והאגף המקצועי שותק.



וינגייט מציגים: מותה של הרוח הספורטיבית
שי ברק ,04/12/2017

שימו בצד קידום שחקניות, פיתוח, השקעה ואמון. וינגייט הרגישו אמש שמקום בפלייאוף העליון נמצא בסכנה והזעיקו את תלמידות הי"ב שעד כה לא נכללו כלל בסגל. התוצאה וינגייט מנצחות, במחיר של פגיעה בכל העקרונות הספורטיביים. התגובות לא איחרו לבוא מכל קצוות הענף "בושה" "התנהגות פתטית שמעידה על פאניקה" ועד "מצער שזה כבר לא מפתיע התנהלות כזו". עוד במחזור: רעננה גברה על רמה"ש וניצחון בכורה לירושלים

קצת רקע. לאקדמית וינגייט לכדורסל בנות יש השנה 20 שחקניות בסך הכל. בתחילת השנה הוחלט לפתח את הדור הבא כך שתלמידות י"ב ישחקו בסגל הבוגר (לאומית נשים) והצעירות ישחקו בליגת נערות א' ו-ב'. כדי לחזק מקצועית את עידן שלוש וניצן עמאר, הן צורפו אחרי שני מחזורים לסגל הצעיר. כך היה בכל 6 המחזורים הראשונים.
במחזור השביעי, כשמשחקי ההכרעה על הפלייאוף העליון מתקרבים לשיאם, הופיעה אמש וינגייט עם כל הסגל הבוגר למשחק. חוקי? בוודאי, הן רשומות כנערות. ספורטיבי? הולם? ראוי? משרת את הענף? ממש-ממש-לא!! והנה כמה הסברים:

1. ככה הורסים את כדורסל הנשים – אנטי סיקור תקשורתי. כולם אוהבים להתלונן, שאין סיקור תקשורתי, שלא חושפים ולא מקדמים את הענף בגופי התקשורת. אבל איך אפשר לעשות את זה כשהקבוצות מתנהלות במחשכים? ועד כמה זה הזוי שהגוף המסונף לאיגוד הכדורסל עושה את זה!
קבוצות בליגת העל לא אוהבות לספר על החתמת זרות עד 24 שעות לפני מחזור. ככה הן יפתיעו את היריבות שלהן וישיגו ניצחון שאולי יביא אליפות, כסף גדול ויוקרה. בליגה הלאומית גם כן נוהגים לפעמים להחזיר מפציעה שחקנית "ברגע האחרון" כדי ליצור יתרון על היריבות. התשובה תמיד אותה תשובה – סיקור זה חשוב. אבל יותר חשוב לנו לנצח ולהשיג מקום גבוה יותר בטבלה (פיינל פור או אליפות).

בליגה לנערות לכאורה לא אמור להיות שיקול כזה, איזה כסף גדול מחכה שם? באקדמית וינגייט לא אמור להיות שיקול כזה , שם אמורים לראות את הספורט והספורטיביות מעל הכל. אז למה אף אחד לא עדכן שהקבוצה הולכת להופיע לראשונה עם שחקניות הנבחרת ליאור גרזון, נועה שרביט ותמר אנגל ויחד עם זוהר לופטין ואלכס גיטצ'נקו? כנראה שהלחץ והפאניקה שהמקום בפלייאוף העליון נמצא בסכנה – גרם לסיטואציה להעביר אותם על דעתם. כי אם השיקול היה רציונאלי אנחנו בבעיה הרבה יותר חמורה – הענף לא מעניין אותם! רק הם את עצמם!


2. המסר: רוצים לראות כדורסל טוב? תעברו לספורט גברים! – זה לא אני אומר, זה המסר של אנשי האגף המקצועי והאקדמיה. אמש התקיים משחק מרתק בליגת על גברים, הפועל ירושלים-מכבי ת"א. כל מי שהגיע למגרש ידע מראש איזה זרים רשומים ומי צפוי לשחק.
משחק מרתק לא פחות התקיים בחיפה, טובות השחקניות שלנו היו על המגרש. ליאור גרזון ותמר אנגל נגד נור כיוף ורוני צביאלי – חוויה!! רק בעיה קטנה אחת – אף אחד לא ידע שהמשחק צפוי להתקיים. אתר "ספסל" מייצר מדי שבוע פריוויו למשחקים, מנסה לעדכן על האירועים המעניינים במחזור ואיפה כדאי להיות. אז אקדמיית וינגייט בחרו להסתיר את זה. להסתיר מהקוראים, להסתיר מהאוהדים – הכל כדי להסתיר ממכבי חיפה ו"לגנוב ניצחון" – גנבו.


