להמשיך ברצף, הקדטים יוצאים לאירופה
ניב שמולי ,05/08/2015

נבחרת הקדטים תקווה לחתום את הקיץ הנפלא של הנבחרות הצעירות בצורה יפה ולהישאר בדרג א'. לאור הבית הקשה, זאת לא צפויה להיות משימה קלה. בואו להכיר את הנבחרת ומה צפוי לה באליפות.

-- אוהד גרייבסקי, מתן בן עוז, ניב שמולי, אריאל מלמוד --

אחרי שנבחרות העתודה והנוער עמדו במטרות שהוצבו להן מגיע התור של נבחרת הקדטים. כזכור, נבחרת הקדטים חזרה רק בקיץ הקודם לדרג א' לאחר שנשרה ממנו בשנת 2010 כשסיימה במקום ה-15 מתוך 16 נבחרות. מאז אותו הקיץ נבחרת ישראל לא הצליחה לעלות לדרג א', על אף שהיתה קרובה מספר פעמים עד שהמטרה הושגה, כאמור, בקיץ הקודם.

כעת, על נבחרת הקדטים יהיה לשמור על מקומה בדרג הבכיר של אירופה ובמיוחד לאור ההגרלה הקשה שזימנה לנבחרת בשלב הבתים את ספרד, ליטא ויוון. הנבחרת של רמי הדר מורכבת ברובה משחקנים אשר לובשים את מדי הנבחרת לראשונה וטרם השתתפו בטורניר בסדר גודל כזה. כמו כל נבחרות ישראל, הרבה מאד יהיה תלוי בגארדים, במשחק הריצה ובתחכום מכיוון שבגובה, פיזיות ומאסה אנחנו נופלים מהיריבות שלנו.

המשוכה הראשונה, ואולי החשובה ביותר, צפויה להיות כבר מחר (חמישי) במשחק מול יוון שנחשבת לנבחרת הפחות איכותיות מבין השלוש. לאחר מכן הנבחרת תתמודד עם ספרד ותחתום את שלב הבתים מול ליטא המארחת.

שיטת האליפות

15 קבוצות ישחקו באליפות אירופה לקדטים דרג א', כאשר 16 קבוצות רשומות באליפות עצמה. פיב"א החליטה להשעות את נבחרת רוסיה מכל המפעלים, ולכן הרוסים ידורגו בסיום האליפות במקום ה-16 באופן אוטומטי, וכל המשחקים נגדה יסתיימו בהפסד של 20:0 לטובת יריבותיה.

יש ארבעה בתים סה"כ, בכל בית ארבע קבוצות. ישראל שובצה בבית ב' עם יוון, ליטא וספרד החזקות. מכל בית, 3 קבוצות עולות לשלב 12 הגדולות, והקבוצה שתסיים במקום האחרון תרד למשחקי הדירוג 9-16. שלושת הקבוצות שיסיימו במקומות האחרונים (רוסיה ועוד 2 קבוצות נוספות) ירדו לדרג ב'.

בשלב 12 הגדולות יהיו שני בתים עם שש קבוצות בכל בית, כאשר 4 קבוצות מכל בית ימשיכו לשלב רבע הגמר. שתי הקבוצות הנותרות בכל בית, ירדו גם הן למשחקי הדירוג 9-16.

מכאן שלב רבע הגמר, חצי הגמר והגמר. המפסידות ברבע הגמר ישחקו במשחקי הדירוג 5-8. המפסידות בחצי הגמר יתחרו על המקום השלישי. הגמר הגדול יתקיים בתאריך ה- 16.8.

היריבות

כפי שציינו, נבחרת הקדטים קיבלה הגרלה לא פשוטה בכלל. שלוש מעצמות כדורסל מחכות לחניכים של רמי הדר, אך בפיב"א דאגו ש-שלוש נבחרת יעלו לשלב הבא. לכן, בסיטואציה מסויימת נצחון על יוון בלבד יכול להספיק. אין זה מבטיח עלייה לשלב הבא אבל פותח עוד אופציות להמשך הדרך.

הנבחרת היוונית תציג, כמו בד"כ, חבורת שחקנים קשוחה ומלוכדת שבראשה חראלאמפוס ליוניס, פוטיס קפריס (פניוניוס), גיורגוס קלאיצקיס (פנאתנאייקוס), פוקיונס פוטופולוס (תיכונים ארה"ב). ליוניס (2.10, 16) עלול לעשות לא מעט צרות לגבוהים שלנו שיצטרכו להתמודד על גובה שלא רואים בכל יום בגילאים הצעירים. בקיץ הקודם יוון סיימה במקום התשיעי.

נבחרת ספרד מורכבת ברובה משחקני מחלקות הנוער של ריאל מדריד, ברצלונה ומלאגה. השחקנים הבולטים בספרד הם ראיימון קראסו (1.91, 16) גארד/פוורוד וסרג'י מרטינז (2.00, 16) פאוור פוורוד מברצלונה, אקיודן מקארתי (2.04, 16) סנטר מריאל מדריד.

נבחרת ליטא שמארחת את הטורניר רוצה גם היא ללכת עד הסוף ותתבסס על הגבוהים שלה עם גארדים מהירים שמהווים איום קליעה משלוש.

סגל הנבחרת


יאיר קרביץ - הסקורר הבולט של ישראל ברוב משחקי ההכנה. קרביץ מגיע מנתניה והוא בעל קליעה מצויינת, צעד ראשון מהיר מאד ותמיד מחפש את הטבעת. יכול להעניש בכל רגע ומהווה איום תמידי על היריבות בכל מצב.

