צילום: איגוד הכדורסל



נבחרת הנוער יוצאת לבולגריה
ספסל ,22/07/2014

גם תורה של נבחרת הנוער לצאת לאירופה הגיע, והיא תפתח בחמישי את אליפות דרג ב' בבולגריה. אחרי מספר שנים בהם היינו קרובים לעליה, השנה מקווים (שוב) ללכת עד הסוף. ספסל מתכונן, ויש גם עוד סרטון וידאו קצר ונחמד.

-- מתן בן- עוז --


סרטון הכרות קצר עם (חצי) הנבחרת


חודש יולי בקיץ 2009 היה יום שחור לכדורסל הישראלי. נבחרת הנוער של ישראל (אז בדרג א'), הגיעה למשחק הישרדות באליפות אירופה מול יוון. באותה נבחרת שיחקו דאז נמרוד טישמן, גל חלמיש, בר טימור, כרמל בוכמן, גיא לביא ועוד מספר שחקנים המשחקים כיום בליגה השנייה או בחו"ל. אותו משחק מול היוונים קבע האם ישראל תישאר בדרג הראשון או שמא תרד ל- DIVISION B. זה נגמר בתבוסה לרעתנו, בתוצאה 80:54 ליוון.

מאז ועד היום, ניסתה ישראל ארבע פעמים להעפיל חזרה ל- DIVISION A. זה נגמר במקום רביעי, מקום 5 ופעמיים מקום 7. קרוב אבל לא מספיק. הבוקר (שלישי) טסה הנבחרת של אורן אהרוני לאליפות אירופה דרג ב', אשר תיערך בסופיה, בולגריה. ללא ספק, גם השנה המטרה היא לשוב לבמה המרכזית, אך זה לא הולך להיות קל. הנבחרת יצאה לשלושה משחקי הכנה באיטליה וסיימה את הטורניר במאזן של ניצחון ו- 2 הפסדים. יש לציין כי כל יריבותיה לטורניר משחקות בדרג א'. ישראל ניצחה במשחק הראשון 77:63 את בריטניה, אולם לאחר מכן היא הפסידה לנבחרת היוונית ולאיטליה. בקיץ שעבר הנבחרת סיימה את האליפות במקום החמישי, והפעם היא תנסה להגיע לאחד משלושת המקומות הראשונים- המובילים לדרג א'.


סגל הנבחרת


יבגני חולודוב (18, 1.78)- הרכז ששיחק בעונה החולפת בקבוצת הנוער של מכבי ראשל"צ, ככל הנראה יהיה הפוינט גארד הפותח של הנבחרת. דובר רבות על עתידו של השחקן הצעיר, בעיקר בגלל שכבר הספיק לרשום מספר הופעות במדי הקבוצה הבוגרת של הכתומים. יחד עם זאת, את עונת 2013/14 חולודוב סיים ללא תואר ויהיה מעניין לראות איך הוא יגיע לאליפות. במשחקי ההכנה: 5.5 נק' בממוצע. באליפות האחרונה שלו (U16, 2012): 10.9 נק', 3.4 ריב' ו- 2.6 אס'.

תמיר בלאט (17, 1.78)
- בנו של מאמן הקליבלנד קאבלירס- דיוויד. הרכז ששיחק בעונה האחרונה באקדמיה של איגוד הכדורסל הוא שחקן מגוון מאוד. יש לו ראיית משחק מצוינת, אליה הוא מוסיף קליעה נאה מחוץ לקשת. ככל הנראה בעונה הבאה הוא ישחק בקבוצת הבוגרים של א.ס. רמה"ש. יש האומרים כי הוא לא יצליח לתפקד ברמות הגבוהות בעקבות גובהו, אך יש הטוענים אחרת. בכל אופן, חשוב מאוד שבלאט יגיע לאליפות בכושר טוב. במשחקי ההכנה: 12 נק' בממוצע. באליפות האחרונה שלו (U16, 2013): 12.3 נק', 5.4 ריב' ו- 7.5 אס'.