3. ל"גנוב ניצחון"? כן. נכון, השחקניות רשומות בסגל. אבל שימו לב ל"תרגיל" שהצליחו לייצר שם. כ-ל שחקניות האקדמיה רשומות שם. אין מגבלה על כמות שחקניות בקבוצת נערות, אז רשמו חצי סגל בנערות ב' עם "רשאיות" נערות א' וחצי סגל בנערות א' "רשאיות" נשים. ופתאום כולן יכולות לשחק בכל מקום – ואף מילה על ההחלטה לשבץ את וינגייט במחוז הצפוני ואת נתניה במחוז הדרומי למרות שהגיאוגרפיה הארצישראלית ידועה.
האקדמיה לא מתמודדת על אליפות גם לא על גביע. אבל שאר הקבוצות בליגה כן. האקדמיה "בוחרת" באיזה משחקים לנצח ובאיזה להפסיד – מתי להתאמץ ומתי לוותר ומשפיעה על האלופה, ככה זה כשחיים בוואקום (ולא בפעם הראשונה) . מה רבה היה "צערה" של האקדמיה, שבוטלה בטעות אפשרות לחריגות גיל וכך נמנע מהן להביא את שחקנית ליגת העל גלי בן מרדכי למשחק אמש.

רק שיהיה ברור, אין לכותב שום העדפה מי תהיה זו שתנצח, תזכה באליפות או תרד ליגה – הכותב רוצה לסקר ליגה הוגנת שראויה לסיקור. כזו שבין שאפשר להעריך את סיכויי הניצחון של כל קבוצה עפ"י המידע החשוף לכל – ההסבר נועד רק להמחיש למה ואיך יכולים באקדמיה ובחסות האגף המקצועי לפעול כך.


4. בחסות האגף המקצועי? בהחלט. האגף המקצועי אמור לדאוג לכל קבוצות הליגה, לכל השחקניות שבליגה, לרמה של הליגה ולספורטיביות. במחוז הצפוני מוכנים להישבע שמה שהיה אתמול במשחק לא היה כזה. כשאנשי האגף המקצועי, טל נתן ועדי שטדלר יושבים לצידם של מאמני הקבוצה הבוגרת של האקדמיה ארז דגן ואורטל אורן – ורווים נחת כשההפרש צומח מ-10 ל-20 ו-30 הפרש, קבוצות המחוז הצפוני בטוחות – האגף המקצועי לא מייצג אותנו. בסיום גם נשמעו תהיות, מדוע אנשי האגף המקצועי מגיעים במקרה רק למשחקים בהשתתפות האקדמיה, לא ראינו אותם במשחק המעניינים בגליל, בזיכרון, בעמק ואפילו לא בנתניה.

רק שיהיה ברור, אין לכותב שום העדפה לאן ייסעו בעלי התפקידים של האגף המקצועי, הם אנשים בוגרים ויש להם רישיון נהיגה ורכב. אבל כשמצפים לקבל סיקור מקצועי, כשמעודדים לסיקור מקצועי ומטיפים בראיונות ששחקניות מוכשרות צריכות לשחק בבוגרות ולא בנערות – אבל ביד השניה מעודדים התנהלות כמו אמש – התחושה נעה באי נוחות בין צביעות לחוסר יושרה.


5. מה הלאה? קשה יהיה להרים את כדורסל הנשים מהנזק שנגרם לו אתמול. התחושות בענף הן ש"הכל מכור", ש"בושה", שהכל נוגע ונגוע בחוסר שקיפות, בהתנהלות במחשכים, במחטפים וכל זה כשעל הפרק מינויים למאמני הנבחרות בקיץ (בגברים כבר פרסמו, בנשים אין שיתוף פעולה עם התקשורת גם בענין הזה). הענף ספג מכה אנושה, וינגייט הרוויחו 2 נקודות ואת הזכות להתנהל בצורה דומה מול קבוצות שמתמודדות על תואר.
מה צריך לעשות? בשנה שעברה התחיל הפרויקט "להציל את הענף", האגף המקצועי הסביר עד כמה הפרויקט מנותק ועד כמה הוא מחובר לשטח (הרי האקדמיה מוצאת את השחקניות שמרכיבות אותה "בשטח") נדמה שבעקבות הקולות שנשמעו אתמול, יותר מתמיד חייבים "להציל את הענף"
ולא פחות חשוב, לשמור על השחקניות! באיגוד, באגף ובטח מאמני וינגייט פחות סופרים אותן (אחרת למה לעבוד עם סגל שחקניות 3 חודשים אינטנסיביים וברגע האמת לשדר להן שהן לא ראויות) או שחקניות קבוצות אחרות שעבדו שנה שלמה בשביל להעפיל לפלייאוף העליון רק כדי שתבוא וינגייט ו....תדאג לניצחון של עצמה, כי זה מה שחשוב בעצם. לא?




