וענבר רוטנברג 11 כ"א, שירה מאור 8, מור שבתאי 2, אלה נר 1.
קלעו הפועל כאוכב: פיירוז חאג' מוחמד 18, ליאן עודה 12, היא סלאח 8, סירין מוחמד 7, היבא עומר ונור נג'מי 3 כ"א, פאטמה חליל 2.



אליצור חולון 34 – הפועל ראשון לציון 68
חולון שהובסו בסיבוב הראשון ב-100 הפרש, הראו שיפור משמעותי ביכולת נגד הפועל ראשל"צ, אבל האורחות מצידן עשו את שלהן כשיצאו מסיטואציה לא פשוטה כשעלו לשחק ללא קארש שעברה לליגת העל אבל גם ללא גאיה סלס ושחר ברנר הפצועות. בהיעדרן היו אלה כל האחרות שחיפו בהגנה חזקה ועוד ערב קליעה מוצלח. 4 שלשות רצופות, שתיים של בן אליעזר ושתיים של אייזנר הובילו לבריחה של האורחות מול שלשה אחת של שקורי ברבע הראשון. כשההפרש צמח לדו ספרתי, שש נקודות רצופות של אנה שפובלוב שמרו עליו ו-24:12 בתום הרבע הראשון. ברבע השני היתה זו מיכאליץ עם שתי שלשות ויחד עם ציפל שעלתה לשחק וסיפקה דקות טובות של כדורסל המחצית הסתיימה בתוצאה 41:21.

ברבע השלישי רק שקורי ושקד היו שם עבור חולון מול צימרינג, מיכאליץ, אייזנר וציפל שהורידו אמנם רגל מהגז אבל עדיין הצליחו לנצח את הרבע ב-9 הפרש (14-5) וכשהלוח הראה 53:26 , שאר המשחק היה לפרוטוקול בלבד.

קלעו לאליצור חולון: גל שקורי 9, שקד לוי 6, עדי נורבינד 5, יארין סארג', אלנה נגואיצה וסתיו סוכר 4 כ"א, רהב בראון 2.
קלעו הפועל ראשון לציון: ניקול מיכאליץ 14, גילי אייזנר 13, אנה שפובלוב ועמית בן אליעזר 12 כ"א, עדן ציפל 11, מאיה צימרינג 6.



מחר- המחזור השלישי:


מכבי רעננה – א.ס רמת השרון (19:30, חט"ב השרון)
על פניו משחק מסקרן בין הראשונה לרביעית במה שיכול להיות גם סדרת חצי הגמר. אך בפועל וכפי שהיה נראה גם במהלך העונה במחוז הדרומי (73:35) ובליגת התיכונים, רעננה בבית הן קבוצה כמעט בלתי מנוצחת וכשהן רואות את רמה"ש מולן הן מעלות עוד הילוך כיאה למשחק צמרת. מנגד, רמת השרון הוכיחה שיודעת ויכולה לנצח גם במגרשי חוץ קשים כשגברה על הגלבוע וינסו להנחיל פעם נוספת הפסד בכורה ליריבה שמולן.


מכבי חיפה – הפועל גלבוע מעיינות (19:00, אולם "מכבי")
משחק קריטי לגלבוע ומשחק מפתח לחיפה. השתיים הגיעו מהמחוז הצפוני כמוליכה וסגניתה אך ביניהן הפרידו 2.5 משחקים ופערי הרמות היו ברורים, אבל מאז גלבוע נקלעה למשבר עם שני הפסדי בית בהפרשים גודלים וחיפה למרות ההפסד לוינגייט ניצחה במחזור הפתיחה את חולון ומתקרבת לפיינל פור. אם חיפה יידעו לשמור על הבית ולנצח את הגלבוע הן יהיו מרחק משחק בלבד מהאורחות ויוכלו להתחיל ולפנטז על חצי גמר על תואר האליפות. בגלבוע, מנגד, זוכרים בוודאי את הניצחון המרשים בחיפה, במחזור הפתיחה 64:46, אך מאז הרבה מאד השתנה ויהיה להן קשה לשחזר את אותה התוצאה.


הפועל ראשון לציון – אקדמית וינגייט (20:00, "גמי" בי"ס דורות)
אחד המשחקים המסקרנים שיהיו בפלייאוף העליון בליגת הנערות. וינגייט אמנם הפסידו לרעננה, אבל הרשימו בניצחון על חיפה וכעת מגיעים למבחן המרכזי שלהן. הפועל ראשל"צ, בטח בבית, הן קבוצה כמעט בלתי מנוצחת עם אינספור כלים התקפים לסלים מבחוץ ומהצבע ומאמן אחד שהצליח לחבר חבורת לוחמות שגם עזיבתה של קארש לא פגעה בהן. בוינגייט רוצים להוכיח שאין מי שבלתי מנוצחת ועם ההרכב החזק שלהן יגיעו ל"גמי" לאחד המשחקים שגם אם אין לו השפעה מכרעת על הטבלה בסיום – מומלץ שלא לפספס.


הפועל כאוכב – אליצור חולון (19:00, בי"ס מקיף כאוכב)
הפועל כאוכב סיפקה משחק דרמטי ומרשים בשבוע שעבר ברמת השרון. חולון הראתה את הכישרון שלה בחיפה ושתיהן הפסידו בהפרשים גדולים לראשל"צ. עם כל המחמאות והתוצאות המובנות הן עדיין מחפשות ניצחון ראשון בשלב הפלייאוף העליון ואחת מהן תשיג אותו ותעשה עוד צעד לעבר אמצע הבית העליון, על אף שהן עדיין יהיו רחוקות מ-לאיים על הפיינל פור.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();