(תמונות: משלחת נבחרת הנערות)



מסע מושלם. נבחרת הנערות חותמת את הטורניר
שי ברק ,08/07/2014

במוצ"ש הבאנו לכם מעט רשמים מתחילת המסע של נבחרת הנערות ואת סיפור הניצחון הראשון.
אחרי שני ניצחונות נוספים ובסך הכל מאזן מושלם מול הנבחרת הרומנית, הנה עוד קצת על מה שעבר על הנערות ביומיים האחרונים.
המשלחת תחזור לארץ בלילה שבין שלישי ורביעי ותשוב לאימונים ביום חמישי.



תקציר הפרקים הקודמים
נבחרת הנערות נחתה ברומניה ביום שישי בבוקר והגיעה בצהריים לטימושורה שם תערך גם האליפות. אחרי יום של הכנה, במוצ"ש פגשה הנבחרת את רומניה למשחק ראשון, ניצחה אותה בצורה משכנעת 80:58, ופנתה להמשך הכנות, ניתוחי וידאו ואימונים עד יום שלישי.


יום ראשון – יום שלישי של המסע
היום השלישי ברומניה, התחיל ב08:30 בארוחת בוקר. כפי שסיפרנו לכם על הכוונות של צוות האימון, ב09:15 הבנות ניתחו בעצמן את המשחק שנערך במוצ"ש, שתפו פעולה והראו עניין רב בלמידה עצמית מהמשחק.
עם סיום חלק זה הבנות יצאו לאימון בוקר קצר. באימון הבוקר הייתה התייחסות לכמה נקודות לתיקון מהמשחק הראשון, ולכמה נקודות לבחינה במשחק השני.
לאחר האימון הנבחרת אכלה,נחה וב15:30 התחיל תדריך וידאו של המאמנים, על המשחק שהיה, בחדר מאולתר כיוון שבמלון התקיים כנס שתפס את "אולם התדריכים".
החדר שנבחר היה חדרה של מנהלת הנבחרת, לירון כהן, אשר נידבה אותו ברצון. המאמנים 'תרמו' את המקרן הנייד שהביאו והבנות שיתפו פעולה, בנוכחות והקשבה למרות הצפיפות היחסית.
עם סיום התדריך, החלו הבנות להתכונן למשחק.

הדגש האחרון של המאמנים, לפני המשחק היה בנוגע לפתיחה הבינונית מהמשחק אמש (כזכור הרומניות פתחו 5-0) וכמו כן, את ההגנה האישית הלוחצת שהחזירה את הנבחרת לעניינים. מאמני הנבחרת החליטו לנסות היום הגנה אזורית לוחצת על שלושת רבעי מגרש, שיורדת להגנה אישית.

בפתיחת המשחק נראה היה שהנבחרת אכן הפנימה את שהתבקש ממנה. הפתיחה הייתה חזקה ולאחר מספר דקות לוח התוצאות הראה 7:0 לישראל. לאחר 5 דקות של משחק 11:6, כשהנבחרת מפגינה משחק מהיר ושוטף והרבע הראשון נגמר ב24:15 לישראל.
ברבע השני, הנבחרת המשיכה עם משחק התקפי טוב, אך רפיון מסוים חל בהגנה. במחצית, 46:34 לישראל. צוות המאמנים פרגן לבנות על הפתיחה הנהדרת והתייחס לירידה באינטנסיביות ההגנתית ברבע השני.
שחקניות הנבחרת הבינו את המסר ופתחו את הרבע השלישי בסערה ועלו כבר לפער של 20 נקודות, 61:41.
ברבע הרביעי ניסו מאמני הנבחרת לשמור על הרגליים של השחקניות, ניסו הרכבים שונים. שילוב של ניסיונות אלה עם ירידה באינטנסיביות, השפיעו את הזרימה במשחק.
ובסיום, 75:56 לנבחרת הנערות.

הבנות הוכיחו שהצליחו גם בזמן קצר להפנים את התדריכים הטקטיים והלקחים מהמשחק הראשון ולסיים תוך 24 שעות.
הנבחרת מרוצה מהניצחון, אך לא הסתנוורה ממנו, כיוון שמדובר במשחקי הכנה בלבד. שתי שחקניות שותפו ל-7 דקות ככשאר שיחקו 14 דקות לפחות. שיר לוי עם משחק נהדר של 10 ריבאונדים ו-11 נקודות הייתה הבולטת בנבחרת הישראלית.

