צילום: ליאת פורת



אין לחץ, יש דריכות
שי ברק ,26/07/2016

אמנם את השלב המוקדם הנבחרת הישראלית תסיים במקום הרביעי, אך השיטה של הטורניר עדיין לא סוגרת את הדלת לזכייה בגביע. רגע לפני שחושבים על זכיה שהיא בגדר פנטזיה, הנבחרת הישראלית מנסה לכוון ליעד ריאלי יותר אך קשה לא פחות, ניצחון בהצלבה. עוד קודם הנבחרת תשחק הערב נגד רוסיה, ולקראת המשחק שוחחנו עם המאמן. את המשך סיקור הטורניר יעשה "ספסל" מהאולם בשופרון.

היום השלישי של האליפות היה יום שהוקדש למנוחה. השיטה החדשה של פיב"א קצרה את האליפות מחד, אבל לא על חשבון ההפסקות בין המשחקים מה שיכול לסייע לנבחרת הישראלית שהשקיעה מאמץ רב במשחק נגד האיטלקיות. הימים שיבואו אחריו הם קריטיים, אמנם המשחק הערב נגד רוסיה הוא לפרוטוקול, אבל לא יעברו 15 שעות מסיומו ונבחרת תעלה לאחד המשחקים הקריטיים בטורניר, הצלבה לרבע הגמר. רגע לפני שחוזרים תפסנו את מאמן הנבחרת, נמרוד מיטל, לעוד שיחה קצרה.


איזה הכנה עושים למשחק שהיריבה עוד לא ממש ידועה בו?


נכון לעכשיו, בבית המקביל שלנו, לטביה עם שני ניצחונות בהפרשים משמעותיים. לטביה משחקת נגד סלובקיה. סלובקיה צריכה לנצח ב16 הפרש כדי לעבור את לטביה. אנו מניחים שלטביה תסיים ראשונה והתחלנו לעבור על שני המשחקים הראשונים שלה. מחר צוות המאמנים ילך לראות את המשחק בין לטביה לסלובקיה. במקרה של הפתעה, יהיה לנו מידע ראשוני לגבי סלובקיה. מחר אנחנו משחקים נגד רוסיה. במשחק נגד רוסיה, נתרגל דברים שיכולים לעזור לנו במשחק הההצלבה.


את מי אתם מעדיפים בהצלבה?


כיוון שאנו חושבים שלטביה תסיים ראשונה, אנו לא מתעסקים בזה. הסגנון של שתי הקבוצות דומה, כך שזה לא ממש משנה לנו.


ניצלתם את הזמן לפעילות משחררת או שכל היום נוצל לעבודה מקצועית?


לאחר ארוחת בוקר ווידאו של תיקון טעויות, צפינו בווידאו על רוסיה. עם סיום הצפייה, יצאנו לעיר, לאחד הקניונים כדי לשנות אווירה. לאחר ארוחת צהריים ומנוחה, המשכנו בהכנות. צפינו ברבע אחד מהמשחק של לטביה-צ'כיה והמשכנו לאימון. משם בעצם חזרנו לשגרה.


אתה ברמה האישית בלחץ לקראת היומיים הקרובים?


לגבי מחר, אין ממש לחץ. המשחק מול רוסיה הוא הזדמנות נהדרת לתרגל דברים, כיוון שלתוצאה של המשחק אין השלכה על המיקום הסופי. יותר מלחץ יש הרגשה של דריכות. כמו כן אנחנו משקיעים זמן בתכנון ההמשך. המשחק שלנו מול רוסיה הוא ב20:15 ויום למחרת, המשחק החשוב (כנראה) מול לטביה מתקיים בצהריים. זה לוח זמנים לא פשוט לניהול, ברמת הזמן הקצר בין המשחקים ובתכנון זמני ארוחות. כמו כן, במשחק מול רוסיה, נקפיד לחלק דקות בצורה שתעזור לבנות.


יש בך יותר ביטחון או פחות ביחס לאותה נקודת זמן בשנה שעברה?


בשנה שעברה, האליפות הייתה ארוכה יותר. השנה האליפות קצרה בשני משחקים, כך שהשלב השני ישר שלב מכריע. בשנה שעברה בשלב השני היו שלושה משחקים. אני מרגיש יותר בטוח, בגלל הניסיון של השנה שעברה. אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות, יש לנו שני משחקים קריטיים (4 ו-5) כדי לעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו.


איך אתה מרגיש את הבנות ביחס לשנה שעברה?


יש לנו שתי בנות שכבר היו במעמד כזה, כך שלהן זה לא חדש. אחד הקשיים בשנה שעברה, שהגענו למשחק מכריע, אחרי 5 הפסדים רצופים, רובם בהפרשים גבוהים. השנה, גם במשחקי ההכנה וגם במשחק מול איטליה, הצלחנו להתמודד בצורה טובה יותר. המבנה החדש של האליפות, שלאחר שני ימי משחקים יש ימי חופש, מאפשר תמרון באמצעות יום חופש ומאפשר להתכונן בצורה טובה יותר. ברמה המנטלית, אני מרגיש שהשנה בעקבות כל הדברים האלה, נצליח להגיע.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();