באה לעזרה. אלכס גיטצ'נקו וחברותיה ל-י"ב הצילו את העונה לנערות


המחוז הצפוני:


מכבי חיפה 64 – אקדמיית וינגייט 95
וחבל שכל זה קרה, כי אובייקטיבית היה משחק מצוין של שחקניות האקדמיה, כולל ערב נהדר של עידן שלוש שלצד חברותיה מכיתה י"ב פרחה והתפוצצה עם 21 נקודות. ליאור גרזון, נועה שרביט, תמר אנגל, זוהר לופטין ואלכס גיטצ'נקו הוכיחו שיש להן הרבה כישרון בטח בליגת הנערות וסיפקו הצגה שאולי יותר אוהדים היו באים לראות אותה...לו ידעו שתתקיים.

צוות האימון של וינגייט זנח את השיטה עליה עבדו ואותה תרגלו מתחילת השנה ובחמישייה עלו, לראשונה העונה, אלכס גיטצ'נקו ותמר אנגל. אחרי פתיחה צמודה בה הצליחו נור כיוף ועמית קופל לענות ל-10 נקודות של אנגל (מתוך ה-14 הראשונות של קבוצתה) עלתה לשחק גם ליאור גרזון לצידן והרבע הסתיים 26:20 כחיפה נשארה במשחק בזכות שלשה של סהר שגב ונקודות של כיוף וסימיונוביץ.

ברבע השני עוד שמרה כיוף את קבוצתה קרוב לאקדמיה, מול עיני בכירי הענף, עד שספגה שריקה לעבירה שלישית מוקדמת ואחרי 7 נקודות רצופות ובמצב של 35:27, הצליחה וינגייט לברוח. תלמידות ה-י"ב שזו היתה הופעתן הראשונה בנערות א' השנה, הבינו שגודל השעה מחייב להציל את הצוות שלא הצליח להביא סגל מספיק בשל להתמודדות החשובה הזו ולופטין, גרזון ואנגל תמכו בעידן שלוש שסיפקה רבע אישי נהדר עם 14 נקודות שהכריעו את המשחק כשבמחצית 54:29. בוינגייט לא לקחו סיכון גם ברבע השלישי, השאירו את הדור הצעיר ללמוד כשגיטצ'נקו, גרזון ושרביט מובילות עם 13 נקודות מתוך ה-19 של קבוצתן ולקראת סוף הרבע גם שירה חג'ג' ושני ברמן מצאו את הטבעת 73:45. הרבע האחרון היה לפרוטוקול, החגיגות על הספסל האורח היו מושלמות, התחושה בענף...נו....

קלעו למכבי חיפה: נור כיוף 18, רוני צביאל 12, עמית קופל 9, תומר נוב 6, אבני סימיונוביץ 5, נועה נונו ואיה גרברסקי 4 כ"א, סהר שגב ומאיה בנקר 3 כ"א.
קלעו לאקדמיית וינגייט: עידן שלוש 21, תמר אנגל 14, ליאור גרזון 12, שני ברמן 11, מאי נשר 9, שירה חג'ג' 8, נועה שרביט 4, זוהר לופטין, מוריה חסני ואלכס גיטצ'נקו 3 כ"א, ניצן עמאר, דניאל אורן 2 כ"א.



הפועל זיכרון/מעגן מיכאל 80 – הפועל עמק יזרעאל 62
משחק סוער לא פחות התקיים על הסיכויים להעפיל לפלייאוף העליון (אם רק היו יודעים שם שמישהו החליט מראש שהעולה הרביעית היא וינגייט, אולי היה רגוע יותר). הכוכבים האמיתיים של המשחק היו השופטים כשבעמק סיימו את המשחק עם 4 שחקניות שיצאו בחמש עבירות(!).
המשחק הוכרע למעשה ברבע השני, אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים בשוויון 18, כשירדן שחר והילה בלוך מצד אחד ודניאל עמרם עם שני אלבר בצד השני, אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לברוח. ברבע השני, עם שלשות של נויה זר ורעות קרניאל ודקות טובות של גלידואני ברחה זיכרון 21-9 ולהפסקה ירדה ביתרון דו ספרתי 39:27.

המחצית השניה המשיכה באותה המגמה. בעיית העבירות של העמק הקשתה עליהן לפתח את המשחק הרגיל ובעיקר לשמור, זיכרון עם שלשה שלישית של קרניאל הוליכה 57:43 אחרי שלושה רבעים ומשם העמק לא היו יכולות לחזור. לזיכרון יעקב עוד קיים הסיכוי לפלייאוף העליון אם ינצחו את כאוכב במשחק ההשלמה ביום רביעי, העמק איבדו סיכוי לאחר הניצחון של וינגייט בחיפה.

