יוצאות לדרך... (תמונה: נבחרת הנערות)



הנערות מסתערות על אליפות אירופה
שי ברק ,29/07/2015

כמה נעים ומרגש להתחיל כותרת בלי הסתייגויות של "דרג ב", הפעם זו האליפות עצמה. המקום שבו המעצמות נמצאות, השידורים הישירים והכבוד. 7 בנות ומאמן ממשיכים מהקיץ שעבר ואליהן מצטרפות 5 שחקניות חדשות ושני מאמנים חדשים כדי לחזור ולהפתיע את אירופה. בתקווה שנצליח, לחלום מותר, הן הוכיחו שלפעמים זה מתגשם. פריוויו לטורניר וגם-


ראיון I: ולדה אברמוב, המפתח בצבע
ראיון II: שי גליקשטיין, ראש המשלחת


כמה מרענן להתחיל פריוויו לכתבה על אליפות בסקירת המשחקים הצפויה לנבחרת ישראל. כך למשל בבית המוקדם תפגש הנבחרת עם צרפת ואיטליה ובמידה ונעלה לשלב הבא היריבות שממתינות לנו לפני רבע הגמר הן רוסיה וספרד. ככה זה כשנמצאים בדרג א', יש פחות שוויץ, בריטניה ואוסטריה ויותר אימפריות. יש פחות אולמות מתנ"ס ריקים ויותר שידורים ישירים שמועברים באינטרנט ויש הרבה גאווה אבל לצידם גם חששות.

נבחרת הנערות שתפתח ביום חמישי 30/7 את אליפות אירופה עד גיל 18 (הפעם זו האליפות עצמה, לא עוד דרג ב'...), היא החצי השני של "פרויקט נערות-עתודה" שיצא לדרך לפני חצי שנה. בתחילת החודש סיימה נבחרת העתודה את משימתה עם המקום השישי באליפות ואחרי שבוע בארץ טסו עם הנערות 6 מתוך ה-12 שהרכיבו את הנבחרת עד גיל 20. האם הן יכולות להשאיר אותנו בדרג א' או כפי שמאמינים בנבחרת יכולות להוביל אותנו לרבע הגמר? מבחינתנו הכל, חוץ מחזרה לדרג המשנה יתקבל בהבנה.

נבחרת הנערות התגבשה באופן סופי לפני שבוע וחצי. בנות העתודה ונמרוד מיטל חזרו מהאליפות עד גיל 20, צפו בשאר שחקניות הפרויקט זוכות בליגת הקיץ ויצאו למחנה אימונים שלאחריו נבחר הסגל שיטוס לאליפות הנערות. הנבחרת הקדימה בשבוע את הטיסה לסלובניה, לטורניר הכנה מקדים אותו סיימו עם שלושה הפסדים אבל צברה את הנסיון הנדרש והחיבור לקראת המאני טיים. היריבה שתחכה לישראל בבית המוקדם צרפת ניצחה רק 68:56, פורטוגל גברה עלינו 57:44 ורק סלובניה המארחת הצליחה לנצח בהפרש גדול 95:67. כשלנבחרת היה שבוע להפיק לקחים, כנראה שנראה דברים אחרים לגמרי כבר בשלב הראשון ואולי אפילו נעלה לשלב הבא.

מתוך הסגל שעשה היסטוריה והעפיל לדרג א', ממשיכות השנה 7 בנות (מיכל ששון, שירה ששון, יעל גליל, טל לב, שיר לוי, עמית טולמן, אופיר לביא), כאשר הנותרות למעשה סיימו את גיל הנערות. אליהן מצטרפות ירדן דנן, שאשתקד שיחקה בנבחרת העתודה, עדן רוטברג ונוגה פלג-פלץ שמצטרפות מהקדטיות, וזימון חדש של יולי גרוסמן ו-ולדה אברמוב.

נמרוד מיטל הוא המאמן הראשי של הפרויקט ואיתו יוני דנישבסקי ורועי לזר . הצוות שייאמן את הנבחרת הקיץ יסתייע בליאת פורת מנהלת הנבחרת ובספורטרפיסטית עדי קינדלר. ראש המשלחת הוא שי גליקשטיין.
האליפות תתקיים בסלובניה.


השיטה

16 קבוצות ישתתפו באליפות. אחת מהן תהיה אלופת אירופה, 3 אחרונות יירדו לדרג ב'.
השלב הראשון: 4 בתים ובכל בית 4 קבוצות. 3 הראשונות מכל בית יעלו לשלב הבא, האחרונות ימשיכו למשחקי הדירוג.
השלב השני: שני בתים נוספים מהם ימשיכו 8 קבוצות לרבע הגמר וה-4 הנותרות יצטרפו למשחקי הדירוג 9-16 יחד עם הנבחרות שסיימו אחרונות בשלב הראשון.

ישראל שובצה לבית א' ואם תעפיל לשלב הבא תפגוש את רוסיה, ספרד שצפויות לעלות מבית ב'.


לוח המשחקים לשלב הראשון (השעות לפי שעון ישראל):

30.7, 19:30 נגד ליטא
31.7, 15:00 נגד איטליה
1.8, 17:15 נגד צרפת
2.8 יום מנוחה ואחריו יחל השלב השני.

