צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל



חומ"ה- הקדטיות באסטוניה
ספסל ,30/07/2014

נבחרת הקדטיות תצא מחר לדרך באליפות אירופה דרג ב' בטאלין. לצד ההישג של האחות הגדולה, בצוות המקצועי מסתכלים קודם כל על עליה לשלב ה1-8, ומאמינים בחיבור של הבנות. ספסל מתכונן לאליפות ויש גם בונוס- סולו חלילית.

משחק הפתיחה: מחר (חמישי), 17:00, אנגליה

נבחרת הקדטיות תפתח מחר את אליפות אירופה עד גיל 16 דרג ב'. כמו שאר הנבחרות הצעירות, גם כאן מגיע (כמעט) לסופו תהליך ארוך שהחל במרץ, בתקווה לסיים על הצד הטוב ביותר. נבחרת הקדטיות הציגה לנו את המושג חומ"ה- חברות, ווינריות, מחויבות והנאה. נבחרת בה אין שחקנית אחת מעל האחרות, וכולן יתנו את הכל כדי לנצח. נבחרת שמשחקת הרבה על הנעת כדור ושמירה אגרסיבית, יותר משאר הנבחרות בטורניר. הנבחרת לא הכי גבוהה, ומדובר בחיסרון ויתרון, למשל האפשרות לרוץ מול הגבוהות הכבדות של הנבחרות היריבות. אגב, בנבחרת בחרו לשחק עם מדי החולצה בדומה לנבחרת הבוגרת עבור שחקנית הקבוצה הדתית.

סגל הנבחרת
4- יערה יצחקי- 1.68, פוינט גארד - אקדמיית וינגייט
5- שיראל ברמן- 1.60- גארד - הפועל עמק יזרעאל
6- יעל סטולרמן- 1.74, סנטר - אקדמיית וינגייט
7- ליאור הלוי- 1.78, סמול פורוורד - אקדמיית וינגייט
8- צליל וטורי- 1.80, סנטר - מ.כ. גני תקווה
9- דור סער- 1.62, רכזת- הפועל עמק יזרעאל
10- שחר אברג'יל- 1.74, סמול פורוורד - אקדמיית וינגייט (קפטנית)
11- שיר תירוש- 1.65, פוינט גארד - מכבי רעננה
12- עינבל מיכל- 1.82, פאור פורוורד - אליצור חולון
13- נגה פלג- פלץ- 1.67, גארד- אקדמיית וינגייט
14- עדן רוטנברג- 1.67, גארד- הפועל עמק יזרעאל
15- גילי אדם- 1.74, סמול פורוורד - מכבי רעננה

מאמן: רוני קאן
עוזרת מאמן: נטע קרומר
מאמן הכושר: נמרוד מלמוד
פיזיותראפיסטית: עדי מלכה
ראש משלחת: אילן קובלסקי


מבנה האליפות

כמו הפורמט של טורניר הנערות, גם כאן הנבחרות מחלקות ל4 בתים של 4-5 נבחרות כל אחד. 2 הראשונות מכל בית יעלו לבית רבע גמר מאוחד עם הבית המקביל (א' עם ב', ג' עם ד'). 2 הראשונות בבית רבע הגמר יעלו לחצי הגמר בהצלבה עם הבית השני (1 נגד 2). 3 הראשונות יעפילו לדרג א'. הנבחרות שלא יעלו מרבע הגמר ימשיכו למשחקי הדרוג 9-17.

ישראל הוגרלה לבית ב' עם אנגליה (31.7, 17:00), הולנד (2.8, 13:30), ונורבגיה (3.8, 14:45). לפי ההערכות המוקדמות, הנבחרת צריכה לעבור את נורבגיה, ולהתקשות מול הולנד שמציגה בד"כ נבחרות חזקות. כך שהמשחק שכנראה יקבע האם נעפיל לרבע הגמר הוא דווקא המשחק הראשון מול אנגליה.


רוני קאן, מאמן הנבחרת שכבר 3 שנים עובד עם הבנות גם במסגרת הטרום קדטיות, אמר לפני הנסיעה: "מצד אחד, מצב מדיני ומלחמתי מורכב בעיקר בגבול הדרומי, משפחות בכל רחבי הארץ שמלוות את יקיריהם בדרכם האחרונה - צוות האימון של הנבחרת וכל שחקניות הסגל מצדיעים לכל חיילי צה"ל בגבולות ולכל משפחותיהם ורוצים לחזק במעט שאפשר את משפחות הנופלים. ומצד שני וממש לא באותו קנה מידה - העלייה הנפלאה של נבחרת הנערות לדרג א' האירופי והזכייה במדליית הארד באליפות שננעלה ברומניה. נבחרת הקדטיות החלה את הכנותיה באמצע חודש מרץ והדגשים העיקריים לכל אורך הדרך היו מבחינה מנטלית - אגרסיביות, קשיחות, חוסן מנטלי, אומץ, חברות, מחוייבות, ווינריות והתמדה, ומבחינה מקצועית התרכזה הנבחרת במשחק מהיר, מעברים מנטליים חדים מהגנה להתקפה ולהפך, קליעה משלוש נקודות, נקיטת יוזמה הגנתית על כל המגרש ואיתור פתרונות לנחיתות בגובה מול היריבות באליפות. המטרה העיקרית של הסגל תהייה להעניק נסיון בינלאומי לשחקניות שאמורות להוכיח שהן נבחרו בצדק לייצג את המדינה ובנוסף - המטרה ההישגית שהצבנו לעצמנו היא לנצח את המשחק הראשון מול נבחרת אנגליה שייערך ביום חמישי."

סולו חלילית







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();