תמונות: איגוד הכדורסל



ד"ש מרומניה - אחרי סיבוב ראשון מושלם
שי ברק ,21/07/2014

לא רק סיקורי המשחקים. במהלך טורניר האליפות עד גיל 18, "ספסל" יביא לכם גם את הקולות, התחושות וכל מה שמסביב למשחקי נבחרת הנערות. ביום שאחרי הניצחון הגדול על דנמרק וסיום הסיבוב הראשון, נעה זליבנסקי עם הרגעים המשמעותיים שלה מהיום הרביעי, הטור של עדן פורת והיום שעבר על מאמני הנבחרת בשעה אחרי שעה.


הרגעים הגדולים – נועה זליבנסקי

רגע מרגש
״היינו רגע לפני המשחק המשמעותי ביותר לקביעת המיקום בדירוג בשלב הבא. זה היה בחדר הלבשה, היו עוצמות שקשה להסביר, וכל זה כיוון שהשיחה של רגע לפני המשחק הייתה מוקדשת כולה למצב בארץ. התרגשתי. התרגשתי מעצם ההבנה שאני, יחד עם 11 אריות מייצגת עם שלם, עוצמתי וצנוע, שחווה בימים אלה רגעים קשים. ללבוש מדים של ישראל תמיד ובמיוחד בימים האלה זה הרבה יותר מחלום, הרגשתי שזה מה שאני צריכה להביא למשחק - עוצמה וצניעות.
יצאנו מהחדר הלבשה בטירוף, טירוף שחיכיתי לו שנה שלמה של שיקום מפציעה ונתתי את כל כולי עבורו. אני מרגישה צורך להודות לצוות טל, נמרוד, לירן, לירון ועדי על התמיכה הענקית של החזרה מהפציעה.
הכל נמשך בהמנון, עמדתי מול הדגל, מלאת גאווה ותמיכה במדינה שכל ליבנו איתה והצלחנו. בזכות העוצמות הללו המשחק נפתח והיינו מטורפות, פתיחה שהתמשכה למשחק שהראה לכולם מי היא נבחרת ישראל.״

רגע של אושר
״הסתיים המשחק. עוצמות המשחק, הפרגון והאינטנסיביות שהפגנו במיוחד בלחץ על כל המגרש הפכו את המשחק להרבה יותר פשוט עבורנו וניצחנו בגדול, הרגשתי שהיינו בלתי ניתנות לעצירה. עלינו לרבע גמר אליפות אירופה עם אפס הפסדים בדיוק כמו שחלמנו, הרגשתי מאושרת שהצלחנו לעשות חצי מהדרך למטרה שלנו לעלות דרג.
יש משהו שאני מאוד אוהבת בנבחרת שלנו וזה שאנחנו לא מפחדות לחלום בגדול ולהגיד את החלומות בקול רם, זה משהו שאקח איתי לכל החיים בקריירה ובכל תחום. התחבקנו כולן יחד מאוחדות והיינו מאושרות, מאושרות על הגאווה שהבאנו לעם שלם. לא נישאר לי דבר להגיד חוץ מתודה לעם שלם שתומך בנו, ומקווה שיחד, 12 שחקניות ושישה אנשי צוות - יחד - נצליח להביא את הגביע לעם שלם שמחכה לו.״

הטיפ/המלצה לקראת הימים הקרובים
״לנקות קצת את הראש ביום מנוחה ולצבור אנרגיות לקראת החלק השני של המסע״.



"יש משהו שאני מאוד אוהבת בנבחרת שלנו וזה שאנחנו לא מפחדות לחלום בגדול ולהגיד את החלומות בקול רם" (נועה זליבנסקי)





