וינד. שנה שלישית בחצי הגמר



גביע המדינה לנערות: נתניה בחצי
שי ברק ,01/01/2018

השלוש הגדולות רעננה, ראשל"צ וגלבוע מעיינות שוב שם בחצי הגמר על גביע המדינה והשנה מצטרפת אליצור עירוני נתניה שבשלשה דרמטית של גטהון גברה על עמק יזרעאל והעפילה לראשונה למעמד היוקרתי. משחקי חצי הגמר יתקיימו בשיטת בית-חוץ ב-4 ו-7 בפברואר. המפגשים ייקבעו בהגרלה.

הפועל עמק יזרעאל 50 – אליצור עירוני נתניה 52


ההגרלה סיפקה לשתי הקבוצות שאת שאר העונה "יבלו" בפלייאוף התחתון , הזדמנות לעשות משהו מיוחד בהעפלה לחצי הגמר. המשחק שהבטיח תחרות ספורטיבית מרתקת גם קיים בגדול עם סיום דרמטי במיוחד והזדמנות גדולה לצפות בגיוסי, אלמו וגטהון על אחת הבמות המרכזיות בחצי גמר גביע המדינה.

המשחק נפתח עם הליכה פנימה של שתי הקבוצות, אבל רק נתניה היא זאת שקלעה. 5 רצופות של יפה אלמו ושלשה של שירלי גטהון נתנו לאורחת יתרון 10:2, ובעמק הזעיקו פסק זמן. המקומיות חזרו יותר טוב למשחק, נראו יותר טוב בהגנה עם חטיפות ובהתקפה עם שלשות של שירז כץ, ומהר מאוד קבעו שיוויון 12. המומנטום של העמק והיא סיימה את הרבע הראשון ביתרון 12:17.

הרבע השני שוב נפתח עם יכולת טובה של נתניה, למרות כמות לא קטנה של איבודים, בהובלת יובל שוליה שהחזירה את המשחק לשיוויון. במשך כמה דקות עמדה התוצאה על 21:21, עד שהאורחת עלתה שוב ליתרון 4. שלשה של רותם שיין קטעה בצורת מקומית וקבעה את תוצאת המחצית על 25:24.

המחצית השניה נפתחה ב5 דקות של כלום. ואיך שנכתבה שורה זאת, העמק הגיבה ה-5 נקודות רצופות וחזרה להוביל. נתניה הציגה דקות מפוזרות בהתקפה עם זריקות סתמיות שלא פגעו בכלום. כץ המשיכה עם היד הטובה מבחוץ והעלתה את המארחת ליתרון שיא, 29:36, בדרך ל31:36 לקראת הרבע האחרון.

גם באחרון, שוב המומנטום היה של נתניה, שהציגה מהלכים יפים של ריצה למתפרצות בעוד העמק לא הייתה מוכנה בהגנה. אלמו וגיטהון עם 5 נקודות כ"א נתנו לנתניה יתרון 46:40, אבל העמק הגיבה מהר ו3 דקות לסיום אנחנו בשיוויון. הלחץ עשה את שלו כנראה בנתניה, כשהעמק עצרה כל התקפה בחטיפה (5 כאלו בדקות הסיום), אבל לצערה לא ידעה להעניש והמשחק נשאר צמוד. חטיפה וסל של דנה אביטל קבעה 48:50 לעמק, חצי דקה לסיום. נתניה הניעה כדור בהתקפה, מצאה את גיהטון פנויה על קשת ה-3 והכדור צלל פנימה. לעמק נשארו 10 שניות, אבל ההתקפה שלהם נתקעה והם לא הצליחו לייצר נקודות. נקודה מהקו חתמה את תוצאת המשחק על 52:50 לנתניה.

קלעו להפועל עמק יזרעאל: שירז כץ 19, דנה אביטל 13, ירדן שחר 7, הילה בלוך 6, עומר שגב 3, אורי אהרוני 2.
קלעו לאליצור עירוני נתניה: שירלי גטהון 16, יפה אלמו 15, יובל שוליה 10, עדן גיוסי 8, יפית עוזר 2.



