צילום: פיב"א אירופה



ד"ש אחרון- הנערות מסכמות עליה
שי ברק ,30/07/2014

בשבועיים האחרונים הבאנו לכם כמעט מדי יום, את הנעשה מאחורי הקלעים של הקמפיין הבלתי נשכח של נבחרת הנערות. עדן פורת עם בלוג קבוע, מאמני הכדורסל על יום ההכנות ושחקנית שמספרת על הרגעים הגדולים.
הבנות חזרו ארצה, נהנו מקבלת פנים גדולה בשדה התעופה ובאיגוד הכדורסל וכאן באתר מסכמות את הקמפיין שלהן, עם טור אחרון של פורת והמאמנים ומילות סיכום של הבנות.


"מה שרציתי לספר לכם..." - עדן פורת

עשינו את זה. אחרי ההפסד אתמול באנו לתקן ולהשיג את המטרה שלנו והצלחנו!
כבר 5 שנים שאני יושבת בגמר של האליפות ביציע ואומרת לעצמי כמה היה נחמד אם הייתי חווה את ההרגשה שהקבוצות שנמצאות שם חוות, תוך כדי הבנה שזה כנראה לא יקרה, והיום אני זכיתי לחוות את ההרגשה הזאת.
זכינו היום לקבל גביע, לקבל מחיאות כפיים, פרגון והערכה. זכינו לא לשבת ביציע, אלא להיות על הפודיום ולהיות במקום שכל הנבחרות האחרות רוצות להיות.
לעשות הישג היסטורי שכזה רק הופך את החוויה הזאת לעוצמתית יותר. לדעת שהייתי חלק ממשהו מיוחד שלא נראה קודם בנבחרות ישראל מעורר בי תחושת גאווה והישג.
כשהקמפיין שלנו רק התחיל והמאמנים אמרו שאנחנו הולכות לעלות דרג, לא באמת האמנתי שזה יקרה. חשבתי שהשנה נהיה נבחרת חזקה יותר מכל נבחרת שהייתה, אבל לא חשבתי שעד כדי כך. לאורך הדרך, ככל שהתקדמנו, למדתי להאמין ולמדתי שאמונה יכולה לפעמים להיות חזקה יותר מכל יכולת או כישרון. מה שהפך אותנו לנבחרת חזקה ומיוחדת זה ששיחקנו כקבוצה, בלי אגו.
בסוף כל טורניר בוחרים חמישיית טורניר ותמיד יש נציגה אחת לפחות מכל נבחרת של ה3 הראשונות, והשנה אנחנו שברנו את זה. אף שחקנית שלנו לא נבחרה לחמישיית הטורניר, וזה לא באמת היה לנו אכפת, כי שיחקנו כמו קבוצה וזה מה שהביא אותנו רחוק וגבוה כלכך. כדורסל זה משחק קבוצתי ואנחנו ההוכחה לכך שהשלם שווה יותר מסך חלקיו.
אני באמת אוהבת אהבת אמת כל אחת ואחת פה. נוצרה פה אחווה בין הבנות שלא הייתה לי באף נבחרת קודמת וזה גם מה שהפך את הקיץ הזה לקיץ הכי מהנה שהיה לי.
אין דרך טובה יותר לסיים את הקמפיין הזה.
הוא התחיל שונה, המשיך שונה ונגמר שונה. התחיל בהחלטה של צוות, המשיך בנכונות שלנו להקשיב להם ונגמר בהבנה הדדית, חיבור, רצון, נחישות והרבה אמונה.
אני משחקת כדורסל בשביל הרגעים האלה, בשביל ההתרגשות, הלחץ, ההנאה והכי חשוב- ההצלחה, והאליפות הזאת היא אחד הרגעים שילוו אותי הלאה וידחפו אותי כל הזמן להיות טובה יותר.
בלוג אחרון מסכם תקופה מיוחדת של קבוצה אפילו עוד יותר מיוחדת וצוות מדהים שמאמין ובטוח בדרך שלו באופן שלא נראה קודם.
המטרה שלנו הייתה ליצור קסם ואין ספק שהוא נוצר.













