מיטל ובראל בקיץ שעבר (איגוד הכדורסל)



נבחרת הנערות יצאה לדרך
שי ברק ,07/03/2014

יריית הפתיחה לקמפיין נבחרת הנערות 2014, ניתנה בשבוע שעבר בכנס פתיחה ראשון שנערך בוינגייט.
סגל רחב של 27 בנות זומן לשיחה מעוררת השראה שהעבירו מאמני הנבחרת נמרוד מיטל ולירן בראל.
הרצאה נוספת תתקיים ב-14/3 ותהיה פתוחה לכולם בתיאום מראש.

בתחילת השבוע פורסם שלירון כהן תצטרף כמנהלת לנבחרת


על אף שהצהרות קברניטי הענף הן ששיפור מהשנה הקודמת ייחשב לעמידה ביעדים ושכניסה למקומות 1-8 ייחשב הישג, המסר שעבר ממאמני הנבחרות לבנות הוא שכבר בסיום שיחת הפתיחה ויציאה מהחדר כל אחת יכולה וצריכה להאמין שבקמפיין הנוכחי עולים דרג.
נמרוד מיטל היה הראשון שעלה לדבר בפני הבנות וסיפר שבמהלך השנה האחרונה מלווה אותו תחושת ההחמצה מהקמפיין שעבר בנבחרת הקדטיות, "5 דקות של טעויות טקטיות בקיץ שעבר, בנבחרת הקדטיות, עלה בהעפלה לדרג א'. השנה הלקחים הופקו, הנבחרת תגיע עוד יותר מוכנה ולא יהיו תירוצים". נראה שמיטל סוחב איתו את אותו ההפסד לפולין בחצי שנה האחרונה והוא נחוש שנוכיח לעצמנו , על אף הנחיתות הפיזית מסוגלת לנצח כל קבוצה, במהלכים נכונים של נחישות, מוטיבציה והבנה גבוהה של כדורסל, את המסר הזה יעבירו המאמנים בשלוש השעות הבאות, אבל המסר הגדול ביותר שיחזור במהלך הערב "אנחנו מחפשים פרטנריות למטרה אליה מכוונים ולא נעשה הנחות – מי שאיתנו אז עד הסוף".

לירן בראל עלה לדבר בפני הבנות כ-40 דקות לאחר מכן, הוא לא הסתיר את התרגשותו ונראה שזה רק עזר לחיבור עם הבנות. בראל הציג תפיסת ההכנה המנטאלית למשחקים בכלל ולקראת האליפות בקיץ בפרט. לשחקניות הוצעו כלים לניתוח ביצועים, ניתוח טקטי, תחקיר ואפשרויות למצוא את עצמן בעיקר לקראת האליפות בתוך נבחרת שהיא אוסף של שחקניות וכישרונות בה כל אחת צריכה להביא את היתרונות הגדולים שלה כדי לסייע להצלחת הנבחרת.

בחלק השני של הפגישה, השיחה כבר היתה מוכוונת נבחרת, כשכל השחקניות יגיעו לתחילת האימונים אחרי שעברו את אותו תהליך מקדים, תתחיל העבודה כנבחרת. שלב ראשון, היתה "הפסקה" יזומה שיצרו המאמנים כדי שהשחקניות ידברו קצת, יכירו ויתחיל תהליך הגיבוש. דובר על קצה המזלג על הנחיתות בריבאונד ונקודות למחשבה על הדרך להתגבר עליו, על נקודות החוזק של הנבחרות הישראליות והשחקניות הישראליות והנושאים המרכזיים עליהם יעבדו בקיץ.
לפני שהפגישה התפזרה זכו השחקניות להפתעה גדולה כשהתבשרו על הצטרפותה של לירון כהן, שחקנית נבחרת ישראל, לצוות המקצועי- הודעה שזכתה להתרגשות רבה.
הפגישה סוכמה עם חומר למחשבה איך יוצאים מכאן ואיך מעבירים את המשך העונה עד הנבחרת, "תוכנית פיתוח" בחרו לכנותה. הדגש הראשון היה, שאת כל התהליך השחקנית צריכה לעבור בתוך הקבוצה והאגודה שלה, תמיד עדיפות להוראות וההנחיות של המאמן הישיר, אך אם אפשר לשלב ואולי להיעזר בו.

קשה להעביר במילים את התחושות שהיו באוויר תוך כדי השיחה, המאמנים הצליחו ליצור התרגשות גדולה, תחושה של השראה, אופטימיות והמון מוטיבציה ואנרגיות של עשייה, נדמה שהתחושות עברו לשחקניות.

מהפגישה הראשונה נעדרו מספר בנות שלא היו יכולות להשתחרר מהמחוייבויות הקודמות. עבורן תתקיים הרצאה נוספת ביום שישי 14/3 בשעה 12:45.
אם יש מעוניינים להגיע ולהקשיב להרצאה ניתן להירשם אצל נמרוד מיטל: 052-4221212.


