רוינה, משחק טוב שלו לא הספיק



הנוער הפסידו גם ל-לטביה
ספסל ,17/12/2016

שוב משחק צמוד, שוב הפסד בשניות הסיום. אחרי ההפסד אמש לבוסניה, נבחרת הנוער רושמת הפסד גם מול נבחרת לטביה 70:71 והסיכוי לעלות לרבע הגמר לא טוב. מחר תפגוש ישראל את ליטא שהפסידה היום לבוסניה, ותנסה לרשום ניצחון ראשון באליפות.

-- איתמר יצחקי --

לאחר ההפסד המתסכל והמאכזב אתמול לבוסניה, התייצבה נבחרת ישראל למבחן לא פשוט בדמותה של לטביה, שחיפשה גם היא ניצחון בכורה באליפות. הפעם זה הלך יותר צמוד מאתמול, כשהיתרון החליף ידיים לאורך כל המשחק, ושוב הנבחרת פיספסה הזדמנויות לחגוג בסיום. לישראל יש עדיין סיכוי להעפיל לרבע הגמר, אבל רק בתנאי שבוסניה תנצח את לטביה, והיא תנצח את ליטא ביותר מ7 הפרש. במצב כזה יווצר בית משולש בן ישראל, ליטא ולטביה, וניצחון בהפרש הנ"ל יתן לישראל יתרון על שתי היריבות.

דני גוט התחיל בחמישייה עם יונתן רבינוביץ', גיל בני, יובל זוסמן, מיכאל מוסקוביץ' ומירון רויינה. שתי הנבחרות הציגו משחק התקפי מפוזר בפתיחה ואחרי שתי דקות הראה לוח התוצאות שוויון 2:2, אחרי אסיסט של רבינוביץ' לרויינה. הלבנים המשיכו ללכת לרויינה, שהחזיר עם ארבע רצופות שהעלו את ישראל ל- 6:4, שלוש דקות וחצי בתוך המשחק. הלטבים לא מצאו את הסל, מנגד, שלשה של גיל בני העלתה את ישראל ל- 11:4, 4.21 לסיום הרבע. השטף ההתקפי של ישראל נעצר ולטביה ניצלה זאת על מנת לכפות שוויון 13:13 בסוף הרבע הראשון. ההתקפה הישראלית המשיכה להיראות מבולבלת גם בפתיחת הרבע השני ולטביה ניצלה זאת על מנת לעלות ליתרון שלוש, 16:19, קצת יותר משש דקות למחצית. הלטבים הציגו שליטה בריבאונד ההתקפה אל מול הגנה ישראלית נרפית. טום ספיר עוד השאיר את הלבנים בעניינים אחרי שלשה, אבל לטביה הגיבה עם ארבע רצופות שהעלו אותה ליתרון שש, 23:29, 2.01 למחצית. מחצית ראשונה רעה מאוד התקפית מסתיימת עם יתרון חמש ללטביה, 26:31.

הפער הלטבי המשיך לצמוח גם בפתיחת המחצית השנייה. שלשה של סטארוטינס העלתה את לטביה ל- 32:41, 6.42 לסיום הרבע. לטביה כבר עלתה ליתרון 11, אבל לראשונה זה דקות רבות ישראל הצליחה לחבר שני סלים רצופים (רויינה ומוסקוביץ') ו- 3.01 לסיום הרבע הראה לוח התוצאות 38:45 ללטביה. בריסקר נכנס לעניינים עם שתי שלשות שהורידו את ההפרש לשלוש בלבד, לטביה הגדילה חזרה לשש, אבל אקורד הסיום של הרבע היה שייך ליובל זוסמן שקלע נקודות משלו והוריד את ההפרש לארבע אחרי שלושה רבעים, 48:52. שיתוף הפעולה בין רבינוביץ' לבריסקר המשיך להניב פירות גם בפתיחת הרבע האחרון. שלשה של רבינוביץ', יחד עם אסיסט לבריסקר לשלשה נוספת החזירה את היתרון לישראל וקבעה 54:52, 7.25 לסיום. לטביה שיפרה אחוזים מחוץ לקשת ושתי שלשות שלהם החזירו את היתרון לאדומים וקבעו 58:60, 5.18 לסיום. לטביה כבר עלתה ליתרון ארבע, אבל שני סלים רצופים (מוסקוביץ' וזוסמן) כפו שוויון 62:62, 3.58 לסיום. מוסקוביץ' וזוסמן המשיכו לייצר נקודות עבור הנבחרת והעלו אותה ליתרון ארבע, גארוזה עם נקודות מהקו הוריד לשתיים בלבד וקבע 67:66, 1.36 לסיום. מוסקוביץ' העלה את הנבחרת ליתרון שלוש, לטביה השוותה עם שלשה גדולה, אבל מירון רויינה הגיב עם פוטבק גדול שלו שהעלה את הנבחרת ל- 70:68, 14.5 שניות לסיום, בדרך לפסק זמן לטבי. לטביה יצאה להתקפה ושלשה של קורוקס מהפינה העלתה אותה ליתרון 71:70, 1.2 שניות לסיום. דני גוט לקח פסק זמן אך הנבחרת לא הגיעה למצב זריקה. בסיום, הפסד מאכזב נוסף לנבחרת, שרושמת הפסד שני באליפות, 71:70.

קלעו לישראל: מירון רוינה (9 רב', 2 חט') ומיכאל מושקוביץ' (12 רב') 14 כ"א, יובל זוסמן 13 (4 רב', 2 חט'), מייקל בריסקר 10, גיל בני 9 (4 רב', 4 חט'), יונתן רבינוביץ' 6 (4 אס'), טום ספיר 3, תומר לוינסון 1. כן שיחקו ברק אוריון, עמית עבו ורון נקרשביץ'.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();