עשו את זה: 62:78 לישראל על פולין בדרך לדרג א'
ניב שמולי ,01/08/2015

נבחרת הנוער ידעה שנצחון יעלה אותה לדרג א' ממנו נעדרה כבר שש שנים ועמדה במטרה. החניכים של שרון אברהמי שלטו במשחק מהרגע הראשון ולא נתנו לפולנים להתקרב. בלאט הוביל את הקלעים עם 15 נק'. כעת, רוצים את מדליית הזהב.

המשימה הושלמה: נבחרת הנוער של ישראל חזרה לאחר 6 שנים לדרג א' ותתמודד מחר (ראשון) בקרב על מדליית הזהב. לנבחרת של שרון אברהמי מגיעות כל המחמאות. החניכים שלו הראו עליונות מהרגע הראשון של הטורניר, ההכנה היתה מעולה וגם התוצאות. לאורך כל המשחק הנבחרת שלטה ובתחילת הרבע הרביעי 3 שלשות רצופות של בריסקר סגרו את הסיפור. עבור המאמן, שרון אברהמי, מדובר בעליית דרג שנייה ברציפות לאחר שאשתקד הוליך את נבחרת הקדטים מדרג ב' לדרג א'.

שרון אברהמי אמר לאחר ההישג: "עמדנו במשימה. אין הרגשה יותר טובה מזו בעולם עם נבחרת ישראל לעשות שתי עליות רצוף מבחינת הצוות. השחקנים כל כך רצו את זה ועשו את הכל בלי טיפת אגו. פולין קבוצה מצוינת והשמחה אדירה. מגיע קרדיט לרבים - פיני זו מתנה לכל מאמן הוא פשוט אנציקלופדיה לכדורסל, העוזרים שלי יואב וערן, כל הצוות המסייע והמנהל שלנו חזי פשוט אנשים מדהימים. עמדנו במשימה בענק והיום נחגוג כי מגיע לנו. היה לחץ אדיר כי באליפויות כאלו אסור ליפול באף משחק. מחר נשחק בגמר כמו ספורטאים. נרצה לזכות בזהב ולשמוע את התקווה, אבל כרגע מגיע לכולם לחגוג".

נבחרת ישראל - נבחרת פולין 62:78

דווקא הפולנים היו הראשונים לעלות על הלוח עם 5:0 מהיר, אך בלאט וקופרברג דאגו לצמצם במהרה. במצב של 10:10 ישראל יצאה לריצת 0-9 בראשותו של ליף. עד סוף הרבע פולין קלעה 4 נק' והלוח הראה 14:27 מבטיח לישראל. ליף כבר הגיע ל-13 נק' כשקלע שני האלי-אופים ברציפות עם תחילת הרבע השני. שתי שלשות של הפולנים נענו באחת של בריסקר - 20:34, 6 דקות וחצי למחצית. מיאקובסקי צלף שלשה נוספת לנבחרתו אבל בלאט סיים מתפרצת בליי-אפ ושלח את הפולנים לפסק זמן במצב של 26:40, 2 דקות וחצי למחצית. פולין שילמה ביוקר על עוד איבוד כדור וזוסמן דאג שישראל תרד למחצית ביתרון 28:43.

קולנדה הפולני ובלאט החליפו שלשות בפתיחת הרבע השלישי וגם כשמיאקובסקי קלע, בלאט השיב אש - 34:51. הפולנים המשיכו במטווח השלשות והפעם היה תורו של קיירלויץ, אך הפולנים המשיכו לאבד בקצב גבוהה ולא הצליחו להוריד את הפער הדו ספרתי. הובר קטע 5 נק' ברצף של פולין עם סל אבל מיאקובסקי צלף שלשה נוספת בדרך ל-42:53, 4 דקות לרבע האחרון. בלאט המשיך להיות בשיאו ברבע השלישי והפער נשמר - 46:56 לאחר שלושה רבעים. ליף ובלאט מצאו את בריסקר לשלוש שלשות גדולות עם פתיחת הרבע האחרון והמאמן הפולני לקח פסק זמן בהול במצב של 46:65, 8 דקות לסיום. הזמן שיחק לטובת החניכים של שרון אברהמי ששמרו על הפער - 53:69, 4 דקות לסיום. הובר קלע סל וסחט גם עבירה הביא את ישראל ל-20 נק' הפרש וגם לדרג א'.

קלעו לישראל:
תמיר בלאט (4 ריב', 4 אס') 15 נק', טי ג'יי ליף (16 ריב') 14 נק', מייקל בריסקר (4/8 ל-3) 12 נק', רועי הובר 11 נק', ליאור קררה (7 ריב') ודניאל קופרברג (6 ריב') 8 נק' כ"א, יובל זוסמן ויונתן רבינוביץ' 3 נק' כ"א, נתנאל ארצי ומוחמד אבו ערישה 2 נק' כ"א.


נבחרת הנוער בחגיגות (איגוד הכדורסל)






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();