"קמפיין יוצא דופן"
בשבוע שעבר, לקראת הכתבה תארנו את הקמפיין ככזה שעוד לא ראינו. האמירה לא באה להבטיח הישגים או הצלחות אלא מתארת תפיסה שונה וייחודית שמנהיגה הנבחרת, כיוון שישנם כל אותם אילוצים לפיהם השחקניות יתפנו להכנות רק בתום הליגה הסדירה ומשחקי הגמר-סל המאמנים חיפשו את הפתרונות היצירתיים למצב ובמהלך החודשים הקרובים יהיו בקשר רציף עם השחקניות, יקבלו מהן וממאמני קבוצותיהן דיווחים וניתוחים של יכולותיהן במשחקים באמצעות דפי תחקיר שחולקו להן.
השחקניות יזכו לחומרי עזר ומידע שיסייע להן להכין את עצמן לשלבים המכריעים של העונה ולקיץ כדי להגיע לחודש יולי בשיא היכולת.
המעורבות הזו תאפשר למאמנים להכיר טוב יותר את השחקניות שיתייצבו במאי לפתיחת האימונים כך שלמעשה ההכנה לקיץ כבר החלה.
איך כל זה יתורגם להישגים? את זה נגלה בסוף יולי.


על הטורניר
נבחרת הנערות תצא לטורניר דרג ב' של אליפות אירופה עד גיל 18. הטורניר השנה יתקיים בין התאריכים 17/7-27/7 ברומניה ויכלול 17 נבחרות שבשלב הראשון משובצות ל-4 בתים.
ישראל שובצה לבית ג', היחיד שיכלול 5 קבוצות (שוויץ, דנמרק, איסלנד ואנגליה) מהן שתי הנבחרות שיסיימו ראשונות יעפילו לשלב הבא.

בית א': אירלנד, לטביה, גרמניה, אסטוניה
בית ב': בוסניה הרצגובינה, לוקסמבורג, פינלנד, בולגריה
בית ד': מונטנגרו, רומניה, הונגריה, אוקראינה


על הנבחרת
כאמור 27 שחקניות מ-13 קבוצות זומנו לאירוע הפתיחה של הנבחרת-
אס"א ירושלים - נועם עובד, אלה עירון
א.ס רמה"ש - לי אורן, גילי ליאור
אקדמיית וינגייט – טל לב, דניאל רבר, נועה זליבנסקי, יעל גלילי, שון לוי, נועה כהן שבת, עמית טולמן, ולדה אברמוב
בני הרצליה – אופיר בנט
הפועל גלבוע/מעיינות – מרי סילברמן
הפועל זכרון – יולי גרוסמן, עדן פורת
הפועל עמק יזרעאל – אופיר לביא, עדן רוטברג, נוגה עמית
הפועל ראשל"צ – ירדן דנן
מכבי חיפה – שיר רביב
מכבי ראשל"צ – שיר לוי, טל יעקב
מכבי רעננה – דורין דרט
מ.ס אשדוד - אלינה גלוברמן, שירה ששון, מיכל ששון

הצוות המקצועי של הנבחרת כולל את נמרוד מיטל כמאמן ראשי, לירן בראל יהיה עוזר המאמן, עדי קינדלר-גרין פיזיוטרפיסטית ולירון כהן מנהלת הנבחרת.



נמרוד מיטל ולירן בראל עם נבחרת הקדטיות בקיץ 2013





נמרוד מיטל: " אנחנו רוצים להיעזר במאמנים של הבנות כדי ללמוד דברים שהם יודעים על השחקניות שלהן יותר טוב מאיתנו"

ניסיתם השנה משהו חדש, איך היו התגובות מצד הבנות בשבוע שעבר מאז ההרצאה? אתה הרגשת מהם שהמסר עבר?
אני חושב שכדאי קודם להגדיר מה זה משהו חדש. כינסנו את הבנות הרבה לפני תחילת האימונים, כדי לתת להן מטרות, כדי לנסות לתת להן קצת כלים לעבודה עצמית, לראייה שונה על דברים, להבין לאן אנחנו מכוונים. עיקר העבודה תתחיל אחרי שהן תסיימנה את המשחקים באגודות. בהרצאה ניסינו להמחיש את הדברים האלה. קשה לי לדעת אם המסר עבר, כיוון שלא יצא לנו לשוחח עם הבנות מאז. אנחנו בקשר של דוא"לים לגבי המשימות השונות. מהבנות שבאקדמיה והבנות שהיו בקדטיות בשנה שעברה, קיבלנו תגובות מאוד טובות. יהיה מעניין לדבר על המפגש הזה בסוף הקמפיין, להבין מהבנות איך זה היה בתור יריית הפתיחה לקמפיין.


