התמונות בכתבה: ליאת פורת



"אנחנו חייבות להתעלות וכל הזמן להשתפר"
שי ברק ,24/07/2016

ביום שאחרי המשחק נגד תורכיה, לנבחרת הנערות אין יותר מדי זמן לשקוע בהפסד כשכבר הערב מחכה איטליה. אבל לשחקניות שעבור 9 מהן זו אליפות ראשונה בנערות ובדרג א', ברור שאחרי טבילת האש הראשונה חייב לבוא השיפור מתוך הלמידה כבר במשחק הקרוב. מאמן הנבחרת מיטל משדר אופטימיות: " אנחנו לא פייבוריטים, אבל זה לא מונע מאתנו להאמין שהכל אפשרי". תגובות מאמש.

לאחר ההפסד לתורכיה במשחק הפתיחה של הטורניר נבחרת הנערות התחושות היו לא פשוטות, קבלת פנים קשה לשחקניות שעלו מדרג ב' קדטיות הישר לבמה המרכזית בדרג א' מול פיזיות שלא היינו רגילים אליה. אבל רגע אחרי הסיום כולם הבינו שאין מה לשקוע במחשבות על ההפסד או ההפרש, אלא ללמוד, להפיק לקחים וליישם כמה שיותר מהר, אם אפשר כבר במשחק השני של האליפות, נגד איטליה שהפסידה אתמול, במשחק צמוד, לרוסיות 49:52.

בסיום המשחק ניסה, מאמן נבחרת, נמרוד מיטל, להסביר מה לא עבד היום אצל הנבחרת שידועה ביכולת שלה להפתיע את היריבות במשחקי הפתיחה, אנחנו מאמינים בזה שכנבחרת אנו תמיד טובים במשחק הראשון, כיוון שלא קל להתמודד עם האינטנסיביות שלנו ומשחק הריצה. לרוב הנבחרות לא יוצא להתמודד מול סגנון כזה בהכנה. התחלנו את המשחק בצורה סבירה, אך הכדורים לא נכנסו. איבדנו ביטחון וההבדלים הפיזיים עשו את שלהם. אנו תמיד מודעים להבדלי הרמות, אך תמיד אופטימיים שאפשר להתמודד".


האם ציפינו לכזו יכולת מצד התורכיות?
ראינו שלושה משחקים של התורכיות בהכנה וחשבנו שנוכל להתמודד בצורה יותר טובה. במשחקים שראינו לא השתתפו 3 שחקניות שהיו עם העתודה.


מה לא עבד אצלנו היום שבמחצית הראשונה לקחנו יותר מדי זריקות קשות?
באימונים אנו מתמודדים עם הגודל שלנו ומצליחים להגיע למצבי זריקה מסוימים, במשחקי ההכנה ובאליפות זה סיפור אחר והניסיון יעשה את שלו. אני חייב לציין שבהשוואה למשחקי האימון, הגענו להרבה מצבי זריקה אך הכדורים לא נכנסו. אפשר לדבר על מה נכון לעשות נגד גודל כזה. בתיאוריה זה קל, במציאות, זה הרבה יותר קשה.




"איבדנו ביטחון וההבדלים הפיזיים עשו את שלהם. אנו תמיד מודעים להבדלי הרמות, אך תמיד אופטימיים שאפשר להתמודד", נמרוד מיטל. (בתמונה: קוצ'לו מול הלוי, 27 ס"מ הבדל).


לשירה בן דוד היתה זו חוויה ראשונה בנבחרת לאומית וכסנטרית היחידה היתה לה את המשימה הקשה מכולן, בסיום סיפרה על התחושות מהמשחק וגם כמה תבונות להמשך: "בהתחלה הייתי בלחץ, כיוון שזה משחק ראשון שלי.
זו לא פעם ראשונה שאני מתמודדת נגד שחקניות גבוהות, יש לי ביטחון בחוקי ההגנה ואני סומכת על הגארדיות שיעשו את חלקן בעזרה בהגנה". דור סער, שגם לה זה משחק ראשון בדרג א' הוסיפה: "אין ספק שזו רמה הרבה יותר גבוהה מכל מה שהתמודדתי בעבר. אנחנו חייבות להתעלות וכל הזמן להשתפר. במשחקים ברמה הזו, אסור להירדם, כיוון שקשה מאוד לחזור למשחק, בטח אם אתה לא מגיע כפייבוריט."

מי שסיימה את המשחק במדד הטוב ביותר, היתה שיר תירוש הצעירה שברבע האחרון, ההתקפי ביותר של הנבחרת, הוסיפה 7 נקודות אישיות, "הרגשתי יותר משוחררת, כיוון שהמשחק היה גמור ואז העזתי יותר."



איך אתן יוצאות מהמשחק הזה?
תירוש: יוצאת עם ביטחון אחרי טבילת האש הראשונה, עם הראש קדימה לקראת המשחק השני נגד איטליה. שיחקנו מולן בטורניר ההכנה וזה נותן הרגשה טובה.
סער: הגענו למצבי זריקה נוחים, אך הכדור לא נכנס. נשתמש במשחק ללמידה. באליפות צריך להתקדם, אין מה להתעסק במה שהיה.
בן דוד: מנסים להסתכל קדימה. נראה וידאו, נלמד ממה שהיה וננסה לשפר במשחק הבא.







לפני סיום, נשאל מיטל על המשך הטורניר וכבר לקראת מחר - מה אפשר לעשות שונה לקראת מחר והאם יש סיבה להיות אופטימיים?
קודם כל הניסיון של היום, לאליפות יש דינמיקה ברורה והחכמה זה ללמוד מיום ליום. שיחקנו בהכנה נגד האיטלקיות ועמדנו כשוות מול שוות. היום בחצי השני עשינו עבודה טובה בריבאונד ובשמירה על הפוסט, אלה שני מפתחות שמאוד חשובים לנו אם נתחיל בזה, נהיה בנקודת פתיחה טובה יותר בהשוואה להיום. אנחנו לא פייבוריטים, אבל זה לא מונע מאתנו להאמין שהכל אפשרי. האחוזים שלנו היו היום רעים מאוד ואנו מאמינים שזה ייראה אחרת מחר.


עוד משהו שהיית רוצה לשתף אותנו?
כיף היה לקבל שיחות טלפון ממאמנים שונים שמבינים בכדורסל ובסיטואציה והתקשרו לחזק אותנו ולעודד אותנו לקראת ההמשך.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();