הפועל גלבוע מעיינות 65 – א.ס. רמת השרון 60


משחק בין שתי קבוצות שבקלות עוד יכולות להעפיל לפיינל פור, כבר ברבע גמר הגביע. זה מה שסידרה ההגרלה למשחק רבע הגמר. רמת השרון "סבלה" יותר מההגרלה כשנדרשה לצאת למשחק החוץ הקשה ב-"גן-נר" ופתחה היטב את המשחק. עם נקודות של אליהו, מאור וקלינגר מול שלשה של שמעוני עלתה רמה"ש ליתרון 9:3 שנשמר כל משך הרבע בזכות דקות טובות של נועה שמשי וקלינגר שחילקו ביניהן את נקודות קבוצתן עד 16:13 בסוף הרבע הראשון. עם פתיחת הרבע השני שלשה שניה של שמעוני קבעה שוויון זמני אבל רמת השרון ידעה עוד לשמור על עצמה ולחזור עד 22:16 כששוב שמשי, קלינגר ומאור היו המוציאות לפועל.
הגלבוע עלו ליתרון עם התעוררות של מאיה וינד, עוד חמש נקודות של שמעוני שקבעו 27:25, שלוש דקות למחצית. רמה"ש עוד עלתה ליתרון 31:27 לפני שאת הרבע השני בסגרה קרן פיבניק בשתי שלשות ובהפסקה 34:31 למקומיות.

המשחק הצמוד נמשך גם ברבע השני, כשרמת השרון בשלשה של מאור וארבע נקודות רצופות של שמשי הצליחו לחזור ולהוליף 40:36, אבל פיבניק, וינד וגם נקודות של גילי ארמה הצליחו לשנות את המגמה ולהוביל את הגלבוע לניצחון קטן ברבע ובסך הכל 49:45 בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון היה כמו אלה שלפניו, כששתי הקבוצות החליפו סלים. רמת השרון עוד היתה בעמדה טובה לנצח כשנועה שמשי עוד הורידה את ההפרש למינוס 2, אבל קרן פיבניק בעוד ערב קליעה טוב הצליחה לענות בשלשה מנגד וקבעה את תוצאת המשחק כשעד הסיום שתי הקבוצות הרבו להחטיא.

קלעו להפועל גלבוע מעיינות: מאיה וינד 16, נועה שמעוני וקרן פיבניק 14 כ"א, גילי ארמה ולוטן עוזיאל 6 כ"א, עדי וינד ומאיה ברקוביץ 4 כ"א, טליה פרידמן 1.
קלעו לא.ס רמת השרון: נועה שמשי 18, רוני קלינגר 13, שירה מאור ואופיר אליהו 10 כ"א, מור שבתאי 4, נוגה בדיאן 3, עתליה כהן 2.



אליצור חולון 34 – מכבי רעננה 62


משחק בין שתי קבוצות פלייאוף עליון הבטיח הרבע, אבל עוד לפני ההפסקה התבררו פערי הכוחות כשרעננה הוליכה בהפסקה ביתרון 21 נקודות של השאירו ספק בדבר זהות המנצחת. חולון אחרי רבע ראשון בו הסתפקה ב-6 נקודות כשצילי פרי היתה הקלעית הבולטת עם 4 נקודות ומנגד סירקיס, עתיר ורוט הובילו את האורחות ליתרון 18:6 אחרי עשר דקות של משחק. הרבע השני היה חד צדדי הרבה יותר ,גבעון יחד עם לב וכהן הצטרפו למובילות ויחד ברחו 24-9 ליתרון 39:15 במחצית.

את הרבע השלישי הצליחה חולון לנצח (13-9) בזכות הגנה טובה וביכולת טובה של עדי נורבינד הסתיים הרבע השלישי 48:28, אבל ההפרש היה גבוה מדי בכדי לסגור אותו וברבע האחרון רוט וסירקיס הובילו לעוד רבע משכנע שהגגיל את ההפרש בשמונה נקודות וקבע את תוצאת המשחק.

קלעו לאליצור חולון: עדי נורבינד 16, סתיו סוכר ושקד לוי 5 כ"א, צילי פרי 4, גל שקורי ואופיר דואק 2 כ"א.
קלעו למכבי רעננה: שלי סירקיס 18, איילה רוט 16, שירה עתיר 14, רוני זהות 4, עומר לב 3, נועה גבעון, גל כהן וירדן גרזון 2 כ"א



אס"א ירושלים 33 – הפועל ראשון לציון 99


ראשון לציון שהתארחה בירושלים מנעה כבר בשלב מוקדם את מחשבותיה של ירושלים על סנסציה כשברחה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון ושלחה את ירושלים להתמקד במשחקי ההישרדות.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();