תמונות: איגוד הכדורסל

ד"ש מרומניה - רגע לפני השלב הבא
שי ברק ,23/07/2014

היום בשעה 18:00 תפגוש נבחרת הנערות את מונטנגרו בפתח השלב השני של האליפות כשניצחון יכול להבטיח כמעט באופן ודאי את הכרטיס לחצי הגמר.
רגע לפני, אתם מוזמנים לקרוא מה יש לטל לב ועדן פורת לספר על הימים האחרונים של ההכנה לשלב הבא ועל התחושות לקראת הערב. וגם איך הכינו מאמני הנבחרת את הנערות לקראת המשחק

לקראת השלב הבא – טל לב
״שנה שעברה, בנבחרת הקדטיות ,הייתי חלק מהשכבה הבוגרת והשנה אני בשכבה הצעירה ומשחקת לצד שחקניות גדולות ממני. שנה שעברה הרגשתי יותר בטוחה בעצמי, והשנה יש לי פחות הרגשת ביטחון, אבל לא הבוגרות הן אלה שגורמות אליה, אלא הן לא מאפשרות לחוסר ביטחון להשפיע עליי.
אני לא מרגישה שההבדל בגיל משחק תפקיד בנבחרת הזו, אני מרגישה שיש שוויון גם במגרש וגם מחוץ לו.
השנה כל מי שבנבחרת זוכה לדקות משחק משמעותיות, ככה שאין מקום לטעויות, ולפעמים זה גורם לי לפחד וחוסר ביטחון.
היום בערב ישבנו כל הקבוצה ביחד עם הצוות וכולן אמרו לכל אחת מה הן בטוחות שהיא תביא למחר ומה הן רוצות ומצפות שהיא תביא למחר. הגיע תורי ובנות אמרו לי שאני שחקנית טובה, שאני צריכה לעשות כל פעולה ביותר ביטחון, להפסיק לפחד ולמצות את היכולות שלי.
הדברים שהבנות אמרו ריגשו אותי, נתנו לי ביטחון, נתנו לי הרגשה שסומכים עליי ומאמינים בי ושביחד כנבחרת כלום לא יכול לעצור אותנו.
במשחקים הראשונים הייתי בלחץ וחששתי לגבי איך נביא לידי ביטוי את היכולת שלנו, מה תהיה האנרגיה, איך הכל יתחבר לנו על המגרש ואחרי כמה משחקים הבנתי למה אנחנו מסוגלות כשאנחנו משחקות ביחד. לקראת המשחק מחר אני באה בטירוף לנצח, בביטחון, בלי פחד ובלי לחץ כי אני יודעת מה אנחנו שוות.״

רגע של אבסורד
״אתמול בערב התקשרתי לחדר של לירון ואמרתי לה שהמזגן שלי בחדר לא עובד וחם לי, תוך 2 דקות היא נכנסת אליי לחדר ביחד עם טל נתן ושי מנהל המשלחת. לירון וטל מתחילים לעשות לי נפנף עם דפים ושי בודק את המזגן. במקום שיהיה לי נעים יותר נהיה לי יותר חם״.

"מה שרציתי לספר לכם..." - עדן פורת

היום היה לנו יום ארוך. קמנו מוקדם, הייתה נסיעה ארוכה למלון החדש וישר אחריה אימון. הגענו למלון ולרגע הייתה הרגשה כאילו הגענו ליום הראשון של האליפות, מלון חדש, תנאים חדשים, נבחרות שלא פגשנו והתחדשה ההתלהבות.
כל היום התעסקנו בקבוצה היריבה שאנחנו הולכות לפגוש מחר, הלחץ וההתרגשות גוברים והלב כבר מתחיל לדפוק.
בערב, כמו שטל לב סיפרה, ישבנו כולן יחד ואמרנו מה אנחנו בטוחות שכל אחת תביא למחר. אם הייתם נמצאים באותו רגע בחדר הייתם מרגישים באוויר את העוצמות שהיו, אין לי ספק שאנחנו יותר ממוכנות לקראת מחר, והכי חשוב- אנחנו רוצות שהוא כבר יגיע ומחכות לרגע שנוכל להשתרע על המגרש ולהילחם עד הדקה האחרונה, עד שלמונטגרו לא יהיה אוויר והניצחון הזה יהיה שלנו. הנחישות והרצון שלנו בשמיים ויהיה צריך הרבה כוחות בשביל לעצור אותן."

"אין לי ספק שאנחנו יותר ממוכנות לקראת מחר, והכי חשוב- אנחנו רוצות שהוא כבר יגיע" (עדן פורת)

מתוך האליפות (תמונה: משלחת נבחרת ישראל לאליפות)

מבט מעיני המאמנים- לקראת השלב הבא

יום החופש השני מהמשחקים התחיל באימון בוקר קל ומוקדם, בו נתנו לבנות קצת לקלוע, והתחלנו למצוא פתרונות לתרגילים בהתקפה של מונטנגרו. לאחר האימון הלכנו לאכול ארוחת בוקר, ארזנו את המזוודות ועלינו על האוטובוס עם נבחרת אנגליה, לנסיעה לטובת העיר שבה ייערך השלב השני של האליפות.
לאחר כשלוש שעות נסיעה הגענו למיקום החדש שלנו. שמנו את המזוודות בחדרים ו...ישר ירדנו לאוטובוס לאימון באולם המשחקים.

אולם המשחקים טוב יותר מהאולם בו היינו בשלב הראשון, הוא נמצא במרכז ספורט גדול. עם הכניסה למגרש, החלה התרגשות אצל כולם, תחושה של משהו חדש, התרגשות שלפני שיא חדש.
באימון חידדנו דברים שעשינו בבוקר, קלענו כדי להתרגל לסלים במגרש החדש. כמו כן, נגענו קצת בהתקפה שלנו נגד אזורית, שלא תמיד הייתה מדויקת בשלב הראשון.
סיימנו בתחרות קליעות מהחצי. יעל גלילי ולירון כהן היו הזוכות הפעם. עדן פורת, שזכתה בפעמיים הקודמת...פרגנה לשאר הבנות ו...החטיאה.

עם החזרה למלון, התארגנו, אכלנו ארוחת ערב ועלינו לחדר הוידאו. בחלק הראשון של המפגש הקבוצתי, ראינו קליפים על השחקניות ממונטנגרו, על התכונות שלהן, ועל תרגילי ההתקפה שלהן. חלק זה נמשך כעשרים דקות ולאחר מכן, קיימנו פעילות חברתית, שמטרתה הייתה להדגיש את החוזקות של כל אחת מהבנות ואת ההשפעה העצומה שיש לך על החוזקה שלנו כקבוצה.
עם הבנה טובה יותר מה עושות המונטנגריות ועם הרגשה טובה על החוזקות שלנו, סיימנו את היום.

אנו עוקבים בדאגה ובתקווה אחר המתרחש בארץ, אם זה באמצעות טלפונים למשפחות, אם זה באמצעות המדיה האלקטרונית. כולנו תקווה שהשקט יחזור לארץ כמה שיותר מהר, לאחר שצה"ל ישלים את משימתו. כולנו תקווה שהפצועים יחלימו ויחזרו לתפקוד מלא כמה שיותר מהר. שמחנו לשמוע מכמה וכמה אנשים שעוקבים אחרי הנבחרת, שזה פסק זמן מרענן עבורם, המסע המעניין שאנו עוברים. שמחנו לשמוע פרגון רב, ובעיקר אנו שמחים לייצג את המדינה ושמחים במעט לעשות שמח לאנשים בארץ.