דניאל דנינו (18, 1.85)
- אליפות ראשונה של דנינו. השחקן אשר סיים גיל נוער באליצור עירוני נתניה, נחשב לאחד מהגארדים המשמעותיים בנבחרת. הספיק לרשום בעונה החולפת גם מספר משחקים במדי קבוצת הבוגרים של נתניה, ואף קלע בכמה מהם. זריז מאוד. הרשים את כולנו במשחקי אליפות בתי הספר במדי 'שרת נתניה' בעונה החולפת, שם רשם 27.7 נק' למשחק יחד עם 7.2 ריב' ו- 3.8 אס'. אמור לפתוח בחמישייה של אהרוני באליפות הנוכחית. במשחקי ההכנה: 9 נק' בממוצע.

רועי הובר (17, 1.86)
- אחיו של אופיר, ששיחק בעונה האחרונה בעירוני נהריה אלופת הלאומית. רועי שיחק בשנה האחרונה באקדמיה של איגוד הכדורסל, ואת עונת 2014/15 הוא יפתח אצל הפועל כפ"ס מהליגה הלאומית (כשהוא יהיה בכיתה י"ב). משחק בעמדת השוטינג גארד, אך יש שמועות כי הוא מתכוון לעשות הסבה לעמדת הרכז. הובר הוא שחקן בעל פוטנציאל ענק, וגם הוא נחשב למפתח חשוב בהצלחת הנבחרת. במשחקי ההכנה: 3.3 נק' בממוצע. באליפות האחרונה שלו (U16, 2013): 15.1 נק', 4.5 ריב' ו- 3.4 אס'.

ליאור קררה (17, 1.99)
-שחקן קבוצת הנוער של מכבי רעננה (הדאבליסטית, להזכירכם). זוהי תהיה האליפות הראשונה של קררה במסגרת המדים הלאומיים והוא יקווה לספק את הסחורה. משחק בעמדת הסמול/פאוור פורוורד, ובעקבות העונה המצוינת שלו השנה- הגיע הזימון המיוחל. אחת מנקודות האור הבולטות שלו היא הגנתו המצוינת. במשחקי ההכנה: 4 נק' בממוצע. במסגרת ליגת העל לבתי ספר: 7.1 נק', 7.1 ריב' ו- 1.3 אס' במדי מטרו-ווסט רעננה.

סול לשם (18, 1.94)
- בוגר מחלקת הנוער של מכבי רעננה. לשם ישחק בעונה הבאה באקדמיה הידועה של גראן קנריה. לשם ניחן בקליעה טובה מחוץ לקשת, וגם עבורו זוהי תהיה אליפות אירופה הראשונה. במשחקי ההכנה: 8.7 נק'. במסגרת ליגת העל לבתי ספר: 12.4 נק', 6.0 ריב' ו- 1.3 אס' במדי מטרו-ווסט רעננה.

אור לאומי (18, 1.94)
- בוגר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב. שיחק בשנת 2012/13 בתיכון בישופ גורמן בארה"ב. ניחן בקליעה טובה מחצי מרחק, ומתפקד כסמול פורוורד. בעונה החולפת היה בורג מרכזי בקבוצת הנוער של הצהובים, והצליח לסחוב אותה לגמר אליפות המדינה (ציפו שמכבי תודח בשלב מוקדם יותר). זוהי תהיה אליפות אירופה הראשונה של לאומי. במשחקי ההכנה: 9.5 נק' בממוצע. בעונה החולפת במדי 'אליאנס' בליגת העל לבתיה"ס סיפק 9.8 נק', 3.1 ריב' ו- 1.1 אס'.

נתנאל ארצי (17, 1.99)
- שחקן האקדמיה של איגוד הכדורסל, במקור ממכבי חיפה. ארצי נחשב כעתיד מבטיח בכדורסל הישראלי, ויהיה מעניין לראות מה יקרה איתו בעוד מספר שנים. משחק בעמדת הפורוורד, ובשנה האחרונה כבר שיחק בליגה הארצית לבוגרים (בקבוצה של האקדמיה). במשחקי ההכנה: 3 נק' בממוצע. באליפות אירופה האחרונה שלו (U16, 2013): 15.5 נק' ו- 6.9 ריב'.

