פלג פלץ (FIBA.COM)



"אנחנו עם הפנים קדימה למשחק הרביעי"
שי ברק ,25/07/2016

כך אמרה פלג פלץ, רגע אחרי המשחק נגד איטליה. אחרי יומיים של טורניר הנבחרות יוצאות ליום מנוחה. רגע לפני היומיים היותר מכריעים של הענף, הנבחרת והשחקניות לוקחות את הדברים החיוביים מהמחצית הראשונה אבל גם את הידיעה שהמשחק ביום רביעי הולך מכריע. על המשחק נגד איטליה אמר מיטל, "הרגשנו שמוטלת עלינו אחריות לתקן את ההופעה נגד טורקיה". עוד תגובות בפנים.

את השעות שאחרי המשחק נגד איטליה עברה הנבחרת ברגשות מעורבים. מוקדם יותר התקבלה הידיעה על הניצחון השני של נבחרת רוסיה והמשמעות היא שהנבחרת שתפסיד בהתמודדות הישירה בין השתיים ככל הנראה תסיים במקום הרביעי. המחצית הראשונה נתנה הרבה סיבות לאופטימיות, לנמרוד מיטל, מאמן הנבחרת היתה ברורה חשיבות המשחק לא רק אצלנו אלא גם אצל האיטלקיות והנבחרת שלנו ניסתה לנצל את היתרונות, "הרמנו את האינטנסיביות ההגנתית, לחצנו מהרגעה הראשון ועזרה לנו העובדה שהאיטלקיות היו בלחץ, מבחינתם זה היה סוג של משחק להיות או לחדול. גם הרגשנו שמוטלת עלינו אחריות לתקן את ההופעה נגד טורקיה. אין ספק שהעובדה ששיחקנו מולן במשחק הכנה נתנה לנו ביטחון. בנות שלא נכנסו שלשום טוב למשחק, התחילו את המשחק בצורה טובה".

את הזוית של השחקניות וההכנה שהן עשו מההפסד ועד למשחק השני סיפרה שלי סירקיס הצעירה, שמשחקת שנה ראשונה בנבחרת הנערות, "אחרי ההפסד, הבנו שיש דינמיקה לאליפות ואחרי משחק צריך לעבור הלאה מהר מאוד בין אם מנצחים או מפסידים כי יש יריבה חדשה להתמודד איתה. ניתחנו וידאו על המשחק שהיה, למדנו מהטעויות שלנו, ומאותו רגע התרכזנו רק במשחק הבא. למדנו את היריבה, איפה הן חזקות ואיך נוכל להפוך את היתרונות שלהן לחסרונות נגדינו. מיטל גם סיפר על הפקת הלקחים המקצועית שעשה ביחס למשחק הראשון בטורניר, "צמצמתי קצת את הרוטציה, מ12 בנות ל10, כשהשחקנית ה11 משחקת מעט דקות. נתתי לבנות מסוימות יותר רצפים של דקות. העובדה שהייתה לי נקודת ייחוס, עזרה לי. היה לנו ברור כצוות שהפתיחה של המשחק משמעותית עבורנו לביטחון, כדי למנוע כדי שלג של משחקים בהן צריך לרדוף אחרי היריבה."

אבל אחרי מחצית ראשונה מוצלחת ומשחק צמוד עם יתרון ברור לנבחרת שלנו, הגיעה המחצית השניה והמומנטום התחלף, נוגה פלג פלץ ניסתה להסביר בסיום לאן נעלמו האנרגיות של הנבחרת הישראלית "העייפות קצת השפיעה, אבל זה לא רק זה. חסר לנו לפעמים הגרוש ללירה, להצליח להוציא ליריבה את האוויר מהמפרשים, כי היה להן מאוד קשה והן היו מאוד בלחץ ולא ניצלנו את זה. המשחק באמת היה בידיים שלנו וזה התפספס וזה מבאס, אבל אנחנו עם הפנים קדימה למשחק הרביעי."