קלעו להפועל זיכרון/מעגן מיכאל: דניאל עמרם 25, שני אלבר 22, רעות קרניאל 11, לירי סילקו 9, הדר גלידואני 8, נויה זר 3, רוני גולדינר 2.
קלעו להפועל עמק יזרעאל: ירדן שחר 26, אורי אהרוני 8, דנה אביטל והילה בלוך 7 כ"א, עומר שגב 5, עמרי ברמן 1.



הפועל גליל עליון 74 – הפועל נצרת אורתודוכסיות 42
במשחק שהוקדם למוצאי שבת ניצחה גליל עליון בביתה אחרי מחצית ראשונה צמודה שהסתיימה בהפרש חד ספרתי של 7 נקודות. בחצי השני כבר שלטו שחקניות הגליל והכריעו את המשחק עם הניצחון הגדול.
קלעו להפועל גליל עליון: אור דוידי 20, נוי לפושניאנסקי 19, נועה הרשקוביץ 14, נועה זהר 7, פז אמיתי שמי 6, ארבל נריה 4, אופיר וייס ושקד גולן 2 כ"א


במשחק נוסף:
הפועל גלבוע מעיינות 56 – הפועל כאוכב 43



המחוז הדרומי:


מכבי רעננה 73 – א.ס. רמת השרון 35
מעודדות מהעליה לגמר התיכונים חזרו נערות רעננה הביתה למשחק על המקום הראשון במחוז הדרומי מול רמה"ש. יותר מהרבע השני בו קלעה רעננה 28 נקודות, הוכרע המשחק בהגנה טובה שעצרה את האורחות על 13 נקודות בכל המחצית השניה. הרבע הראשון עוד היה שקול, עם 7 נקודות של עימנואל שניצר ירדה רמה"ש בפיגור 19:11 בלבד בתום עשר דקות. 6 נקודות של רוני זהות ושל ירדן גרזון ועם שלשות של גבעון ועתיר ברחה רעננה עד ההפסקה ליתרון 47:23 והכריעה את המשחק. שלי סירקיס עלתה לשחק לראשונה במחצית השניה ותרמה 3 נקודות ברבע שהסתיים 58:31 ובסיום הניצחון של רעננה שמבטיח להן להגיע לפלייאוף העליון כמוליכת הטבלה הדרומית.

קלעו למכבי רעננה: ירדן גרזון 23, שירה עתיר 14, רוני זהות 10, נועה גבעון 8, גל כהן ושלי סירקיס 5 כ"א, עומר לב, עמית כהן, יובל יעקובי, רוני חגי 2 כ"א
קלעו לא.ס. רמת השרון: עמנואל שניצר 14, נועה שמשי ואופיר אליהו 5 כ"א, ירדן כהן 4, עתליה כהן, שירה מאור, מור שבתאי ורוני קלינגר 2 כ"א.



אס"א ירושלים 57 – הפועל כפר סבא 56
במשחק הקריטי על הירידה (ירושלים) ועל כניסה לפלייאוף העליון (כפ"ס) הגיע למשחק הטעון רק שופט אחד(!! , לתשומת לב האגף המקצועי שבינתיים היה בחיפה). צפוי היה שיהיה משחק חם וטעון כשרק שבוע קודם הסתיים באופן דרמטי ולאחר הארכה מול חולון, יריבתה של כפ"ס לפלייאוף העליון. המשחק היה צמוד כשכפ"ס ירדו בסוף הרבע הראשון ביתרון 13:12 ובמחצית נשמר היתרון האורח 23:19.
המשחק התחמם בחצי השני בגלל הרבה טענות למזכירות ובעיות שעון, ירושלים חזרו למשחק כשהתקרבו מרחק 3 נקודות בלבד בסוף הרבע השלישי ובזכות משחק טוב של עומר אמסלם ונטע רפאל הצליחו לזכות בניצחון בכורה דרמטי, אחרי ספק שלשה, ספק דריכה על הקו שקבעה שוויון 53 בדקה האחרונה. אם רק היו שני שופטים....

בלטו באס"א ירושלים: עומר אמסלם 20, נטע רפאל 19, מעיין צוריאלי 6
קלעו להפועל כפר סבא: שלי שפית 26, שחף יפרח 14, איילי אפרוני 6, עמית מלכה 4, נויה משען ואופיר פרפרה 3 כ"א


במשחקים נוספים:
מכבי גני תקווה 46 – בנות הרצליה 78
אליצור נתניה 53 – הפועל ראשון לציון(2) 70









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();