נבחרת הנערות: דברים שרואים משם
שי ברק ,03/08/2015

שליש מאליפות אירופה מאחורינו ורגע לפני שהנערות יעלו למשחק הראשון בבית העליון (17:15 נגד ספרד), עוד זווית על הטורניר הפעם מהעיניים של הצוות המקצועי שבסלובניה. על ההכנה, הימים הראשונים וההכנות לשלב הבא.

עם חזרתה של נבחרת העתודה לארץ, הבנות קיבלו שלושה ימי חופש מהאליפות. במקביל, שחקניות נבחרת הנערות שנשארו בארץ, שיחקו במסגרת ליגת הקיץ. לאחר שזכו בטורניר זה, יצאו בנות אלה לשני ימי מנוחה.
בסופ"ש של אותו השבוע, נפגש לראשונה מזה הרבה זמן, הסגל המחודש והסופי של נבחרת הנערות. במחנה אימונים לא אינטנסיבי מדי, ניסינו לחבר מחדש את הנבחרת, לחבר בין הבנות, לסגור כמה פינות ולצאת לטורניר הכנה בסלובניה לקראת אליפות אירופה.


טורניר ההכנה
ב22/7 יצאנו לטורניר הכנה בסלובניה במקום בו תתקיים האליפות למשחקים נגד צרפת (שבקיץ שעבר סיימה במקום השביעי באליפות העולם), סלובניה (המאחרת) ופורטוגל (שבאה לאליפות עם יומרות). לאחר יומיים של אימונים עלינו למשחק הראשון, נגד צרפת. מטרת הטורניר מבחינתנו הייתה לפגוש בפעם הראשונה נבחרות מדרג א', לחבר את הנבחרת ולבדוק את הכושר האישי של כל אחת מהבנות.
הבדלי הגודל עשו את שלהם ופתחנו את המשחק הראשון בצורה מהוססת. לקח לנו מחצית שלמה להסתגל ולהבין לאן הגענו. במחצית השנייה התחלנו להבין מי נגד מי ולהתמודד. את הרבע האחרון כבר ניצחנו. הבנו, כמה אנרגיות נדרשות מאיתנו כדי לעמוד במשימה כזו.
ביום המשחקים השני התמודדנו מול סלובניה. לסלובניה סגל מרשים ועמוק. מהרגע הראשון זה לא היה כוחות, כנראה שחלק לא מבוטל מהאנרגיות נשאר במשחק נגד צרפת, מבחינתנו זו הייתה ההכרה הראשונה למה מצפה לנו באליפות אירופה דרג א. במשחק השלישי שיחקנו מול פורטוגל. את הנבחרת הפורטוגלית אנו מכירים מלפני שנתיים, כשהתמודדנו מולן במסגרת אליפות הקדטיות... בפורטוגל. באותה שנה הן עלו לדרג א מהמוקם השני כשבגמר בקדטיות הן שיחקו נגד סרביה. התקשינו מאוד מול הגבוהות הפורטוגליות וכשניסינו לסגור את הצבע, נתקלנו במבול של סלים מבחוץ.
לאחר שלושת המשחקים של הטורניר, עשינו יום חופש מאימון, לנקות קצת את הראש, לעשות למידה וחושבים. נשארו לנו מספר ימים עד פתיחת האליפות.

באותה נקודת זמן, לא היה בידינו אף משחק של הליטאיות. כל הניסיונות שלנו להשיג משחקי אימון שלהן, נכשלו. יומיים לפני האליפות הצלחנו להשיג שני משחקים שלהן, דרך נבחרת פולין. כשצפינו במשחקים, הבנו, שלנצח את הליטאיות זה אפשרי.

לפני שהתחילו המשחקים, החלטנו להתייחס לכל שלושת ימי משחקים, כשלב בפני עצמו. להציג מטרות לכל שלב ובסיומו להסתכל ולתכנן את השלב הבא.




"משחק טוב שלנו, עם הגנות שונות, חלקן יעילות, חלקן מתחכמות, בתוספת יום נהדר מחוץ לקשת, נתן לנו את הניצחון המיוחל ואת הביטחון לו קיווינו" (צילום: פיב"א אירופה)



שלושת ימי המשחקים הראשונים
המטרה שהצבנו לעצמנו היתה קודם כל להתמודד ולייצר את הביטחון הדרוש כדי לשחק מול היריבות האיכותיות. את המשחק הראשון מול ליטא ראינו כפתיחה נוחה לאליפות, שתיתן לנו ביטחון ותכין אותנו למשחקים הבאים. משחק ראשון באליפות הוא תמיד משחק שאפשר להפתיע בו, במיוחד לנוכח העובדה שלרוב הנבחרות לא יוצא לשחק עם נבחרת בגודל שלנו. לשמחתנו, כך קרה. משחק טוב שלנו, עם הגנות שונות, חלקן יעילות, חלקן מתחכמות, בתוספת יום נהדר מחוץ לקשת, נתן לנו את הניצחון המיוחל ואת הביטחון לו קיווינו. בחדר ההלבשה עם סיום המשחק פרגנו לבנות, ביקשנו לשמוח בשעתיים הקרובות, עד שנגיע למלון, נתארגן ונאכל, ואז להתחיל להתכונן למשחק השני באליפות מול האיטלקיות.

