"אני בא לעבוד" ראיון עם שי גליקשטיין
שי ברק ,29/07/2015

ראש משלחת נבחרת הנערות מחזיק בשיא נדיר של 100% הצלחה. העונה שעברה היתה הראשונה שלו כראש משלחת והעפיל עם הנערות לדרג א'. כעת שנה שניה ברציפות, כשהוא מחובר מתמיד לענף, לצוות ולבנות רוצה להמשיך בהצלחה ובעשייה. שי גליקשטיין, דור חדש לאנשי האיגוד, התאהב בענף ומתכוון לעשות הכל כדי שהשינוי שהתחיל בקיץ שעבר ימשיך

שי גליקשטיין, חבר הנהלת אליצור וחבר הנהלת איגוד הכדורסל (מטעם סיעת עוז), לא היה מעורב בכדורסל הנשים. הוא פעיל באליצור פתח תקווה, אך לא יותר מכך, אבל לשי גליקשטיין יו"ר משלחת נבחרת הנערות היתה הרבה מוטיבציה, היה הרצון ובעיקר היתה האהבה לענף.
טורניר דרג ב', בכדורסל נשים לגילאים צעירים הוא לא היעד הכי אטרקטיבי להעביר בו את הקיץ ולכן אין יותר מדי חברי הנהלה שמבקשים להצטרף לנסיעות כיושבי ראש משלחות, במקום זאת הם מעדיפים להילחם על מקום במטוס עם נבחרת העתודה, זו בדיוק הסיבה שהביאה את גליקשטיין לפנות לתחום.

"אני מאד רוצה להשקיע, בכל מקום שאני נמצא בו וכשהגעתי להנהלת האיגוד מהר מאד הבנתי שכולם רוצים להיות בכדורסל הבנים. אז באתי לאגף המקצועי, בהתחלה לאלי רבי ואח"כ לטל נתן והם באמת קיבלו אותי ביד רחבה והיו שמחים לשתף פעולה, כך התחברתי. אני ליוויתי במהלך השנה את הבנות והצוות, באקדמיה ובמשחקי כדורסל, הגעתי לראות, לעקוב ולעזור איפה שרק אפשר ובקיץ שעבר הצטרפתי לראשונה לנבחרת הנערות".


נסיעה ראשונה וכבר הישג היסטורי
כן...העמיתים שלי כבר אמרו, פעם ראשונה ומדליה...אל תחשוב שזה יקרה לך כל שנה. אבל כן, זו היתה פעם ראשונה שהתלוויתי לנבחרת כלשהי וזה היה מאד מרגש.


מה היה החלק שלך בהצלחה?
אני חושב שהתפקיד של ראש משלחת זה לראות את הכל מנקודת מבט כללית יותר, ואיפה שאפשר לעזור ולהשתלב. אני באמת מנסה לתת את השקט וכשיש צוות כ"כ מיומן ונמרוד מיטל המאמן הוא באמת בחור משכמו ומעלה עם נסיון אדיר, אז התפקיד שלך הופך להרבה יותר קל.


מה בדיוק התפקיד של ראש משלחת?
כשהכל דופק כמו שצריך, אז אין הרבה עבודה, אם לומר את האמת. לייצג את המשלחת בכבוד, להיות הפרזנטור של איגוד הכדורסל כלפי חוץ ויש את הישיבות והפגישות עם הועדה המארגנת ובעיקר, איך שאני רואה את זה, להיות מעל ולראות שהכל דופק כמו שצריך ולעיתים אם קורים דברים, אז לפתור אותם בחוכמה. כשאתה ראש המשלחת, אז גם אם יש בעיות חלילה ומשהו קורה, האחריות היא עליך. מעבר לזה אין לי חלק מקצועי או ניהולי, לשם כך יש בנבחרת בעלי תפקידים מאד טובים וראויים.
אני אישית משתדל להיות מאד מעורב, אני יודע את הלו"ז, מגיע לכל פעילות של הבנות, אם זה אימון בוקר ואם זה אימון וידאו או שיחה, אני מגיע כדי להיות מעורב ולדעת כל דבר. אני יושב עם המאמנים בערב ורואה את עצמי כחלק מהמשלחת. אני חושב שרק ככה אתה מתחבר, אחרת אתה מנותק. כיושב ראש אני לא במגע יום-יומי עם הבנות ורק מגיע שבועיים בשנה ופוגש אותן. בשנה שעברה בכלל לא הכרתי את השחקניות והדרך להכיר זה להשתלב איפה שצריך ואפשר ולהיות חלק מהצוות.




עם הגביע מהקיץ שעבר




"הצערת הנבחרת הבוגרת היא המטרה הנעלה"
אמנם הוא לא מגיע ישירות מקבוצת או אגודת נשים מובילה, אבל הענף לא זר לו, בעברו היה חלק מהצוות באליצור בני ברק, אז שיחקו בה שחקניות כאורלי גרוסמן וטלי קליין ולגליקשטיין יצא להיחשף לענף ולהכיר אותו. "כל הזמן דיגדג לי לחזור ולהיות מעורב יותר בענף וברגע שהזמינו אותי, קיבלתי את ההזמנה בברכה והצטרפתי".
יש לגליקשטיין הרבה דברים טובים לומר על העשייה שמתרחשת בענף, ממנו מתרשם שרק הולך וצומח "אני מאד מאמין בעבודה שנעשית, חושב שהיא נשאה פירות פעם אחת ותמשיך גם בעתיד. ההסתכלות שלנו כל הזמן צריכה להיות קדימה, לשנים הקרובות ולא רק כאן ועכשיו לקמפיין הזה ואני מאד שמחר שמחובר".


