דור סער, משחק ענק (FIBA.COM)



נערות: הפסד אכזרי בהצלבה
שי ברק ,27/07/2016

כמאמר הקלישאה "אם יש מגיע..." הנבחרת הישראלית עשתה כמעט הכל נכון, גם אחרי פציעה של יצחקי, גם אחרי עבירה שלישית מוקדמת (שלא היתה) ונשרקה לחדד וגם כשהשיפוט המשיך להיות חד צדדי הולכנו כמעט שלושה רבעים ופיגרנו בנקודה דקה לסיום. אבל הלטביות חוגגות העפלה לרבע הגמר כי את הכסף סופרים במדרגות. בשישי מתחילים לשרוד בדרג א' עם משחק קשה נגד קרואטיה. תגובות בהמשך.

נבחרת הנערות ישראל 56 - נבחרת הנערות לטביה 59

אין הרבה מה לומר חוץ מאשר שהמשחק הזה הגיע לנבחרת הישראלית, ששיחקה טוב יותר, חכם יותר ומעל הכל עם הלב. נאלצה להתמודד עם בעיית עבירות, מכת פציעות ושיפוט ששרק 26-11 ביחס העבירות כשהלטביות ממש לא חוסכות במגע. למרות הכל הנבחרת הובילה במשך קרוב לשלושה רבעים והיתה במרחק נגיעה הרבה זכות משחק נהדר של סער, חדד ומחצית שניה של רוטברג. גם כשירד ההפרש דקה לסיום במינוס נקודה (57:56) אבל כל זה לא הספיק. לצוות המקצועי שהכין את הנבחרת למופת ולשחקניות שביצעו כל מה שהיה מוטל עליהן לעשות התקפית והבנתי (עוד קצת אולי היה חסר בריבאונד), מגיע רבע גמר. עכשיו נחים יממה ומנסים להשיג את המקום התשיעי.

המשחק נפתח בצורה כמעט חלומית עבור הנבחרת הישראלית. הבנות הגיעו לוהטות מהפתיחה ורצו ליתרון 7:2 אחרי שתי דקות ולטביה הזעיקו פסק זמן. סל ראשון של יערה יצחקי ואחריו שלשה גדולה של רוטברג מהפינה וסל קבוצתי נהדר שהסתיים בנקודות של וטורי והספסל הישראלי היה בשמים. פסק הזמן עצר את המומנטום הישראלי אבל בהגנה ידענו לשמור על התוצאה עוד שתי דקות. אז חדד עם נקודת עונשין ודקה אחרי סל גדול מחצי מרחק של סער 10:2 לנבחרת הישראלית, בריצת 10-0. הגנה מושלמת של הנבחרת החזיקה את הלטביות על 2 נקודות 6 דקות וחצי ולמשחק הן חזרו עם 3 קליעות עונשין ב-50 אחוז. גם מזל לא היה לצידה של הנבחרת הישראלית שלא הצליחה לקלוע את הנקודות הקלות אליהן הגיעה. משחק שהיה יכול להיות בהפרש דו ספרתי נשאר סביב 6 נקודות יתרון לזכותנו, בכדורים שסירבו להיכנס לטבעת. בצורת של 8 דקות הסתיימה בריבאונד התקפה לטבי ונקודות מהשדה קבעו 10:7 בלבד. דווקא הסל הזה היה האחד שעורר את הנבחרת שלנו שמנקודות של סער ושלשה של תירוש שוב עלתה ליתרון משמעותי 15:9 והזדמנות להגדיל את ההפרש בעוד החטאה, רק 15:11 בסוף הרבע.

פתיחת הרבע השני היתה קשה מאד עבור הנבחרת הישראלית, אמנם חדד פתחה עם נקודות בדרך ליתרון 17:11, אבל אז צללה שלשה לטבית פנימה, חדד ספגה עבירה שלישית משופטים שהיו קלים על המשרוקית ואם לא דיי בזה, יערה יצחקי ספגה מכה בברכה נפצעה ולא חזרה עוד לפרקט. הספסל הישראלי לקח פסק זמן להרגיע ולסדר את השורות, הלוי חזרה עם שתי נקודות עונשין עד 19:14 והלטביות המשיכו לקזז את ההפרש עד לשוויון 19 במתפרצת, 5 דקות וחצי להפסקה. דור סער בסל חשוב החזירה את הנבחרת ליתרון, לפני שסטראוטמן הצליחה להשתחרר מההגנה הישראלית שעד אותו רגע הוציאה אותה מהמשחק וקלעה שלשה שהעלתה את לטביה ליתרון ראשון מאז הפתיחה. דור סער שהיתה נהדרת ברבע השני החזיקה את הנבחרת עם שלשה בהמון ביטחון והחזירה את היתרון לכחולות 24:22, לטביה עוד השוותה אבל עוד 4 נקודות של סער שמרו את הנבחרת ביתרון קטן בהפסקה 28:26, אחרי רבע שני קשה השחקניות הישראליות סיימו את המחצית כמו גדולות עם כל הביטחון שצריך לקראת החצי המכריע.