בקיץ שעבר, באליפות העולם, האיטלקיות סיימו במקום ה-13 בעולם. רצינו להמשיך את המומנטום ולהפתיע. ידענו שניצחון על ליטא ככל הנראה יעלה אותנו לבית העליון בשלב השני, אבל הפתעה נגד איטליה, תעלה אותנו לבית העליון עם ניצחון, הישג בלתי רגיל. האיטלקיות, לא התחשבו ברצונות שלנו, במשחק יעיל ואחוזי קליעה טובים מבחוץ, הן לא השאירו לנו סיכוי. בשונה מהמשחק הראשון, אחוזי הקליעה שלנו היו רעים. כבר במחצית, זהות המנצחת הייתה ידועה. חסרונה של טל לב הורגש, אבל הבנו שזה משהו שנצטרך להסתגל אליו. לאליפות יש דינמיקה משלה, אחרי ניצחון מרגישים בשיגעון, אחרי הפסד מרגישים בדיכאון...
אבל כמו שאחרי הניצחון השתדלנו לא להיות בשיגעון יותר מדי זמן, דרשנו מהבנות להתאושש מהמשחק כמה שיותר מהר, כיוון שבמשחק האחרון בשלב הראשון, חיכתה לנו... צרפת.

בחדר ההלבשה לפני המשחק הזכרנו את המחצית השנייה מולן, בטורניר ההכנה. הצרפתיות משחקות משחק מאוד מסודר, הן מנסות להכניס את הכדור פנימה, חוזרות על 2-3 תרגילים ומבצעות הגנת חילופים. כשהמשחק התחיל, הייתה על המגרש רק קבוצה אחת, הצרפתיות. התקשינו מאוד מול הגנת החילופים, לא הצלחנו לייצר יתרון באמצעות השחקניות הזריזות שלנו. בהגנה, התקשינו מול הגודל. אחרי פתיחה חלשה (17:3 לצרפתיות). ניסינו לחשוב מה ניתן לעשות כדי לעזור לבנות. ניסינו לייצר בידודים של השחקניות הגבוהות שלנו (שהן לא ממש גבוהות). אבל זה היה מאותם ימים, שגם דברים פשוטים לא מצליחים.
בהגנה, רוב הזמן, עשינו דברים יפים, עצירות יפות. אבל גם כשזה קרה יתרון הגובה המשמעותי עשה את שלו והצרפתיות לקחו ריבאונדים בהתקפה. במחצית השנייה שיפרנו את ההגנה ואת ההתקפה, אבל זה כמובן לא היה מספיק בשביל לדגדג את הצרפתיות. במשחק האחרון של הבית שלנו, ניצחו האיטלקיות את הליטאיות, מה שהבטיח את העלייה שלנו לבית העליון בשלב השני של האליפות. בית עליון משמעותו לשחק מול ספרד, פורטוגל ו...רוסיה.

עם סיום היום השלישי של המשחקים, קיימנו שיחות אישיות לסיכום שלב המשחקים הראשון, קודם שמענו ולאחר מכן השמענו לבנות את מה שראינו מהן, ושיקפנו את מה שאנו מצפים מהן לקראת ההמשך.




כשהמשחק התחיל, הייתה על המגרש רק קבוצה אחת, הצרפתיות, לא הצלחנו לייצר יתרון באמצעות השחקניות הזריזות שלנו. (צילום: פיב"א אירופה)



לקראת שלב המשחקים השני
יום החופש בין השלב הראשון לשלב השני הגיע בזמן. אחרי חצי יום מחוץ למלון, להתאווררות, חזרנו למלון ואחרי הצהריים יצאנו לאימון קל. בערב, ראינו וידאו של הספרדיות, מועמדות לגיטימיות למדליה. הספרדיות הן נבחרת עמוקה, אתלטית, שאוהבת לרוץ... אין ספק אתגר גדול.
אנו זקוקים לשניים או שלושה ניצחונות כדי לסיים בין 4 המקומות הראשונים בבית ולהעפיל לרבע הגמר. אנו ריאליים ויודעים שזה לא יקרה. מה שאומר, שעם תום שלב המשחקים השני, נרד למשחקי הדירוג 9-16.
אם המטרה בשלב הראשון הייתה להתמודד מול קבוצות מהדרג. המטרות בשלב השני הפכה להיות, לנסות ולהתחיל משחקים טוב יותר, לשפר את ההתמודדות בריבאונד ולעשות כמה שיותר התאמות לקראת השלב השלישי והמכריע של האליפות. המטרה, לנסות להביא את הבנות כמה שיותר מוכנות (מנטלית, מקצועיות, פיזית) למשחקי ההכרעה.

ברור לנו שהמשחקים הקרובים, מול קבוצות שתגענה לרבע הגמר, יהיו קשים ומאתגרים לא פחות מאלה שהיו לנו עד עכשיו ואף יותר. קיימנו היום שיחה קבוצתית לפני מפגש הווידאו ושיקפנו לבנות את המטרות. הדגשנו בפני הבנות שאנו צריכים להיות גאים שאנו מתמודדים מול נבחרות ברמות האלה ושעלינו לנצל כל שנייה במשחק, כדי ללמוד ולהתקדם לקראת משחקי ההכרעה.
היום... ספרד.

ד"ש מסלובניה.










כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();