עמית עבו - אחד השחקנים הכשרוניים בנבחרת של רמי הדר. עבו משחק בעמדת הרכז ומגיע ממחלקת הנוער של מכבי ת"א ועל אף גילו הצעיר בלט העונה בקבוצת הנערים של המועדון. כאמור, עבו משחק בעמדת הרכז אלא שלפעמים הוא לוקה בקבלת החלטות רעה ומרבה לזרוק שלשות (בייחוד במעבר) ובאחד ממשחקי האימון רמי הדר לא אהב זאת. למרות הכל, עבו נכלל בסגל הסופי והוא צפוי להיות אחד הברגים החשובים בנבחרות גם בקיץ הנוכחי וגם בשנים הבאות.

עידו שבת - אחד מרכזי הנבחרת שבלט לטובה במשחקי ההכנה. שבת, שיחק בעונה החולפת כרכז הראשון בקבוצת הנוער לאומית של נס ציונה, ובמקביל שיחק גם בקבוצת הנערים לאומית של המועדון. הרכז שלומד בתיכון הגמנסיה הראלית ראשל״צ נחשב לשחקן זריז, בעל קליעה טובה מבחוץ, וראיית משחק משובחת. שבת, יחד עם לוינסון- הם שני השחקנים הראשונים בהיסטוריה של עירוני נס ציונה שישחקו בנבחרות הצעירות של ישראל.

דביר ריינגולד - הג'ינג'י הירושלמי. רכז שמאלי שרואה את המשחק ברמה גבוהה מאד. הקליעה שלו משלוש לא מהווה איום, אך החדירה קטלנית. יודע מתי לרוץ את המגרש ומתי יש להאט וניכר שקבלת ההחלטות שלו ברמה גבוהה.

יובל מיכאלי - גארד המסוגל להוביל כדור, בעל קליעה טובה לשלוש. מיכאלי, שגדל בהפועל כפ"ס ומשחק כעת באקדמיה, מביא יכולת הגנתית גבוהה בנוסף להתקפה. מייצר לשחקנים אחרים, נהדר במגרש הפתוח, שחקן שמאמנים אוהבים לאמן. חוזר עכשיו מפציעה במפשעה ויהיה מעניין לראות אותו באליפות.

אילון טויזר - גדל בקרית אונו ועבר לאקדמייה בוינגייט. אחת הסיבות להגעתו לסגל הסופי, בנוסף ליכולותיו, הן הקבוצתיות וההקרבה. מדובר בשחקן שמאד משתדל ומביא מעצמו 100 אחוז בכל משחק ובעל יד טובה מכל הטווחים. צפוי לשחק בעמדה מספר 4.

אריאל ז'נו - שחקן אקדמיית וינגייט צפון בעונה החולפת אשר הגיע אליה ממחלקת הנוער של אשדוד. מדובר בשחקן חכם, אתלטי, אשר ידוע ביכולת הובלת הכדור שלו. לז'נו ידיים ארוכות המאפשרות לו לחטוף המון ובנוסף יכולת קליעה טובה, בעיקר מחוץ לקשת.

איתן פרקר - שיחק העונה בקבוצת הנערים של עמק יזרעאל שזכתה באליפות. אחד הגבוהים היותר מוכשרים שיש בארץ, מביא איתו למשחק הרבה קשיחות הגנתית ויכולת חסימה בזכות האתלטיות שלו. לפרקר יד רכה מחצי מרחק. צריך עוד לשפר את קבלת ההחלטות שלו ולקבל החלטה לגבי העמדה בה ישחק בבוגרים. בגלל המחסור בגובה עתיד לשחק בעמדה מספר 4.

אורי חי - מגיע מקבוצת הנערים של הפועל ירושלים ומשתייך לסגל היהולים של המועדון שמכיל את השחקנים המובילים באגודה. מדובר בגארד-פורוורד שמתבסס בעיקר על הקליעה שלו ממנה הוא יכול לייצר דברים.

תומר לוינסון - ״ילד הפלא״, כך מתואר לוינסון בתקשורת הישראלית לפני פחות מחודש. הפורוורד בן ה-15 יעלה לקבוצת הבוגרים של עירוני נס ציונה וישחק במקביל עם קבוצת הנוער. לוינסון (2.03) קטן מכל שחקני הנבחרת בשנה, אך אמור להוות בורג משמעותי בסגל של רמי הדר. בעונה האחרונה שיחק בקבוצת הנערים לאומית ולקראת סיום העונה שותף גם בקבוצת הנוער לאומית של עירוני נס ציונה, ועזר להם להישאר בליגה. ציפיות רבות מונחות על כתפיו של הנער, ואם רמי הדר ידע להפעיל נכון את לוינסון במהלך האליפות - הסיכויים לניצחון כחול לבן יגדלו משמעותית.

עמית זיס - מגיע ממחלקת הנוער של מכבי ת"א לאחר שגדל ברמה"ש, כבר מגיל ילדים בלט מעל כולם וניבאו לו עתיד ורוד. העונה בנערים של מכבי ת"א היה שותף לזכייה בגביע המדינה עם 24 נק' בגמר ובלט בסדרת הגמר של קבוצתו נגד עמק יזרעאל. זיס משחק בעמדות 4-5 ונחשב לבעל קליעה טובה מחצי מרחק. צפוי להיות חלק משמעותי בנבחרת הקדטים ולאחד הגבוהים הבכירים בסגל.

תומר פורת - שחקן נוסף ממחלקת הנוער של הפועל כפ"ס. פורת, שמשחק בעמדה 4, עלול לעבור לעמדת הסנטר בגלל המחסור בסנטימטרים. אוהב מאד לשחק מתחת לסלים, אך זקוק לליטוש בסיומת.


נבחרת הקדטים (איגוד הכדורסל)






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();