אחרונים חביבים: הקדטים רוצים לחזור לא'
ספסל ,10/08/2016

הקיץ של הנבחרות הצעירות מתקרב לסיומו, עם נבחרת הקדטים שיוצאת לרומניה במטרה אחת - כרטיס לדרג א', שנה אחת אחרי שירדה לב'. במשחקי ההכנה הנבחרת נראתה טובה, עכשיו מתחיל הדבר האמיתי.

הרבה טלטלות עברה נבחרת הקדטים בשנים האחרונות, מהפסדים צמודים לנבחרות שבסוף זכו באליפות ב2012 ו2013, לחגיגות העליה לדרג א' ומדליית הכסף ב2014, ולירידה הכואבת עם המקום האחרון (בלי להחשיב את רוסיה שלא השתתפה באליפות) בקיץ שעבר. מטרה אחת עומדת לפני הנבחרת הקיץ – חזרה לא', כדי שבקיץ הבא סוף סוף יוכלו בענף להתגאות בכך שכל נבחרות הבנים בדרג העליון של אירופה. דרך ארוכה מחכה לשחקנים הצעירים, אבל אם לשפוט לפי היכולת במשחקי ההכנה, הם מגיעים מוכנים: הנבחרת הביסה את יריבתה לבית המוקדם גיאורגיה, ונתנה פייט לטורקיה החזקה מדרג א'.

שיטת האליפות:

24 נבחרות בדרג ב' השנה, מחולקות ל4 בתים מוקדמים של 6 נבחרות כ"א. 2 הראשונות עולות לרבע הגמר, השאר הולכות למשחקי הדירוג. מקומות 1-3 בסוף האליפות יעפילו לדרג א'. בבית הישראלי ישחקו נבחרות סקוטלנד ואירלנד, הנחשבות חלשות יחסית כשסקוטלנד עד לא מזמן שיחקה בעיקר בדרג ג' של אירופה. גם נבחרת מקדוניה שפגשה את ישראל בשנים עברו בדרג ב' לא צפויה להקשות על הקדטים, והמאבק על רבע הגמר צפוי להתרכז בעיקר מול הונגריה ואנגליה. אנגליה וישראל נפגשו בשנה שעברה במשחקי הדירוג, ולמרות הניצחון בנקודה של הבריטים הם הפסידו במשחק הבא שלהם והצטרפו לישראל בדרג ב'. כמו ישראל, גם בריטניה מחפשת לחזור במהרה לדרג א' וכנראה שהשתיים שיפגשו במשחק השלישי באליפות ישחקו על מקומות 1-2 בבית.

הסגל הישראלי:

תומר לוינסון מעירוני נס ציונה הוא השריד היחידי מהנבחרת של שנה שעברה, והוא צפוי להוביל את הנבחרת מתחת לסלים. יחד איתו בקו הקדמי שניים שהרשימו במשחקי ההכנה, אופק מלכה מאליצור נתניה ועידן אלבר מסגנית אלופת המדינה לנערים מכבי ת"א. 2 נציגים בנבחרת מגיעים מאלופת המדינה לנערים הפועל גלבוע מעיינות - רזיאל חיון ואיתי מושקוביץ'. הנציג השלישי שהיה אמור להיות הוא יותם חנוכי המצוין שנפצע ויחמיץ את האליפות.


תומר לוינסון (קפטן) - 2.05, סנטר, עירוני נס ציונה

גיא פלטין - גארד, 1.89, הפועל חולון

עידן אלבר - גארד, 1.90, מכבי ת"א

גיא עלוש - 1.94, פורוורד, הפועל ת"א אוסישקין

אלון דרוקר - 1.79, גארד, עירוני נס ציונה

רזיאל חיון - 1.91, פורוורד, הפועל גלבוע מעיינות

אופק לוי - 1.95, סנטר, מכבי פתח תקווה

אופק מלכה - 1.80, גארד, אליצור נתניה

איתי מושקוביץ' - 1.88, גארד, הפועל גלבוע מעיינות

אייל ננקין - 1.92, פורוורד, עירוני רעננה

בר שינבוים - 1.85, גארד, אליצור יבנה

גיא נצר - 1.92, פורוורד, מכבי ראשל"צ

מאמן: דניאל גוט
עוזרי מאמן: אדיר עמר ועדי עמוס
מנהל נבחרת: ירון שיף
מאמן כושר: זיו ראובני
פיזיוטרפיסט: צבי רבינקוב

לוח המשחקים (שלב הבתים):

11.8 - סקוטלנד
12.8 - מקדוניה
13.8 - אנגליה
15.8 - הונגריה
16.8 - אירלנד


נבחרת הקדטים (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל בישראל)






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();