מילה לסיכום...
תמונות: איגוד הכדורסל



דניאל רבר

״בתור שחקנית כדורסל יש לי הרבה מטרות וחלומות, ואחד מהם הוא לעלות עם הנבחרת לדרג א׳. בסוף האליפות של שנה שעברה הרצון להגשים את החלום בער בי יותר מתמיד. אחרי הפגישה הראשונה של הנבחרת עם הצוות היה לי ברור שהשנה אוכל להגשים חלום ושאעשה הכל בשביל זה. האמנתי לאורך כל הדרך, אבל עד שלא עמדנו על הפודיום לא הבנתי איפה אני נמצאת ושזה באמת קורה.
לא הרבה אנשים זוכים להגשים חלומות, ואני רוצה להודות לצוות המדהים הזה שהחליט וגרם לי להאמין ולחברות שלי שהפכו למשפחה שלי. אלה האנשים שבזכותם הגשמתי את החלום שלי״.



שיר לוי

״לא האמנתי שהקיץ הזה יהיה כלכך מרגש ומיוחד עבורי. החיבור, האנרגיות והמיקוד הובילו אותנו לאורך כל הדרך והיה אפשר להרגיש את הקסם באוויר. אני מרגישה שהיינו נבחרת מיוחדת, נבחרת שמאופיינת ביציאה מאזור הנוחות שלנו, עבודה קשה ושינוי הרגלים. הצוות שהוביל אותנו הוא צוות סופר מקצועי שלא מוותר לנו ולעצמו. אני מעריכה כל רגע שחוויתי פה ולא יכולה כבר לחכות לשנה הבאה.
אני גאה להיות חלק מנבחרת הנערות של שנת 2014״.



אופיר לביא

״לסכם את האליפות שעברה עלינו בכמה מילים זה קשה. זה היה מסע מדהים שהתחיל לפני כמה חודשים ונגמר אתמול בנשחק על עליית דרג.
הטירוף, החיבור שנוצר, האמונה הגדולה והתמיכה מכל הסובבים אותנו היוו חלק גדול מכך שהצלחנו לעמוד במטרה שלנו לעלות דרג. אני כל כך שמחה שהצלחנו לעשות את זה בשביל המדינה שלנו במיוחד בימים כאלה, ואני גאה להיות חלק מזה״.



נועה זליבנסקי

״מסע מדהים. חוויה מדהימה, רגעים מרגשים, הגשמת חלום !! שמחה להיות חלק ממשפחת הנערות 2014- מסע שלא נשכח לעולם. גאה שהצלחנו לעמוד במטרות שלנו- לעמוד על הפודיום בזמן שהעם שלנו נלחם על קיומו. זה קרה בזכות אמונה, עבודה קשה, דיוק ונחישות. אושר גדול.
תודה לצוות מדהים, בנות אדירות ולכל מי שלא הפסיק להאמין בנו לאורך כל הדרך- ללא ספק המדינה מתחילה לקצור פירות מההשקעה הרבה בכדורסל נשים בישראל: מאתנה, סגלי זהב ועד לאקדמיה. כיף גדול, מאושרת. שלא נפסיק לחלום לעולם. יאללה לחגיגותתת״.


שירה ששון
״אני לוקחת את החוויה הזאת איתי לכל החיים. אין ספק שזהו קיץ שבחיים לא אשכח ! אנחנו חבורה של בנות שאוהבות אחת את השנייה כמו משפחה. כל כך התחברנו זו לזו ולצוות, שנוצרה אווירה מדהימה שאיפשרה לכל זה לקרות.
מההתחלה האמנו שנעלה דרג, והנה זה קרה ! העבודה הקשה של כולנו השתלמה ואין ספק שהגיע לנו. אל-אל ישראל !״


טל יעקב
״אין לי מספיק מילים לתאר את החוויה שעברתי הקיץ. הקסם שהיה השנה הוא יחיד במינו וזה מה שהפך אותנו מנבחרת טובה למצוינת והביא אותנו להישג המדהים שהגענו אליו. נהנתי מכל רגע ותודה לכל מי שהיה חלק מזה״.



יעל גלילי

״אהבה, צניעות, מסירות. עברתי שיעור לחיים על שלושת הערכים החזקים הללו.
הפכנו ללא ספק להיות משפחה.
מודה על ההזדמנות להיות חלק מחוויה כלכך מדהימה ועוצמתית. בזכות הבנות הרגשתי שהייתי חלק והייתה לי השפעה גם אם לא שיחקתי הרבה.
תודה למאמנים נמרוד ולירן שהעיזו לחלום בגדול ובזכות עשייה בלתי נגמרת הגשימו חלום ל-12 בנות, וכמובן תודה לכל הצוות המדהים שלא הפסיק לתמוך בנו.
עכשיו נשאר לא להפסיק לחלום, להסתכל קדימה ולהפוך את ההישג הזה למחויבות של כל אחת להמשיך ולהשקיע כדי להביא הישגים נוספים״.