תומר שוקרון (18, 2.03)
- בוגר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב. נפצע במהלך העונה של הצהובים וזה השפיע המון על המשך דרכה של הקבוצה. שוקרון משחק בעמדת הפאוור פורוורד, וחשוב מאוד שהוא יגיע לאליפות בכושר טוב. במידה והוא יגיע מוכן ויספק את הסחורה, זה ישפיע עלינו לטובה באופן משמעותי. גם לשוקרון זוהי אליפות אירופה ראשונה. במשחקי ההכנה: 4 נק' בממוצע.

רומן סורקין (18, 2.05)
- גדל במחלקת הנוער של אליצור אשדוד, ולאחר מכן עבר לאקדמיה בוינגייט. שיחק העונה עם האקדמיה בליגת הנוער ובמקביל בליגה הארצית לבוגרים. משחק בעמדת הסנטר, וגם בעונה שעברה הוא נכלל בסגל של נבחרת הנוער- כך שלאליפות הנוכחית הוא אמור להגיע עם יותר ניסיון. במשחקי ההכנה: 7 נק' בממוצע. באליפות האחרונה שלו (U18, 2013): 4.5 נק' ו- 2.8 ריב'.

צאלי נוימן (18, 2.02)
-בוגר מחלקת הנוער של מכבי רעננה, הגיע לרעננה בכיתה ט' ממכבי אלפי-מנשה. היה שותף לזכייה בדאבל העונה ובאליפות המדינה בשנה שעברה. השחקן הדתי היחיד בנבחרת, וכנראה יתפקד כסנטר מחליף. יחד עם זאת, במידה והוא יוכיח את עצמו כבר בפתיחת האליפות- ישנו סיכוי טוב שהוא יקבל יותר דקות ממה שציפו לו. במשחקי ההכנה: 1.5 נק' בממוצע.

מוחמד אבו ערישה (17, 1.98)
- משחק בקבוצת הנוער של אקדמיית וינגייט. שיחק בעבר בנתניה ובזיכרון יעקב. אבו ערישה לא צפוי לקבל דקות משמעותיות באליפות, ולקראת טורניר ההכנה הוא נופה. למרות זאת, כשהנבחרת חזרה ארצה הוא הרשים ולכן נכנס לסגל הסופי של אהרוני. באליפות אירופה האחרונה שלו (U16, 2013): 9.9 נק', 4.1 ריב' ו- 0.5 אס'.

מאמן: אורן אהרוני
- בן 40. משמש בשנים האחרונות כמנהל המקצועי במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, והקיץ הוא ידריך את הנבחרת עד גיל 18. אהרוני שעבד בעבר יחד עם יעקב ג'ינו בנבחרת העתודה, מאמן בשנים האחרונות את קבוצת הנוער של מכבי תל אביב.

עוזר מאמן: ארז דגן-
בן 45. מאמן בשנים האחרונות באקדמיית וינגייט של איגוד הכדורסל. אימן לפני מספר שנים את הפועל לב השרון, שם שיחקו תחתיו תמיר בלאט ורועי הובר (שנמצאים בסגל הנבחרת).


מבנה האליפות

22 קבוצות מחלוקות לארבעה בתים: 2 בתים עם חמש קבוצות כ"א, ו- 2 בתים עם שש קבוצות כ"א. שתי הראשונות מכל בית עולות לשלב רבע הגמר ויתחרו על כרטיס העלייה לדרג א'. מקומות 3-4 בבית הראשוני, ילכו למשחקי הדירוג על מקומות 6-16. מקומות 5-6 בבית הראשוני, יתחרו במשחקי הדירוג על מקומות 17-22.
מבית רבע הגמר 2 הראשונות יעפילו לחצי הגמר, ושלושת המקומות הראשונים באליפות יעפילו לדרג א'. אין יורדות.

ישראל הוגרלה לבית ד', יחד עם גרמניה, אוסטריה, גאורגיה, אסטוניה ואיסלנד. את המשחק הראשון הנבחרת תשחק מול גרמניה ביום חמישי בשעה 20:30.

שאר משחקי הנבחרת בבית ד':
25/7- נגד אוסטריה, 20:30.
26/7- נגד גאורגיה, 18:15.
27/7- נגד אסטוניה, 13:45.
28/7- נגד איסלנד, 13









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();