הרבע השלישי נפתח לא פחות טוב מהאחרים, עם חמש נקודות רצופות של עדן רוטברג והגנה גדולה (33:26), אבל לטביה עלו גם הן טוב לרבע ושיחקו את המשחק שהשחקניות שלנו הצליחו להרוס להן בחצי שלפני, התחילו ללכת בכוח לצבע , שלטו בלי בעיה בכדורים החוזרים בהתקפה וענו בריצת 11-2 תוך 3 דקות בדרך למחוק את ההפרש הישראלי ולחזור ליתרון השיא הקטן שלהן, 37:35, פסק זמן ישראלי. השיפוט המשיך והיה חד צדדי בצורה שגם עדן רוטברג ירדה ונזקקה לטיפול רפואי במהלך שאפילו לא זכה לשריקה לעבירה, עם 19-7 בעבירות הצליחה לטביה לעלות ליתרון. הנבחרת חזרה בשלשה גדולה, בדיוק כשהיה צריך אותה, של נוגה פלג פלץ ושוב יתרון לנו. לטביה הגיבה בשלשה משלה ואז מהלך ענק של רעות מסילתי שעם המון ביטחון במעבר עצרה מחוץ לקשת וצלפה 45:44, אבל לטביה סגרה מהקו את הרבע ביתרון נקודה כשנותרו 10 דקות לשחק.

הרבע המכריע יצא לדרך בצורה הכי צמודה שיכולה להיות, לטביה עלתה ליתרון 3 מסל שדה, רוטברג בשלשה קריטית החזירה לשוויון ושמונה דקות וחצי לסיום משחק חדש, לא לפני שגם שיראל ברמן נפצעה לאחר שספגה מכה בידה וירדה לקבל טיפול. הנבחרת הישראלית עוד חזרה ליתרון 49:48, אבל משם ובמשך שתי דקות וחצי התקשתה לייצר נקודות ולטביה הלכה פנימה ובסל קשה עלתה ליתרון 52:49, 5 דקות לסיום. המשחק הפך לקרב, כל סל ביזע ודמעות. אחרי נקודות של דור סער ספגה הנבחרת שלשה 55:51, אבל הבנות הראו אופי והדר חדד יכולות אישיות אדירות עם סל גדול וגם סחטה עבירה, אבל לא קלעה את הבונוס ומהצד השני החזירו הלטביות ליתרון 4 מריבאונד התקפה. 57:53,דקה וחצי לסיום. הנבחרת התעוררה לחיים והראתה כמו השחקניות שלנו ווינריות, עם אסיסט גדול של רוטברג לחדד שמהפינה צלפה 57:56. על ריבאונד התקפה נפלה הנבחרת לפיגור 3, 59:56, עוד היו שתי הזדמנויות להשוות ב16 השניות האחרונות, אחרי גג אדיר של שלי סירקיס, אבל הכדור לא נכנס לטבעת ולמרות משחק הירואי, נגד כל הסיכויים, הפציעות והשיפוט, הנבחרת נכנעה 59:56 ללטביה.

מחר יום מנוחה ואחריו הנבחרת הישראלית תתמודד על ההישארות בדרג ב' נגד קרואטיה שנכנעה היום במשחק צמוד לבלגיה.


קלעו לנבחרת הנערות:
דור סער 17 נק', 3 כ"ח, 1 אס', 1 חט'
עדן רוטברג 11 נק', 4 כ"ח, 4 אס', 3 חט', 1 חס'
הדר חדד 8 נק', 3 כ"ח, 1 אס', 1 חט'
נוגה פלג פלץ 6 נק', 5 כ"ח, 2 חט'
צליל וטורי 4 נק', 6 כ"ח, 1 חט'
רעות מסילתי ושיר תירוש (2 כ"ח, 1 אס') 3 נק' כ"א
ליאור הלוי (3 כ"ח) ויערה יצחקי (3 כ"ח, 1 אס') 2 נק' כ"א
שיחקו ולא קלעו: שיראל ברמן (5 כ"ח, 1 אס', 1 חט') ושלי סירקיס (1 חס').






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();