תמונות: איגוד הכדורסל



ד"ש מרומניה- התמודדות עם הפסד ראשון
שי ברק ,25/07/2014

הבלוג של הנבחרת. במהלך טורניר האליפות עד גיל 18, "ספסל" יביא לכם גם את הקולות, התחושות וכל מה שמסביב למשחקי נבחרת הנערות. ביום השמיני לתחרות, לראשונה, נאלצה הנבחרת להתמודד עם תחושת הפסד, אחרי 76:50 להונגריות. דניאל רבר עם הרגעים המשמעותיים שלה שחוותה, הטור של עדן פורת והיום שעבר על מאמני הנבחרת.
בשבת ב-18:00 משחקים על כרטיס לגמר ולדרג א'.



הרגעים שחוויתי היום – דניאל רבר

רגע של בלבול
״תוצאת המשחק היום לא השפיעה על העלייה שלנו לחצי הגמר, ולא ידעתי איך לבוא למשחק הזה, בגלל שכל היום הייתי חסרת אנרגיות, מהאימון בוקר ועד היציאה למשחק.
ניסיתי להטריף את עצמי גם בחדר ההלבשה, גם בחימום וגם במשחק, אבל לא הצלחתי להיות באותן אנרגיות שהייתי במשחקים קודמים וזה השפיע על המשחק שלי, נכנסתי לרצף של טעויות שלא הצלחתי לצאת ממנו״.


רגע של ביטחון
״בחדר ההלבשה בסוף המשחק נמרוד דיבר איתנו. במקום לכעוס עלינו על ההפסד ולרדת עלינו, הוא תמך בנו ונתן לנו הרגשה של ביטחון למשחק הבא, הוא ישר כיוון אותנו לקראת המטרה שלנו ולא איפשר לנו להיכנס לבאסה של ההפסד.
הרגשתי שבאמת אני כבר לא מתעסקת בהפסד ורק מסתכלת קדימה אל עבר משחק חצי הגמר ביום שבת מול אסטוניה.״


הטיפ/המלצה לקראת הימים הקרובים
״חשוב שנשלב ידיים גם ברגעים קשים, נאגור כוחות, נסתכל קדימה ונתכונן למשחק נגד אסטוניה.״



" אנחנו לוקחות נשימה עמוקה, שמות את ההפסד מאחור ומתרכזות רק בדבר אחר, חצי הגמר" (עדן פורת)





"מה שרציתי לספר לכם..." - עדן פורת

אחרי 5 ניצחונות רצופים הגיע רגע של נפילת אנרגיה, עלינו על ההמגרש ולא היינו שם ב100% לאורך כל המשחק. יכול להיות שבסתר ליבנו ידענו שניצחון או הפסד היום אינם משמעותיים והרשנו לעצמנו. אני יודעת שיש במהלך אליפויות יש רגעים כאלה ומשחקים כאלה, ומה שחשוב זה שנדע לאסוף את עצמנו, לצאת ממעגל הכישלון ולהסתכל באמונה אל ההמשך.
בהפסד שכזה יש כעס עצמי וכדי שנוכל להצליח בשלב הבא אנחנו חייבות לסלוח לעצמנו, לאהוב את עצמנו ולהבין שאנחנו עדיין עומדות ביעדים שלנו וההפסד היום לא משנה את זה.
מחר יש לנו פסק זמן ללמוד, לנוח, להירגע ולהתכונן אל חצי הגמר.
חצי גמר, מי היה מאמין! איזו התרגשות, עלינו לחצי גמר אליפות אירופה לנערות וביום שבת אנחנו מתמודדות על כרטיס לעליית דרג, שזוהי אחת ממטרות העל שלנו.
אז אנחנו לוקחות נשימה עמוקה, שמות את ההפסד מאחור ומתרכזות רק בדבר אחר, חצי הגמר.






מתוך האליפות (תמונה: משלחת נבחרת ישראל לאליפות)


מבט מעיני המאמנים – היום שהיה.


המשחק היום והמשחק אתמול, היו בשעה 18:00, כך שהשגרה של היום הייתה דומה.

התחלנו בארוחת בוקר שלאחריה היה תדריך וידאו לפני האימון. בתדריך הוידאו, הראינו את היציאה המהירה של ההונגריות להתקפה, את סגנון ההתקפה שלהם נגד אזורית. אין ספק שזו הקבוצה המוכשרת ביותר שיש באליפות. לא מזמן, אותן בנות חזרו מ...אליפות העולם עד גיל 17 שאותה הן סיימו בהצלחה רבה.

החלטנו להתייחס לנקודות המרכזיות ולא לרדת לפרטים בכל הקשור לתרגילים השונים שהן מבצעות. כמו כן, בצפייה במשחק בין הונגריה לאנגליה, זיהינו קושי מסוים אצל ההונגריות לשחק נגד הגנה אזורית. עם מידע זה יצאנו מהוידאו אל אימון הבוקר.

לאחר האימון- ארוחת צהריים, מנוחת צהריים ותדריך וידאו נוסף. כמו בימים האחרונים, תדריך הוידאו היה מחולק לשלושה חלקים:
1. תקציר הוידאו אודות היריבה.
2. תיקון טעויות מהמשחק האחרון שלנו.
3. קליפ מוטיבציה, עם ביצועים יפים מהמשחק האחרון שלנו.

בחדר ההלבשה לפני המשחק, ניסינו לדבר על המקום של להגיע למשחק ללא לחץ, כיוון שבכל מקרה עלינו לחצי הגמר. כנראה, שלדברים יש דינמיקה משלהם, ושהעובדה שעלינו לחצי הגמר, עשתה את שלה.
לאחר פתיחה הססנית, הצלחנו לחזור לעניינים, עם כדורסל טוב ובתוצאה 15:15, אך לקראת סיום הרבע קפאנו. כמו כן, היה זה יום כזה, שאף אחת לא הגיעה בשיאה.
התחלנו לאבד ביטחון, הגודל והכישרון של ההונגריות השפיעו עלינו וירדנו למחצית בפיגור של 10 נקודות.
ידענו, כמאמנים, שההפרש משקר, כיוון שקלענו מה-3 ב-50%.
במחצית ניסינו לדבר על האתגר של לעמוד מול קבוצה כזו, על העובדה שכמעט לא יוצא לנו להתמודד ברמה כזאת וחבל לבזבז כל דקה. נראה היה, שהדברים לא ממש הגיעו לבנות. יש ימים כאלה. עברנו לשמירה אזורית, אבל היו לנו ליקויים בשמירה על פוסט ובסגירה לריבאונד. בהתקפה, לא ניסינו מספיק לייצר מגע, וזרקנו בעיקר מבחוץ. האחוזים היו נמוכים יותר בהשוואה לחצי הראשון וכך הפער גדל בהדרגה.

עם סיום המשחק, בחדר ההלבשה, התעסקנו בעיקר בכך שעמדנו במטרה שלנו, להיאבק על עליית דרג. על לעשות restart ולמקד את הריכוז במשחק הקרוב והחשוב נגד אסטוניה. ניצחון, ואנחנו בדרג א' וגם... בגמר. אם זה יקרה, ככל הנראה ניפגש שוב, עם ההונגריות. הלוואי שאלה יהיהו הצרות שלנו...

מחר, שישי, יום חופש ממשחקים. יום שבו נצפה במשחקים של האסטוניות, נראה וידאו, נמצא פתרונות. החלטנו, שהמשחק הזה אנחנו יורדים רק עם ניצחון - משאירים הכל על המגרש,

בינתיים, לילה טוב מרומניה









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();