נבחרת הנערות: דברים שרואים משם
שי ברק ,07/08/2015

אחרי 6 משחקים, הנבחרת למעשה סיימה את חלקה הראשון באליפות ששימש להפתעת היריבות כשהעפלנו לבית העליון וחוויה מהמשחקים נגד ספרד ורוסיה. כעת כשהמשחקים המכריעים לפנינו ורגע לפני שהנערות יעלו למשחק שיכול להבטיח הישארות (21:45נגד פולין), עוד זווית על הטורניר הפעם מהעיניים של הצוות המקצועי שבסלובניה. על ההתמודדות נגד נבחרות עדיפות, על הדברים שלמדנו וקצת לקראת השלב המכריע.
עוד לקראת הסופ"ש החשוב, "להישאר בדרג א' שווה לנו לאליפות", טל נתן בחוויות מסלובניה

אחרי שהצלחנו להעפיל לבית העליון של האליפות, במשחקים נגד ספרד, פורטוגל ורוסיה המטרות היו: לנסות ולהתחיל משחקים טוב יותר, לשפר את ההתמודדות בריבאונד ולעשות כמה שיותר התאמות לקראת השלב השלישי והמכריע של האליפות. המטרה, לנסות להביא את הבנות כמה שיותר מוכנות (מנטלית, מקצועיות, פיזית) למשחקי ההכרעה.


משחק ראשון - ספרד:
פתיחת המשחק הייתה בדיוק כמו שרצינו, פתחנו בנחישות, עם המון רצון, אך לא פחות מזה, עם כדורסל טוב ובטוח. לראשונה בטורניר, התמודדנו טוב בפתיחה ולא נבהלנו מהגודל. הצלחנו לייצר כדורסל טוב ולהישאר צמודים במחצית הראשונה. כצוות המקצועי הרגשנו הקלה מסוימת. במחצית השנייה, הספרדיות התחילו לברוח וזה לא היה כוחות. האמת, זה לא היה כוחות מהתחלה אבל המחצית הראשונה הייתה סימן טוב עבורנו. קשה להסביר את הבדלי הרמות, את ההבדלים הפיזיים.

היינו גאים בבנות על המחצית הראשונה, עמדנו באחת המטרות שהצבנו לעצמנו. בסיום, אחד מלקחי מהמשחק היה שכשאנו מנסים להביא שתי שחקניות על שחקנית גבוהה היריבה, אנו מגיבים מאוחר מדי ברוטציה ומאפשרים זריקות נוחות מדי עבור היריבה.





משחק שני - פורטוגל:
בחדר ההלבשה דברנו על שתי הנקודות המרכזיות מבחינתנו, להמשיך עם הפתיחה הטובה ולשפר את נושא הרוטציה בהגנה אחרי שמבצעים שמירה כפולה על הפוסט. פתחנו את המשחק בצורה טובה בפעם השנייה ברציפות, שמחנו על ההתבגרות הזו. גם בנקודה השנייה, ראינו שיפור כשהגבנו בזמן ברוטציה. גם במשחק זה עמדנו באופן טוב בחצי הראשון עד שבחצי השני, פערי הכוחות שוב באו לידי ביטוי כשהפורטוגליות התחילו לברוח וכל מה שעשינו כדי לעצור את הריצה שלהן- לא עזר.

בחדר ההלבשה המשכנו לפרגן על הפתיחה הטובה, דיברנו על הקושי בלעצור ריצה של קבוצה יריבה, כמו כן, דיברנו על חוסר הריכוז בהתקפה שמתלווה למשחק הריצה של היריבה. בצוות, הרגשנו שקצת הגזמנו בדקות המשחק של עדן רוטברג ושיר לוי. העייפות משני המשחקים הראשונים והמאתגרים האלה הורגשה. במשחק השלישי חיכה לנו אתגר לא פחות קשה... רוסיה.