"מה שרציתי לספר לכם..." - עדן פורת

אנחנו נמצאות בסיטואציה מאוד לא פשוטה, מצד אחד אנחנו נהנות, משחקות, משקיעות, צוחקות, מתחרפנות (לטובה) ומצליחות, ומצד שני לא יכולות להפסיק לחשוב על מה שקורה בארץ.
היום בתדריך לפני המשחק, אנחנו יושבות בחדר ההלבשה ולפני שמתחילים לדבר על הקבוצה השנייה, על התרגילים ועל ההגנה, מזכירים קודם שאנחנו מייצגים מדינה שנלחמת על חייה וכרגע במיוחד.
הלב נקרע והשמחה לא שלמה. אחרי המשחק הייתה אופוריה של ניצחון, אבל ברגע שהוזכר המצב בארץ מיד הייתה נפילת אנרגיה.
אנחנו כלכך רוצות להצליח בשבילנו ובשביל המדינה שלנו, זה כבר מעבר למשחק באליפות אירופה, זה הרצון להביא את הנחמה הכי קטנה שאפשר למדינה שלנו. אם כל ניצחון שלנו מחמם קצת את הלב של האנשים בארץ, אז אנחנו נעשה הכל בשביל לעשות זאת.





מתוך האליפות (תמונה: משלחת נבחרת ישראל לאליפות)


מבט מעיני המאמנים- יום רביעי לאליפות, שעה אחרי שעה.

07:00 - השכמה

07:30 - עברנו על הוידאו שהכין לירן על דנמרק, החלטנו במה להתמקד באימון ומה לעשות.

08:00 - ארוחת בוקר.

09:15 - אימון. דנמרק משחקות תרגיל מרכזי אחד. תרגלנו את הפתרון שלו בהגנה אישית ובהגנה אזורית. חידדנו כמה נקודות שקשורות בלחץ על כל המגרש, קלענו וחזרנו למלון.

11:00 - וידאו - שני חלקים: 1. למידה מהמשחק נגד אנגליה. 2. וידאו קצר וממוקד על דנמרק.

12:30 - ארוחת צהריים ולאחריה מנוחת צהריים.

16:00 - עוד תדריך וידאו: 1. התחלנו באותו וידאו מקוצר על דנמרק. 2. קליפ מוטיבציה עם ביצועים טובים שלנו.

18:45 - חדר הלבשה. לפני הכניסה לירן העלה את הסוגיה באיזו צורה כדאי להתייחס למצב בארץ, הבנות מודעות למצב, מעודכנות, אך לא היינו בטוחים באיזה צורה להתייחס לזה. לאחר חשיבה, החלטתי שחייבת להיות התייחסות. הידיעות הקשות מהארץ (עדיין לא פורסם מספר ההרוגים, אבל השמועות מגיעות גם לפה) השפיעו עליי, הרגשתי מועקה מסוימת. לאחר כמה משפטים על היריבה, התייחסתי למצב בארץ, שצריך לזכור את מי אנו מייצגים, את מה שרשום לנו על החולצה. על המאפיינים שלנו כישראלים בכלל, שצריכים לבוא לידי ביטוי במשחק, לא הלכנו למקום של צריך להילחם בשביל המדינה, אלא למקום של לזכור את מה ומי אנו מייצגים.

עם סיום - המשחק התחיל בפתיחה מוחצת שלנו. הבנות היו בעניין לגמרי, הדניות היו חסרות אונים.
במחצית פרגנו לבנות, ביקשנו להמשיך באותה צורה ולהיות מודעים לירידה באנרגיה שחווינו ברבע השני. הרבע השלישי היה נהדר- לא הסתכלנו אחורה, קיבלנו ביטחון מדקה לדקה, הצלחנו לייצר מהלכי כדורסל מרשימים של נחישות, רצון וקבוצתיות. השגנו בכבוד את המקום הראשון.

עם סיום המשחק בחדר ההלבשה, הייתה הרגשה אמביוולנטית. שמחה על ההישג, הזדהות עם מה שקורה בארץ, אמרנו לבנות שצריך לשמוח על ההישג, אבל לשמור על פרופורציות וצניעות ולא לשכוח את מה שאנחנו מייצגים. הבנות שיתפו פעולה בצורה יוצאת מהכלל. לאחר כמה דקות של שמחה בחדר ההלבשה, הן עשו את ההתאמות הדרושות.

הרגשנו בצוות הרבה שמחה על הדרך שבה ייצגנו את המדינה בשלב הראשון. עכשיו יש לנו יומיים ללא משחקים בהם נתאמן קצת, נלמד את היריבות ונתכונן לשלב הבא.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();