תמונות: איגוד הכדורסל



ד"ש מרומניה- יום מנוחה
שי ברק ,22/07/2014

לא רק סיקורי המשחקים. במהלך טורניר האליפות עד גיל 18, "ספסל" יביא לכם גם את הקולות, התחושות וכל מה שמסביב למשחקי נבחרת הנערות. ביומיים האחרונים זכתה הנבחרת לימי מנוחה לקראת משחקי ההצלבה נגד מונטנגרו והונגריה. אופיר בנט מספרת על התחושות שהגיעו עם העפלת השלב. עדן פורת עם הטור הקבוע שלה וגם איך המאמנים העבירו את היום החופשי...


לקראת השלב הבא – אופיר בנט
״כבר כמה לילות שאני לא מצליחה להירדם מעצם המחשבה על השלבים הבאים ועל מה שיהיה, אני כל הזמן שוברת את הראש מה יקרה, מה יהיה, אם נצליח, אם אני אצליח להוביל ולעשות את מה שמצופה ממני ומהנבחרת. לפעמים אני מוצאת את עצמי קצת חסרת ביטחון, מציק לי שאני מתעסקת במחשבה הזאת כל הזמן, כבר המון זמן לא הרגשתי רצון כלכך חזק להצליח וצורך כלכך גדול להשיג מטרה מסוימת.
זאת פעם ראשונה שאני לא מתביישת לכוון כלכך גבוה במסגרת של נבחרת וזה חדש לי, ונדמה לי שגם לרוב הבנות, מעולם לא נתקלתי בנבחרת ומאמנים שנעמדו ואמרו בשיא הרצינות שאנחנו עולים דרג וחזרו על זה לא פעם ולא פעמיים, אני יכולה להשתגע מכמה שאני רוצה את זה ואני יודעת שזה יכול לפגוע בי.
לפעמים הלחץ הזה יכול להשתלט עליי ודוגמא לזה הוא המשחק החשוב מאוד מול אנגליה, שעשינו אליו הכנה מאוד רצינית וכולן ידעו שזה משחק מפתח, זה היה משחק מאוד חשוב ומחצית שלמה לא הצלחתי לנשום מרוב לחץ. אני רואה את המשחק הזה כמשהו שלמדתי ממנו לגבי איך אני צריכה להכין את עצמי למשחק ואיך אני מתמודדת עם לחץ, למדתי למשל שכשאני רוקדת וצועקת ושרה המון לחץ משתחרר ובמקום זה מגיע כיף, אנרגיות טובות ואטרף של משחק. באופן כללי, אני חושבת שמכל משחק למדתי איך להתמודד עם הלחץ המעמד.
כן, אני עדיין לחוצה ועדיין מתרגשת לקראת השלב הבא שהוא יהיה קשה יותר ממה שהיה לנו עד עכשיו, הכל צריך להיות יותר מדויק.
אני יודעת שבעזרת הדברים שלמדתי ובעזרת הבנות שסביבי שתומכות בי ותמיד נמצאות שם בשבילי אני אוכל להיות במיטבי ולהיות שם בשביל הנבחרת ולעזור במאמץ כדי להשיג את הדבר הגדול שבגללו אני לא נרדמת בלילה.״



" יש אהבה אמיתית פה בין הבנות, ממש כמו אהבה של משפחה " (עדן פורת)





"מה שרציתי לספר לכם..." - עדן פורת

אחרי 4 ימים רצופים של משחקים, היום קמנו ליום מנוחה. יש הרגשה טובה באוויר, שמחה על ההישג והתרגשות לקראת השלב הבא. בשבוע האחרון נדרשנו להיות רציניות, ממוקדות, מרוכזות ומדויקות והיום אפשרנו לעצמנו להשתחרר ולעשות קצת שטויות, אבל במידה כמובן.
עם כל הכיף, השחרור והצחוקים אנחנו גם לא שוכחות שעוד יומיים אנחנו עולות למגרש למשחק חשוב מאוד בטורניר שלנו. אנחנו מוצאות דרך לשלב בין הזמן שצריך להיות רציניות לבין הזמן שאנחנו יכולות לעשות שטויות, אנחנו לא מבזבזות שנייה ולומדות כל מה שאפשר על היריבה. אנחנו כבר לא יכולות לחכות לג׳אמפ בול ביום רביעי ומתכננות כבר מי תשמור את מי.
אני חייבת להגיד לכם שלא יצא לי לקחת חלק בנבחרת כל-כך אוהבת. יש אהבה אמיתית פה בין הבנות, ממש כמו אהבה של משפחה, אנחנו סומכות אחת על השנייה בעיניים עצומות ומאמינות שהאהבה, החיבור, האנרגיות והקסם שמתרחש פה בין הבנות, הוא מה שיוביל אותנו להצלחה.
גם אם לרגע יש חשש או היסוס, המאמנים ישר משדרים ביטחון ואין ספק שהוא עובר גם אלינו.





מתוך האליפות (תמונה: משלחת נבחרת ישראל לאליפות)


מבט מעיני המאמנים- יום רביעי לאליפות, שעה אחרי שעה.
הבוקר שאחריי העלייה לרבע הגמר... הלכנו לישון מוקדם יחסית, כיוון שהמשחק האחרון היה בשעה מוקדמת. עם סיום השלב הראשון התעסקנו בבנייה של שני ימי החופש.
בתחילת הקמפיין קצת חששנו מארבעה משחקים ברצף, אך בסופו של דבר חלוקת הדקות שהיא חלק מהשיטה שלנו, עזרה לנו. העובדה שהיינו בבית של 5 קבוצות יצרה מצב שבו יום החופש שלנו הוא היום האחרון שלאחריו יום חופש לכולם, כך שהיו לנו יומיים ללא משחקים.

הבוקר התחיל באימון קל. דאגנו למלא את היום, שלא יהיה סתם בזבוז זמן, לאחר האימון הבנות נסעו להפוגה קלה בקניון. אנחנו התחלנו להכין את החומר לקראת המשחק החשוב נגד מונטנגרו.

בצהריים, הלכנו לראות את המשחק המכריע בין מונטנגרו לאוקראינה, כשהמנצחת, תפגוש אותנו. במחצית, הבנות הגיעו לצפייה משותפת.
לאחר מנוחת צהריים, צפינו ביחד במשחק אחד של מונטנגרו מהשלב הראשון, נגד הונגריה החזקה. ל
אחר ארוחת הערב יצאנו להפסקה של שעה עם הבנות, להתאווררות.
כשחזרנו, הבנות הלכו לישון. אנחנו המשכנו עם עבודת ההכנה. עברנו יום רגוע יחסית, מתחילים לספור את הדקות לקראת הרגע המכריע.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();