משחק שלישי - רוסיה:
בחדר ההלבשה המשכנו לדבר על חשיבות הפתיחה הטובה, על הצורך בריכוז בדקות הפחות טובות ועל העובדה שאנו נשתמש במשחק זה כעוד שלב בדרך למשחקי ההכרעה. הבנות התחילו את המשחק נהדר. לאחר כשלוש דקות, המאמנת של רוסיה לקחת פסק זמן. בפנים, ההרגשה הייתה טובה. כמה פעמים נחווה עוד רגעים כאלה? לקראת סוף הרבע הראשון עשינו מספר טעויות לא מחויבות במציאות ושילמנו עליהן ביוקר, ההפרש המפתיע שבו הובלנו על הרוסיות, צומצם לגמרי.

הרבע השני היה המשך ישיר של סוף הרבע הראשון הפגנו רכות ונתנו לרוסיות לברוח לנו. העובדה שהחלטנו מראש לשמור על דקות המשחק של הבנות לא עזרו לנו לחזור לעניינים. במחצית, הפער כבר היה משמעותי. בחדר ההלבשה כעסנו על הנרפות הזו, זה בסדר להפסיד לרוסיה, זה לא בסדר להתפרק.

בתחילת הרבע השלישי עדיין לא היינו איפה שרצינו, אבל לאט לאט, חזרנו לשחק את הכדורסל שרצינו לראות, צמצמנו את הפער ועשינו מהלכי כדורסל טובים בשני צידי המגרש וסיימנו את המשחק בהרגשה טובה יותר מזו שהיינו במחצית.

בחדר ההלבשה, סיכמנו בקצרה את השלב השני. עוד לפני המשחק ידענו שהיריבה שלנו במשחק השביעי שניצחון בו מוביל למשחקי דירוג 9-12, תהיה פולין. עם החזרה מהמשחק, עצרנו לאכול מחוץ למלון, לנקות קצת את הראש, לשים את השלב השני מאחורינו, לפנינו, עמד יום חופש ממשחקים.





לקראת השלב המכריע:
עם החזרה למלון, הצוות המשיך בהכנה לקראת המשחק נגד פולין. אנו מנסים להכין כמה שיותר דברים מראש, עם יריבות פוטנציאליות. נמרוד בדרך עסוק בלמידה מהמשחקים שלנו, רועי מכין את הדוח על היריבה ויוני עורך את הווידאו על היריבה.

בבוקר של יום החופש, יצאנו לשעתיים של הסתובבות בקניון הקרוב וחזרנו לקראת ארוחת הצהריים. ימי החופש ממשחקים הם חשובים להתנתקות, ליציאה קלה מהמגרש ול...הכנה להמשך המשחקים.

אחר הצהריים העברנו הילוך בהכנה למשחק נגד פולין. על מנת להתקדם בצורה חלקה להכנה למשחק נגד פולין, קיימנו שיחות אישיות עם הבנות לסיכום השלב השני. הגדרנו ציפיות לקראת ההמשך. לאחר מכן ראינו ווידאו על השחקניות ועל שיטת המשחק של הפולניות. משם עברנו לאימון, בו נגענו בחלק מהדברים שראינו בווידאו. כמו כן, עשינו כמה התאמות כתוצאה מהלמידה שעשינו בשלב השני.

לאחר ארוחת הערב, הבנות קיימנו פעילות גיבוש חברתית קצרה והלכו לישון.

המשחק נגד הפולנית יהיה בשעה 21:45 בשעון ישראל. לפנינו עוד יום ארוך של הכנה. המשחק שלנו נגד פורטוגל היה באותה שעה, כך שאנו כבר מתורגלים בלוח הזמנים למשחק בשעה כזו. בקרב הבנות ישנה דריכות גדולה מאוד. האווירה מאוד חיובית. לשמחתנו, הבנות שמות את ההפסדים במקום הנכון והן ממוקדות במטרה. אנו מרגישים שאנו מוכנים למשחקים מול הפולניות ושזה בהחלט אפשרי. אחרי המשחקים נגד קבוצות מהדרג הראשון של דרג א, מאריות הכדורסל של אירופה, אנו נתקלים ביריבה טובה, אך מרמה שונה. זה הזמן להביא לידי ביטוי את הרוח שלנו כישראלים, את הלמידה מ6 המשחקים הראשונים. זה הזמן של הקלישאות... לתת את הכל, לא להשאיר טיפת אנרגיה, לוודא שאנו נרד מהמשחק עם הניצחון.

זה בהחלט בר ביצוע.

שבת שלום מסלובניה!!!









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();