איך החיבור שלך עם לירן המאמן, ניראה שאתם משדרים על אותו גל, זו אחת הסיבות לציוות הזה?
לירן ואני בקשר הרבה שנים, זה התחיל בזה שהוא הזמין אותי לכמה השתלמויות שהוא ארגן ונמשך לקשר חברי. הקשר המקצועי הגיע לשיא בשנה שעברה, כשטל נתן אימן ולירן ואני היינו העוזרים. אז הבנו שיש הרבה דברים משיקים בראייה שלנו. ברגע שטל הודיע לי שהוא רוצה שאני אאמן את נבחרת הנערות, ידעתי שלירן יהיה האיש המתאים לעבודה איתי. למעשה, בשיחות שהיו לי עם טל אחרי הקמפיין של הקדטיות, אמרתי לו שלדעתי, בכל מקרה לירן צריך להיות עוזר המאמן בנערות. אז, לא הייתי בתמונה של לאמן את הנערות. לירן ואני רואים הרבה דברים עין בעין ברמה המקצועית, ברמת האסטרטגית. באופי אנחנו שונים, ויכולים להשלים נהדר אחד את השני.


חילקתם מטרות ומטלות לשחקניות עד לתחילת האימונים מה אתה ברמה האישית הולך לעשות עד האימון הראשון?
אחד המסרים החשובים שניסינו להעביר לבנות היה שאנחנו רוצים להיות מאוד ברורים לגבי הציפיות, לגבי שיטת המשחק, לגבי הדרישות. המטרה שלנו שכל אימון נעמוד בציפיות של עצמנו, אנחנו רוצים להרגיש שבכל אימון נעמוד במטרות. זה דורש מאיתנו עבודת הכנה מדוקדקת ומדויקת. אנחנו רוצים להעביר לבנות חומר מקצועי (שיטת משחק בהגנה ובהתקפה, חוקים בהגנה, עקרונות בהתקפה) עוד לפני תחילת הקמפיין. אנו עובדים על זה. אנחנו רוצים לבצע למידה משמעותית מהמטלות השונות שנתנו לבנות לעשות, לראות שהבנות מבינות את המסרים שעברו, שהן עובדות על מטרות שהן תצבנה לעצמן. מבחינתנו זה אומר הכרה משמעותית של הבנות עוד לפני תחילת האימונים.

אנחנו רוצים להיעזר במאמנים של הבנות כדי ללמוד דברים שהם יודעים על השחקניות שלהן יותר טוב מאיתנו. אנחנו ננסה להשיג חומר על היריבות, כדי שנוכל להתכונן גם ברמה טקטית. לפני שבוע, בשיחת הפתיחה, הודענו לבנות שהקמפיין התחיל. עלינו לוודא שכולן מבינות שלמרות שהאימונים עוד לא התחילו, העשייה בעיצומה.



לירן בראל: "העבודה בנבחרות ישראל היא ציון דרך עבורי"

ראו עליך שהתרגשת בשיחת הפתיחה עם הבנות, גם כשאתה מנוסה אחרי קיץ עם הנבחרות זה עדיין מרגש?
קודם כל ולפני הכל זה נכון, אני בחור רגיש. בתוך השיגרה קצת קשה לעצור ולהעריך את ההישגים אליהם אנו מגיעים אך העבודה בנבחרות ישראל בכלל היא בהחלט ציון דרך עבורי. בשנה שעברה זו הייתה התרגשות של פעם ראשונה, לקראת הקמפיין הנוכחי זו דריכות וציפייה גדולה. במהלך החודשים האחרונים נמרוד ואני עובדים בצורה אינטנסיבית על גיבוש הצוות, תכנון הלו"ז, בניית חזון משותף ודרך מקצועית ועירכית ייחודית. הכל התנכז לרגע אחד שבו הצהרנו בצורה חד משמעית על כוונותינו ושיתפנו בכך את השחקניות. תכלס, גם עכשיו אני מתרגש.


אתם דורשים הרבה דברים חדשים מהשחקניות שיגיעו לקיץ - אתה חושב שהן מסוגלות לאתגר הזה?
אין לי ספק שהן יכולות. על פי תפיסת עולמי הדרך שנעבור תעצב את אופיה של הנבחרת. אנחנו מודעים למגבלות שלנו ומחויבים למצוא פתרונות, אני משוכנע שנמרוד ואני נעשה עבודה סבירה כדי לסייע להן, אנחנו מתכוונים להיות מאוד ברורים ובהירים במטרות והיעדים שנציב בפניהן, המסגרת תהיה ברורה. הן מצידן יהיו מחויבות לשיתוף פעולה ולהוציא אל הפועל.


חילקתם מטרות ומטלות לשחקניות עד לתחילת האימונים מה אתה ברמה האישית הולך לעשות עד האימון הראשון?
נתנו להן המון משימות לעבודה עצמית. אנחנו מחויבים קודם כל לעקוב ולמשב אותן על התהליך, אנו נכנסים לשלב של איסוף מידע על השחקניות. תכנית האימונים של הנבחרת די סגורה אך עלינו לבצע ליטושים בלו"ז ולמצוא פתרונות לבעיות שהתעוררו. אנחנו מכוונים להיות מאוד מדויקים וזה דורש הכנה ראויה. מעבר לכך אפנה את עצמי לקראת היישורת האחרונה של עונת המשחקים עם הקבוצות התחרותיות בעמק. בקיצור, תקופה מאתגרת מאוד מכל הבחינות.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();