"הישארות שווה לנו לאליפות"
שי ברק ,07/08/2015

רגע לפני המשחק ה"קריטי" נגד פולין, התפנה מנהל האגף המקצועי, טל נתן, שהמלווה את נבחרת הנערות בסלובניה, לסיכום ביניים על החוויות מהמפגשים נגד הקבוצות החזקות באירופה, על החוויה להתמודד בדרג א' ועל הימים הקרובים שיכריעו אם נשחק גם בשנה הבאה בדרג הראשון. במסר לאוהדים בארץ מבקש "אנחנו נעשה הכל כדי לנצח, אתם תחזיקו לנו אצבעות בידיים וברגליים". ראיון מיוחד.


מלבד העובדה שטל נתן הוא מנהל האגף המקצועי לנשים ומאמן ראשי של נבחרות ישראל, יש לו חיבור מיוחד לבנות שמשחקות בנבחרת ישראל עד גיל 18. את חלקן גידל ואימן כשהגיעו לראשונה לאקדמיה בוינגייט, אחרות הוא מלווה במהלך השנה באימוני הסגל האולימפי, כך שההצלחה בשנה שעברה שהובילה אותנו לדרג א' והמשחקים השנה נגד היריבות הבכירות מיוחדות עבורו בעוד כמה רבדים. על החוויה האישית שחווה עד כה בטורניר אמר, "שנים חלמתי להגיע לרגע הזה בדרג א', לפגוש את המעצמות שעד עכשיו ראיתי אותן רק בבוגרות, עכשיו זכיתי לפגוש אותן גם ב-U18 וכל מה שחשבתי באמת קורה, מכל הבחינות. יש פה מעצמות כדורסל ונתונים פיזיים שקשה מאד להעביר במילים. יש רמה גבוהה מאד ו-14 נבחרות מהטופ האירופי ואחת ברמה שלנו, אסטוניה, שניצחה אותנו בשנה שעברה. יש התרגשות מכל יום והרבה למידה בשביל כולנו, הצוות המקצועי, השחקניות ובכלל לכדורסל הנשים".


מלבד כמובן ההפסדים בהפרשים גבוהים, איך התחושה לעלות לשחק יום אחרי יום מול כל המועדונים הכי גדולים, באירופה?
חד וחלק אני מעדיף לשחק נגד ספרד ורוסיה ולהפסיד, מאשר לשחק נגד שוויץ ולוקסמבורג, מבלי לפגוע בהן, כי הלמידה היא עצומה. אני יכול להגיד לך שכשנמרוד שם את הוידאו והיה כתוב "ספרד", התרגשתי.


אני מניח שיוצא לך לשוחח גורמים שונים בנבחרות המקבילות. את לומד מהם רעיונות חדשים לקידום ושיפור הכדורסל בארץ?
קודם כל אני צמוד לנבחרת כמעט 24 שעות ביממה, בכל מה שקשור לנושאים המקצועיים ושותף מלא לכל ההחלטות שמתקבלות, מדבר עם הצוות ומוסיף מהניסיון "הקטן" שלי באליפויות אירופה ומצד שני, בשעות שהנבחרת לא פעילה אני מחובר לכל הנבחרות האחרות ושומע ורואה מה עושים במדינות האלה. אין לנו מה להתבייש במה שאנחנו עושים באיגוד הכדורסל, אולי רק בספרד עושים כמונו מבחינת העבודה השנתית. יש בעיה שהכדורסל כולו במועדונים והנבחרות מתכנסות לפרק זמן קצר ועובדות, כך שמה שאני לוקח מפה יותר מכל זה שצריך להשקיע בעבודת המועדונים בארץ ובעוד קבוצות וצריך לעבוד קשה. אני כל הזמן מקבל עוד נקודות מחשבה ורעיונות.
חשוב להבין שאנחנו אמנם עושים עבודה נהדרת, שיש לנו מאמנים מצויינים וילדות ושחקניות נהדרות, אבל האיתור שלנו לא טוב. אנחנו צריכים לשפר את כל מה שקשור בנושא זה ולהביא את הבנות הכי מתאימות לכדורסל עם כל הקשיים שיש בזה. בעיקר בגבהים ובהתאמה לכדורסל. איתור-איתור-איתור.




"אני רואה את העבודה של הבנות באליפות, הן נותנות את נשמתן. זה לא דוד נגד גוליית אלא זה הבן הקטן של דוד נגד גוליית" (צילומים: משלחת הנבחרת הנערות)



איך אתה מסכם שני השלבים הראשונים של האליפות?
עשינו ניצחון גדול על ליטא, ממש גדול. התוצאות אחריו הן די צפויות נגד המעצמות צרפת, ספרד, רוסיה, פורטוגל, הטופ האירופי. לא הפתיע אותי. אף פעם אתה לא מרוצה שאתה מפסיד 30 הפרש, אין מאמן, מנהל או אדם העוסק בספורט שמרוצה מהפסדים כאלה, אבל אני מודע לפערים, אני רואה את העבודה הנהדרת שהבנות עושות פה, הן משקיעות את נשמתן. תבין, זה לא דוד נגד גוליית אלא זה הבן הקטן של דוד נגד גוליית. זה הסיפור, אבל יש כאן חבורה נפלאה של בנות שלא מורידה את הראש לרגע, יש צוות מקצועי שעובד ימים ולילות ומכין כל משחק גם כשהפערים עצומים והתוצאה די ברורה והכל מתכנס לשלושה ימים מכריעים בסוף הטורניר שבשבילם עשינו את כל הדברים.


אז להתרשמותך ההופעה שלנו עד כה בסך הכל להתרשמותך היא בסדר?
חד וחלק והיא תחשב גם להצלחה אם נצליח להישאר בדרג א' והכל מגיע לשלושת הימים האחרונים.


ומה יקרה בהם להערכתך? נעמוד במשימה ונשאר בדרג הראשון?
נגד פולין – משחק העונה, המשחק החשוב ביותר. יש לנו עוד הזדמנות לתקן אחריו אבל אפשר לגמור את הסיפור כבר נגדן. זו נבחרת טובה אבל היא לא צרפת, צ'כיה או ספרד. היא נבחרת טובה יותר מישראל, אבל כזו שאנחנו יכולים לנצח אותה בערב נתון אם נהיה טובים ואפילו ביותר מערב אחד. אנחנו יושבים, הצוות המקצועי, כבר 48 שעות ומנתחים מקטן ועד גדול בשביל לבוא למשחק הזה ולתת לבנות את כל הפתרונות שהן צריכות כדי לעזור להן לנצח ואין לי ספק שהן יעשו הכל. ברמת הטורניר פה, הישארות שווה לנו אליפות.


אם, חס וחלילה לא מנצחים את פולין ומגיעים להתמודד עם הארבע האחרונות, אנחנו יכולים להיות רגועים או בטוחים יותר שהמשימה להישאר היא אפשרית? אנחנו טובים מהן?
זו כבר תהיה מלחמת עולם ספורטיבית, נגד ארבע קבוצות שהפסידו את המשחק החשוב שלהן ואז נצטרך להביא כוחות אחרים, אבל על זה נדבר בהמשך. בוא נעשה הכל כדי לנצח את פולין ואני מאמין בבנות ובצוות שייתנו הכל ביום שישי בערב. תחזיקו אצבעות בידיים, ברגליים, של החברים ושל השכנים, תחזיקו אצבעות ואנחנו נעשה את זה.










כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();