ההגרלה סיפקה לישראל את היריבות בדרגת קושי עולה ולכן המפתח מסתמן כבר במשחק הראשון כשהמנצחת יכולה להבטיח את ההעפלה לשלב הבא בזכות אותו הניצחון.
המשחקים ישודרו באתר פיב"א ביו-טיוב: https://www.youtube.com/user/FIBAWorld/featured








הסגל





עדן רוטברג - גארדית - 1.67 -1.7.1998

שנה ראשונה בנבחרת הנערות. כשבשנה שעברה בקדטיות סיימה את הטורניר עם 12.9 נקודות בממוצע ו-2 אסיסטים, מסתמנת השחקנית הצעירה כאחד הכלים ההתקפיים החשובים בנבחרת הישראלית, אם תצליח להביא את יכולותיה המגוונות לידי ביטוי גם נגד היריבות המובילות באירופה.







אופיר לביא- רכזת - 1.60 –31.1.1997

השחקנית הותיקה בנבחרת. לביא הצטרפה כשחקנית צעירה לסגל הנערות ולכן זה כבר הקמפיין השלישי שלה עם הנבחרת. לעתודה היא אמנם לא הצטרפה, אך היתה מהראשונות שעשו 2 קדנציות בקיץ אחד (כבר לפני שנתיים) וכעת תביא מהנסיון שלה (וגם מהמהירות והאתלטיות) כדי לנווט את הנבחרת ליתרונות היחסיים שלה.







ולדה אברמוב - סנטרית - 1.92 - 26.2.1997


השחקנית הגבוהה בסגל (ובין הגבוהות בישראליות בכלל), החלה את הקיץ עם נבחרת העתודה, שם בעיקר צברה נסיון בינ"ל ראשון, גם אם לא קיבלה דקות רבות, הכל כיוון שבאליפות הנוכחית מלבדה רק עוד 2 שחקניות הן בגובה 1.80 מ' (דנן ולב) השאר נמוכות מזה וחשיבותה באליפות הנוכחית ברורה.







מיכל ששון – גארדית– 1.74 – 21.4.97

ממשיכה עוד שנה בנבחרת הנערות, היא עדיין אחת השומרות הטובות בנבחרת הישראלית ואחרי שלא לקחה חלק בטורניר העתודה, מגיעה רעננה לאליפות וצריכה להוסיף פיזיות ומלחמה הגנתית.







שירה ששון - פורוורדית - 1.75 – 21.4.1997

כמו אחותה גם היא אחת השחקניות הלוחמות והחזקות בנבחרת הישראלית, שנה שניה בנבחרת הנערות ובתחילת הקיץ נשארה בארץ ולא הצטרפה לנבחרת העתודה ולכן הנבחרת תהיה זקוקה לרגליים הרעננות שלה במשחקים נגד היריבות העדיפות.






שיר לוי – פורוורדית - 1.76 – 12.11.1997

היא לא גבוהה קלאסית, אבל במימדים שלה ובאתלטיות אין תחליף לשיר ולוי בנבחרת הנערות ואחרי הקמפיין בנבחרת העתודה, ממשיכה לשנה שניה גם בנבחרת הנערות ותצטרך לעזור לאברמוב ולב בצבע נגד גבוהות דרג א'.







יעל גלילי - גארדית- 1.77 – 28.8.1997

עונה שניה בנבחרת הנערות, גם היא מגיעה אחרי קמפיין בנבחרת העתודה. גלילי ששיפרה הקיץ את הממוצעים מהקיץ שעבר תוסיף מהניסיון שלה ומהיכולות ההגנתיות לנבחרת הנערות שזקוקה לה.








ירדן דנן - גארדית - 1.80 – 3.5.1997

דנן שחקנית ליגת על כבר 3 שנים מצטרפת חדשה לנערות כשבשנה שעברה שיחקה בעתודה וכשהיא צעירה לגילה סיימה עם 6 נקודות בממוצע למשחק. אחרי העונה שעברה בריבוי המסגרות (על, נערות ובתי ספר) קיבלה מנוחה בזמן קמפיין העתודה כדי שתגיע בשיא כושרה לאליפות הנערות. אחת המפתחות בהתקפה הישראלית.







עמית טולמן - רכזת – 1.64– 29.7.1997

קפטנית הנבחרת. רכזת טבעית שהיתה שחקנית חמישייה ברוב משחקי נבחרת העתודה לפני כחודש תהיה גם המנהיגה של נבחרת הנערות ויכולותיה בניהול המשחק יכולות להיות מכריעות לנבחרת שאין בה יכולות אתלטיות יוצאות דופן.







נוגה פלג-פלץ – גארדית – 1.69–31.8.1998

השחקנית הצעירה בסגל בשנה שעברה היתה בכלל בקדטיות והקיץ הספיקה לקחת חלק בנבחרת העתודה (ולהיות טובה), בנבחרת 3*3 (ולהיות מצוינת) ועכשיו מגיעה לנבחרת הנערות והציפיות ממנה להמשיך ולתרום גבוהות ביותר.





יולי גרוסמן - רכזת- 1.70 – 8.7.1997

אולי השחקנית שמגיעה בכושר הטוב ביותר לאליפות הנוכחית. גרוסמן לא טסה עם הנבחרת בקיץ הקודם וגם נשארה בארץ בזמן קמפיין נבחרת העתודה. אז היא הסתפקה בליגת הקיץ והפציצה נקודות על שחקניות בוגרות ומנוסות ממנה, הוכיחה שמקומה בנבחרת ובמהלך טורניר ההכנה הראתה עוד שיפור ואולי תהיה האקס-פקטור באליפות עצמה.






טל לב– פורוורדית – 1.80 – 4.9.1997

בעונה שעברה היתה בין סגל נבחרת הנערות וסיימה עם 5.6 נק' בממוצע ו-4 כ"ח. השנה העמידה מספרים דומים גם בנבחרת העתודה ובהיעדר שחקניות פנים להוציא את אברמוב, היא מהחשובות בסגל הישראלי













כתבות אחרונות באתר

Print






© כל הזכויות שמורות
cker();