מעבר להצהרות הרגילות שנעשה את הכי טוב שיכולים, אתה חושש מהקמפיין הקרוב?
עברנו טורניר הכנה טוב בשבוע האחרון, למדנו ממנו ואנחנו יודעים לאן אנחנו מגיעים, יודעים את הבדלי הרמות ובאים לעשות כדי להצליח. השלב הראשון יהיה מאד קשה, אבל תוכנית המשחקים היא כזו שגם אם לא נצליח בשלב הראשון יש אפשרות לתקן לאחר מכן, אז מקווה ומאמין שבע"ה נעמוד במטרה – הלוואי.


אין פחד שאולי דרג א' גדול עלינו ותוך שנה יכולים לאבד את מה שהשגנו, את אותה התקדמות?
צריך להסתכל על המגמה שאנחנו נמצאים בה, על הרצון להצעיר את הנבחרת ואם תוך 3-4 שנים, הבנות ששנה שעברה העפילו עם הנערות לדרג א' יהיו חלק מהנבחרת הבוגרת אז זו נקודת הסתכלות שכן תתן לך עתיד וסיפוק. בגלל שבנבחרת הבוגרת נוצר מצב שיש בנות דיי ותיקות ואין כמעט בנות צעירות שמשתלבות ומחליפות אותן אז זו המטרה הכי חשובה עכשיו, כשברור שאנחנו גם רוצים להישאר דרג ולהיות בטופ, אבל יש מטרה נעלה אחרת.


איך מתכוננים לשבועיים של טורניר כ"כ אינטנסיבי?
אני חזרתי עכשיו משבועיים עם משלחת נבחרת אליצור ועבדתי מאד קשה שם וגם כאן מגיע כדי לעבוד, אם זה בללכת לישון מאוחר ולקום מוקדם , להיות כל הזמן עם הצוות וכל הזמן עם עין פקוחה על מה צריך ואיך אפשר לעזור ולעשות את הדברים יותר טוב לבנות, באימונים וגם בזמן הפנוי, מה לעשות איתן, מה לקנות להן ואיך לצ'פר אותן כדי שהמורל והאווירה יהיו טובים. אני ממש לא בא לקייטנה.



על הפודיום בקיץ שעבר עם נבחרת הנערות (צילום: פיב"א אירופה)


"רואה את עצמי מחוייב לקדם את הענף"
כשגליקשטיין מדבר על נבחרת אליצור, הוא מתכוון לפרוייקט חדש שיזם יחד עם יו"ר אליצור שעובד איתו בפתח תקווה. הם הקימו נבחרת כדורסל שמתבססת על שחקני אליצור מהקבוצות השונות שחברות באגודה. הם יצאו למסע משחקים בארה"ב שם חברו לקאמפ של "מזרחי העולמי" הקשור לבני עקיבא ויצאו איתם למסע משחקים שכלל פעילויות לילדים צעירים, ארוחת ערב, שיח ומשחק על הנבחרת המקומית באזור ניו-יורק ופנסילבניה. המסע כלל 6 משחקים, אימונים ואטרקציות ומבחינת גליקשטיין מדובר בלא פחות מ"חלום שהתגשם".


עכשיו עושים שינוי ומנסים לקדם גם את כדורסל הנשים, משימה לא פחות פשוטה...
כשאני עם הנבחרת אני רואה את עצמי כמחויב לקדם את הענף, כל הזמן לפרסם אותו לדבר עליו. כשאתה מראה שעושים ואנשים רואים, זה אומר שאתה קיים.
אני סיגלתי לעצמי מנהג בשנה שעברה לעדכן את חברי ההנהלה מתוך האליפות. שלחתי 4 פעמים במהלך הטורניר מייל עם תמונות, עדכונים וחוויות מהמשלחת, כדי לחבר את כולם. אני גם מאד מתחבר לאג'נדה של נמרוד מיטל שמצלם את הכל ומעלה לפייסבוק תמונות וקליפים, זה מאד חשוב ונותן עוד פן מאד מיוחד.
גם את המשפחה והחברים שלי חיברתי לענף, הם מתעניינים בנבחרות ואני רק יכול לקוות ולאחל שכמה שיותר אנשים באמת יתעניינו ולא חשוב מה יהיו התוצאות, אנחנו רוצים איתנו את הקהל.


בעקבות האליפות הקודמת שלך, יצא לך בוודאי לשוחח גם עם ראשי משלחות אחרים, מה למדת מהם?
נגעת בנקודה חשובה. אנחנו שנה שעברה ראינו את הנושא של הביגוד, שאצלנו היתה קצת בעיה עם זה כנקודה שצריך לטפל בה ואני שמח שהיתה לי הזכות להיות חלק מכל הנושא הזה, עלה מכרז ובמכרז הכנסנו דברים חשובים וב"ה השנה יש ביגוד ייחודי לבנות שיהיה להן הרבה יותר נוח במשחקים. מעבר לזה גם בטיסות הכנסנו שינויים ושעות הטיסה הרבה יותר נוחות. יש עוד מה ללמוד ולעשות אבל בכלים שיש מנסים לשנות כמה שיותר ואתה צודק שהאליפויות האלה הם הזדמנות ללמוד דברים חדשים ולהתייעץ עם ראשי משלחת אחרים.


השנה אפשר יהיה ללמוד מהטופ של אירופה מספרד, רוסיה, צרפת...
השנה בהחלט. אנחנו נפגוש את הנבחרות הטובות ביותר ואני מקווה שנתמודד בין שווים ושנלמד כל מה שאפשר ללמוד ונשמח להשתפר איפה וכמה שרק אפשר.


איך תסתיים האליפות?
אנחנו נעשה כמה שיותר טוב, אני מאד מאמין ומקוום שאנחנו נסיים בחלק שישאיר אותנו שנה נוספת בדרג הראשון של אירופה.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();