סירקיס אחרי 4 נקודות שלך שהעלו את הנבחרת ליתרון משמעותי ראשון לקחו האיטלקיות פסק זמן. מהאנרגיות וההתלהבות שלכן בדרך לספסל אפשר היה להתרגש גם דרך המסך - זה הרגיש שלנו, למה לא עליתן ככה גם לרבע השני?
למשחק יש דינמיקה משלו, לכל קבוצה יש מומנטומים חיובים ושליליים. ברבע הראשון היינו במומנטום מאוד חיובי וברבע השני יותר התקשינו בייחוד בהתקפה. לא הגבנו טוב למעבר שלהן לאזורית עם יותר מדי זריקות מבחוץ במקום ללכת למקומות שנוחים לנו. משם לא הצלחנו לצאת כמו שצריך מהמומנטום השלילי.


אחרי יומיים של טורניר, עבורנו דרג א' באירופה זה יותר המחצית הראשונה נגד תורכיה או המחצית הראשונה נגד איטליה?
פלג פלץ: לגמרי המחצית הראשונה נגד איטליה. המשחק אתמול לא ייצג את מי שאנחנו ומה שאנחנו יודעות לעשות ויכולות להביא למשחק, ולראייה היכולת שלנו היום בחצי הראשון. אתמול הלחץ השפיע ולקח לנו זמן להיכנס לעניינים. אנחנו יכולות להתמודד כשוות מול שוות נגד כל קבוצה ביבשת והוכחנו את זה במשחקי ההכנה, הרבה תלוי בנו וכשאנחנו משתחררות אנחנו מצליחות להביא את עצמינו לידי ביטוי




(צילום: ליאת פורת)


עוד לפני היומיים החשובים של הטורניר לנבחרת הישראלית מצפה היום יום מנוחה, פלג פלץ סיפרה על המתוכנן להן "מחר יש יום חופש, מנקים קצת את הראש, רואים וידאו ומנתחים את המשחק כדי ללמוד ולהשתפר בעוד כמה אחוזים לקראת המשחקים המכריעים."

ומחר תקבע היריבה של הנבחרת בהתמודדות ישירה בין לטביה וסלובקיה על ראשות הבית, כך שלמעשה המשחק נגד הרוסיות הופך לפרוטוקול בלבד ומעמיד כמה לבטים לקראת המשחק. מצד אחד הפסד שלישי ברציפות יכול לפגוע בביטחון, מצד שני האם לאפשר ליריבה לעשות סקאוטינג או לשמור כמה הפתעות ולחלק דקות וכוחות כדי למנוע עייפות, מיטל התייחס לכך וענה "למשחק אין כל משמעות מבחינת המיקום. לנו יהיה משחק הצלבה בצהריים שאחרי ולכן אנו צריכים להתנהל בחכמה במשחק. בהחלט נשמור על הדקות של הבנות. נבחן דברים שנרצה לעשות במשחקי ההצלבה והדירוג. ננסה הגנות שונות. לא נרים ידיים. יהיה לנו מאוד חשוב לפתוח את המשחק בצורה טובה כדי להמשיך ולייצר ביטחון אישי וקבוצתי. אם נהיה בעמדת ניצחון, נלך על זה, אך לא בכל מחיר".


קצת על ההמשך, כשיטה, הנבחרת כמעט ולא רצה באליפות. דווקא כששיחקנו מהר היכולות האישיות הגבוהות של השחקניות שלנו באו לידי ביטוי, כמו אצל הדר חדד אתמול למשל – למה לא עושים את זה יותר?
השקענו הרבה מאוד אנרגיה בהגנה וביציאה למתפרצות בחצי הראשון, דבר שקצת פגע בנו בהמשך, העייפות התחילה לתת את אותותיה. יכול להיות שהיינו צריכים להוריד קצת את הקצב בחלק מהמשחק, או לשלב בין הגנה אזורית לאישית, כדי שלא נגיע למצב הזה. בבסיס של המשחק שלנו, אנו מנסים להביא את השחקנית שברגע נתון יש לה יתרון מול השומרת שלה, ל- 1X1, בהרבה מאוד מהמקרים זו הדר חדד.


נקודת נוספות שאתה רוצה להעביר, לסיום?
כמות ההורים שמגיעה לתמוך עולה ותמשיך לעלות, זה מחמם את הלב ונותן הרגשה טובה




(צילום: ליאת פורת)










כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();