קסטן רז, דאבל-דאבל(FIBA.COM)



קדטיות: "רק" במקום הרביעי
שי ברק ,14/08/2016

שלא יהיה ספק, לצד האכזבה - הישג גדול. לפני תחילת הטורניר קיווינו לרבע גמר, אבל אחרי חמישה ניצחונות רצופים דרג א' התחיל להיראות אפשרי ועם יתרון שנשמר כל המחצית השניה ועד 6 דקות לסיום התחושה היתה שאפשר לעשות את זה, אבל הסיום היה שייך להולנדיות ואנחנו נשאר עם המחמאות וההישג הענק. קסטן עם דאבל-דאבל וקארש עם 16 נק' (מתוכן את כל 8 הנקודות ברבע האחרון) בלטו.

נבחרת הקדטיות ישראל 44 - נבחרת הקדטיות הולנד 50

בתחילת האליפות ההנחה היתה שהנבחרת שההולנדיות עדיפות, בבית המוקדם ומעבר לזה אפשר לכוון לרבע גמר. היינו קרובים להולנדיות, נכנענו אבל העפלנו לרבע הגמר. שמונה ימים אחרי, סגירת מעגל. אותן הולנדיות עומדות בינינו לבין דרג א'. השחקניות שידעו שיכולות להתמודד עם ההולנדיות הגיבו כמו גדולות, חזרו מפיגור 7 מוקדם, שלטו במחצית השניה והובילו ברוב הדקות, עד לדקות הסיום. כל מה שעבד במשחקים האחרונים לא נכנס הפעם. השלשות בדקות האחרונות בחרו שלא להיכנס ומהצד השני הולנד שעד אותו רגע זרקה (והחטיאה) מבחוץ הלכה פנימה, עשתה נקודות וסגרה את המשחק בצורה הכי אכזרית שיש.

הפתיחה היתה הולנדית, 7-0 בשתיים וחצי דקות, המשיכו ל-11:4 בשבע דקות ואז הנבחרת התעוררה. קסטן רז עם 4 נקודות, סלס ורוט עם סלים משלהם ושוויון בסוף הרבע הראשון. אחרי כמה משחקים בפתיחות חזקות הנבחרת נקלעה לפיגור אבל ידעה לצאת ממנו והפכה את המשחק לצמוד עד לסופו. ברבע השני המשיך המשחק השקול, הקדטיות היו מרוכזות ולא נתנו ליריבה לברוח להן כמו שקרה לא פעם בטורניר ברבע מספר 2. הולנד עוד הובילו 15:13, קסטן השוות ורוט מהקו נתנה יתרון ראשון, שלוש דקות בסוף הרבע. ההולנדיות עוד חזרו ליתרון 20:17, שירה עתיר בנקודות ראשונות שלה התקרבה וקסטן רז בשלשה ראשונה הפכה את ההפרש והחזירה את הנבחרת שלנו ליתרון. ההולנדיות עוד חזרו להוביל, צמוד כאמור, וקארש סגרה את המחצית בנקודות ושוויון 24 בהפסקה.

ברבע השני התחלנו להרגיש שהמשימה אפשרית. ההולנדיות שיחקו לא טוב, זרקו המון שלשות (27 במשחק כולו ב-11 אחוזים) וגם מהעונשין לא הצליחו לפגוע כשקלעו 5 מ-17 עד הרבע השלישי, עם הנתונים האלה הצליחה הנבחרת שלנו לעלות ליתרון עם תחילת הרבע השלישי מנקודות של קארש, היתרון עוד החליף ידיים בחמש הדקות הראשונות עד שקארש בשלשה קבעה 34:31 ודקה אחרי גיטצ'נקו עם 36:33, מאותו הרגע ועד לסוף הרבע הנבחרת הצליחה לשמור על היתרון למרות שלא קלעה, ההולנדיות זרקו המון שלשות אבל השחקניות המובילות לא הגיעו למצבי זריקה, זו היתה הגנה שהימרה נכון והוציאה את היריבה מהקצב ועד לסוף הרבע היתרון נשמר גם אם הצטמצם 36:35 לקראת הרבע האחרון.

דקה בתוך הרבע המכריע הצליחה קארש להגדיל את ההפרש 38:35. ועד חמש דקות לסיום היתרון נשמר. אם אחוזי הקליעה ההולנדיים היו לעזרנו נתון סטטיסטי אחד לא הצלחנו "לסדר" , ריבאונד ההתקפה. הכדורים שהושלכו לסל ע"י הכתומות נחתו בידיים שלהן. לא פחות מ-27 כדורים חוזרים בהתקפה לקחו ההולנדיות וככל שחלפו הדקות הנתון הפך למשמעותי. קסטן שהיתה נהדרת במשחק והגיעה לדאבל-דאבל בתחילת הרבע הרביעי, ביצעה עבירת תוקף, רביעית ובדקות חשובות לא היתה על המגרש. אז ההולנדיות הצליחו לחזור ליתרון בסל ועבירה חמש דקות לסיום 40:38, שלושה כדורים חוזרים רצופים הפכו ליתרון 4, קארש ביכולת גדולה בחצי השני החזירה עם שני סלים רצופים לשוויון 42 ופעם שלישית לשוויון 44 , אבל לא הצלחנו לייצר עצירות, ההולנדיות חזרו ליתרון 48:44, השלשות שנגד יוון נכנסו הפעם הלכו החוצה ובסיום תחושת החמצה גדולה שאפשר היה לעשות את זה אחרי למעלה מעשור, אבל גם הרבה מאד מאד מחמאות לשחקניות הצעירות שלא היו מהן ציפיות גדולות והגיעו הכי רחוק שאפשר מרחק 3 דקות מדרג א'. למרות הכל - שאפו.

קלעו לנבחרת הקדטיות:
דניאל קארש 16 נק', 2 כ"ח, 3 חט'
אופיר קסטן רז 10 נק', 10 כ"ח, 2 אס', 6 חט', 1 חס'
גאיה סלס 4 נק', 4 כ"ח, 3 אס', 1 חט'
איילה רוט 4 נק', 7 כ"ח, 3 אס', 1 חט'
שירה עתיר 4 נק', 4 כ"ח, 1 חט'
תמר אנגל 4 נק', 2 כ"ח
אלכס גיטצ'נקו 2 נק', 2 כ"ח, 1 חט'
שיחקו ולא קלעו: עידן שלוש (4 כ"ח), נועה שרביט (3 כ"ח, 1 חט', 1 חס')







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();