עמית טולמן

״אין ספק שאת התקופה האחרונה יהיה לי מאוד קשה לשכוח, הפכנו ממש למשפחה. עברנו דרך כל כך ארוכה שבסופה הצלחנו להשיג את המטרה שהצבנו לעצמנו עוד בהתחלה. בנוסף למקצועיות, העבודה המדהימה של המאמנים איתנו והיכולת שלהם להביא את הבנות לאמונה בדרך ומחוייבות אליה, החיבור המטורף הזה שבין כל הבנות כאן זה מה שגרם לדעתי להצלחה שלנו.
אני מרגישה שקיבלתי שיעור שהוא לכל החיים- מהי קבוצה. קבוצה לוחמת, נטולת אגו, צנועה, מאמינה, עם דרך ועם מאמנים שמאמינים בשחקניות שלהן לא פחות משהן מאמינות בעצמן. נהנתי מהתקופה הזו כל כך וקצת עצוב לי שזה נגמר״.



מיכל ששון

״תקופה עוצמתית. כל פעם שעליתי למגרש הרגשתי ביטחון מאחר וידעתי כי אני משחקת עם עוד 11 בנות לוחמות״.



אופיר בנט

״עדיין לא מעכלת לגמרי את מה שקרה כאן, מדי פעם אני מקבלת מכה בבטן כשאני מבינה שזה באמת קרה, שעלינו לדרג א׳. לא רוצה להרחיב יותר מדי כי פשוט כל מילה מיותרת, בנות מדהימות ולוחמות, צוות ענק!! חיבור מנצח והקסם כבר עשה את שלו״.



טל לב

״עד לא מזמן הייתי פצועה והייתי בספק אם אני אספיק לחזור בזמן לאליפות. למזלי, ובעזרת המאמנים והחברות לקבוצה שהאמינו בי ותמכו בי, חזרתי ולקחתי חלק בחוויה הכל כך משמעותית והעוצמתית הזו.
החיבור פה בין הבנות הוא מדהים ויש לו חלק גדול מאוד בהצלחה שלנו!״






מתוך האליפות (תמונה: משלחת נבחרת ישראל לאליפות)


מבט מעיני המאמנים- היום ההיסטורי

בוקר של money-time, יש עדיין שאריות של תחושה לא נעימה מההפסד בחצי הגמר, אבל אין ברירה, צריך להתקדם. נתקלנו בסיטואציה שלא הכרנו, משחק של להיות או לחדול, אחרי יום מאכזב. בבוקר זו הייתה הצפייה הראשונה של הבנות בלטביות. כיוון שהלטביות הן אחת הקבוצות הגבוהות ביותר באליפות, כשהשחקנית הטובה שלהן היא 1.90 , אחת הבולטות באליפות, החלטנו להתמקד בשמירה על הפוסט ובסגירה לריבאונד.
ללטביות הרבה תרגילים בהתקפה. מצאנו כמה פתרונות שיתאימו להרבה תרגילים, כך שהבנות לא תצטרכנה לזכור הרבה מידע בזמן קצר. בוידאו שלפני אימון הבוקר, התמקדנו בפתרונות להתקפה של הלטביות. הקבוצה שהייתה אמורה להתאמן לפנינו, מונטנגרו, ביטלה את אימון הבוקר, כך שיכולנו להאריך את אימון הבוקר ברבע שעה. זה משמעותי במסגרת לוחות הזמנים באליפות.
האימון היה ממוקד, ובחלק האחרון שלו, נתנו לבנות לקלוע באופן חופשי, 10 דקות. פריבילגיה שלא הייתה לנו עד כה באליפות...
עם החזרה למלון, ולאחר התארגנות קצרה, ארוחת צהריים ומנוחת צהריים. אני חושב שהייתה זו מנוחת הצהריים האיכותית ביותר שהייתה לנו כצוות באליפות. הרגשנו ביטחון בתכנית המשחק, הרגשנו גאווה בהצלחה להגיע למשחק הכרעה.
אחר הצהריים, חזרנו בקצרה על תכנית המשחק שלנו ביחס לתרגילי ההתקפה של לטביה. הראינו את הקונספציה ההגנתית שלהן, וכיצד אנחנו צריכים להתמודד איתה. הלטביות שומרים הגנה נסוגה בR&P בגלל רגליים איטיות יחסית של הגבוהות שלהן. הראינו את התכונות העיקריות של שחקניות המרכזיות. החלטנו, להזניח לגמרי את השמירה על המרכזות הלטביות, כדי שתמיד נהיה במצב שבו נוכל להביא עזרה מיידית לגבוהות שלנו, גם במחיר שנקבל שלשה מדי פעם.
בתדריך אפשר היה לראות בנות דרוכות ומאמינות.