קלעו לנבחרת הנערות של ישראל:
עדן פורת עם 9 נק', 1 ריב' ו-3 חט'
אופיר בנט עם 9 נק', 5 אס' ו-2 חט'
עמית טולמן עם 7 נק', 2 ריב', 3 אס', 3 חט'
נועה זליבנסקי עם 7 נק' ו-2 ריב'
טל לב עם 7 נק', 2 ריב', 2 אס', 2 חט', 1 חס'
אופיר לביא עם 6 נק', 3 ריב', 3 אס' ו-1 חט'
טל יעקב עם 6 נק', 1 ריב', 1 חט'
מיכל ששון עם 6 נק', 3 ריב', 1 חט'
דניאל רבר עם 5 נק', 7 ריב', 2 אס', ו-3 חט'
ולדה אברמוב עם 2 נק', 1 ריב'
שירה ששון עם 1 ריב', 1 חט' ו...צוואר תפוס




הנבחרת בתדריך מאולתר בחדרה של המנהלת לירון כהן



יום שני. יום המשחקים האחרון
יום המשחקים האחרון של נבחרת הנערות בכדורסל, נפתח בדיוק באותה צורה שבו נפתח היום הקודם. ארוחת בוקר, ניתוח וידאו על ידי הבנות, אימון בוקר, ארוחת צהריים, מנוחת צהריים, וידאו שהכינו המאמנים, ארוחה קלה לפני המשחק והתארגנות לקראת המשחק.

בחדר ההלבשה דברו המאמנים על אחד האתגרים הגדולים שצפויים באליפות אירופה. משחק שלישי בשלושה ימים. את הדגש שמו על היכולת להגיע עם אנרגיות גם למשחק שלישי רצוף. העובדה שבמקרה של טורניר ההכנה מדובר באותה יריבה גם היוותה קושי מנטאלי, אחרי שמנצחים קבוצה פעמיים בפער דו-ספרתי, טבעי שתהיה ירידת מתח.

בתחילת המשחק נדמה היה, שהחשש של המאמנים היה לשווא. הבנות פתחו בנחישות ולאחר חמש דקות של משחק התוצאה הייתה 14:5 לישראל. ישראל ניסתה היום הגנה אזורית לוחצת שונה מזו שתרגלה במשחק הקודם, אבל אחרי חמש דקות של משחק, משהו נתקע במשחק של הנבחרת הישראלית ובסיום הרבע הראשון רק 19:16 לישראל.
ברבע השני, סימנים של חוסר ריכוז אפיינו את הנבחרת, עובדה שבאה לידי ביטוי באיבודי כדור מרגיזים וחוסר ריכוז בהגנה. שיר לוי, במשחק לחימה חסר פשרות החזיקה את ישראל בעניינים ובסיום המחצית הראשונה, 41:38 לישראל.




שחקניות הנבחרת מנתחות בעצמן קטעי וידאו מהמשחקים



במחצית דברו בנבחרת הישראלית על הצורך בלחזור לדברים הבסיסיים, בלשחק פשוט, דברים שצריך לעשות, שלא נמצאים במשחק טוב. כמו כן הזכיר הצוות הישראלי שהרומניות כמהות לניצחון, ואם ניתן להן את ההרגשה שהן יכולות, זה יכול להיות מסוכן.
פתיחת המחצית השניה הייתה המשך ישיר לדקות הפחות טובות של הנבחרת. הרומניות נגסו בהפרש והצליחו לצמק את הפער לנקודה בלבד. דקות טובות של עמית טולמן עזרו לישראל לסיים את הרבע השלישי ביתרון של 7 נקודות, 55:48.
ברבע הרביעי, הנבחרת חזרה לעצמה, עם דקות אחריות של אופיר בנט ואופיר לביא, עם הרבה מנהיגות ולחימה של עדן פורת, ועם פעולות חשובות (2 שלשות, 2 אסיסטים) של טל לב. בסיום, 72:60 לישראל ו3-0 נגד הרומניות.

קלעו לנבחרת ישראל:
עדן פורת 12 נק', 7 ריב', 2 אס', 2 חט', 2 חס'
אופיר בנט 12 נק', 2 ריב', 2 אס', 2 חט
אופיר לביא 11 נק', 5 ריב', 4 חט
טל לב 11 נק', 1 ריב, 1 אס
נועה זליבנסקי 7 נק' (100% מהשדה)
טל יעקב 6 נק', 3 ריב, 4 חט'
עמית טולמן 6 נק', 2 ריב', 2 אס'
מיכל ששון 3 נק', 2 ריב', 3 חס'
שיר לוי 2 נק', 8 ריב, 2 אס', 2 חט'
דניאל רבר 2 נק', 1 ריב, 1 אס', 1 חט'
שירה ששון 1 חט'



מילות סיום
בנבחרת הישראלית מרוצים מטורניר ההכנה. הרבה למידה נעשתה בשלושת המשחקים, הנבחרת המשיכה את תהליך החיבור ובזמן הקצר שנותר עד האליפות, צריך יהיה לתקן מספר דברים ולהתכונן למשחק הראשון נגד איסלנד, ב17/7/14.
הנבחרת תגיע לארץ בין שלישי לרביעי, הבנות ינוחו יום ויחזרו לאימונים ביום חמישי.














כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();