בחדר ההלבשה לפני המשחק, חזרנו על המוטו שאפיין אותנו בכל האליפות, לשחק בקצב מהיר, להתיש את הקבוצה היריבה, לתקוף את הרגליים של השחקניות הגבוהות, לתת את המסירה הנוספת. הייתה לנו בקשה נוספת, כדי לחדד את משמעות הריבאונד, וכדי להוריד, את מפלס הלחץ. ביקשנו מכל אחת לבצע מאמץ לשבור את שיא הריבאונדים שלה. לא לשבור את שיא הנקודות, לא לעשות מהלכים בלתי אפשריים, פשוט לתת גוף. כמו כן ציינו שעלינו לקלוע 72 נקודות כדי לנצח, ולספוג בסביבות ה60 (הממוצע של הלטביות הוא 64 נק' למשחק).

בתחילת המשחק ראינו שהקונספציה ההגנתית נותנת לבנות ביטחון. הגבוהות מרגישות בטוחות. הלחץ עבר בהדרגה ללטביות. אחרי רבע ראשון טוב יחסית, "הצלחנו" לבצע כמה פדיחות וירדנו בשוויון 19. היינו מרוצים מהקצב בהתקפה, ופחות מרוצים בחוסר הריכוז בדקות מסוימות בהגנה. הבנות הפנימו את המסר וברבע השני ההגנה שלנו עלתה מדרגה, הצלחנו להשאיר את הלטביות על 12 נקודות וקלענו 19.
בחדר ההלבשה פרגנו לבנות. אמרנו, שאנחנו אפילו קצת בתחושה של פספוס, כיוון שאיכות המשחק שלנו הייתה שווה יותר משבע הפרש.

ברבע השלישי, לא הצלחנו לייצר את הבריחה שרצינו, הלטביות קיבלו ביטחון והפער עמד 4 נקודות בלבד. הרבע הרביעי היה מותח, הלחץ עשה את שלו. אבל כנראה, שאנחנו רצינו יותר. שתי דקות לסיום הרחנו את הניצחון. עשינו את זה!!! היינו מלאי גאווה במאמץ האדיר שהבנות השקיעו, בתמיכה המדהימה של ההורים. עם החזרה למלון, שמחנו ביחד עם ההורים, נהנינו מהרגע והעברנו לילה עם מעט מאוד שעות שינה.

בבוקר, התחלנו במסע החזרה לארץ. 3 שעות של נסיעה מאורידה לטימושווארה. טיסה מטימטשווארה לבוקרשט. בזמן ההמתנה הארוך בשדה, לאחר ארוחת צהריים, התחלנו בקיום שיחות אישיות עם הבנות. זה התחיל בסיכום של השחקנית, לאחר מכן הוספנו את הדברים שלנו. למרות שהיו לנו 4 שעות המתנה... לא סיימנו לדבר עם כל הבנות.

בטיסה לארץ התרגשנו מאוד. רצינו כבר לחזור. עם הנחיתה, הרגשנו הקלה עצומה, המסע הארוך והמדהים הגיע לסיומו. שמחים ומאושרים חזרנו למציאות של חיינו בארץ. מלאי תקווה שהמצב בארץ ישתפר. חמישה חודשים בדיוק לפני המשחק האחרון, קיימנו מפגש פתיחה בו הצגנו את מטרותינו. עשינו זאת בצורה של מצגת כשהחלק הראשון שלה היה תחת הכותרת: "להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי, זה עניין של החלטה!!!".

כולנו תקווה שמתישהו, גם המצב הבלתי אפשרי בו המדינה שלנו עומדת מדי יום ישתנה, בתנאים שמגיע לכל האנשים בארץ לחיות, בשקט ובשלווה, כי להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי, זה עניין של החלטה!!!!!!!








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();