דור סער



אתנה ג'וניור בטורניר בסלובניה
שי ברק ,15/08/2013

נבחרת האתנה ג'וניור (U14) פתחה היום את טורניר הידידות בו משתתפת. הטורניר מתקיים בעיר סלובניץ' גראדיץ' בסלובניה.
במשחק הפתיחה שהתקיים היום הפסידה הנבחרת לנבחרת ההונגרית החזקה.

הטורניר בסלובניה הוא טורניר מסורתי בו משתתפת הנבחרת כמדי קיץ ומטרתו לשפר את השחקניות ולתת להן ניסיון גם בגזרה הבינלאומית. חוקי הטורניר הם שברבע הראשון והשני ניתן לשתף רק 6 שחקניות (חמישייה וחילוף בכל רבע) ובמחצית השנייה ניתן לשתף חופשי אך כל שחקנית צריכה לשחק מינימום 10 דק'.
כמו כן, אסור לשמור איזורית

הנבחרת תשחק 5 משחקים ב4 ימים (ביום שישי ישחקו שני משחקים)

הנבחרות המשתתפות בטורניר: ספרד (זכו במקום הראשון בשנה שעברה), איטליה, קרואטיה, הונגריה וסלובניה.

סדר המשחקים:
15.8 10:00 הונגריה
16.8 9:30 קרואטיה
15:30 ספרד
17.8 15:30 סלובניה
18.8 9:30 איטליה

במקביל לטורניר הבנות מתקיים גם טורניר בנים 14U


תחילת העבודה והדרך
הסגל החל את פעילותו כאשר הוא מונה 45 שחקניות בגילאי ז' וח' . בחודש ספטמבר ואוקטובר היו מיונים לסגלים ומחודש נובמבר החל לפעול הסגל בצורה סדירה כאשר הוא נפגש לפחות אחת לחודש למחנה אימון בן לילה. רוב הפעילות התרחשה בווינגייט כאשר הדגש בעבודה היה על פיתוח היכולות האישיות של השחקנית והקליעה. השחקניות עבדו בכל מחנה עם צוות מאמנים שכלל מאמן כושר (זיו רום) ומאמני נוספים שהגיעו למחנות כדוגמת בועז טייב מירושלים.
בנות ה14U עבדו באופן צמוד עם בנות ה15U שהשתתפו במכבייה לפני חודש ובעצם היו שותפות במחנות האימון. הבנות המובילות מהסגל הצעיר זכו להתאמן גם עם הבנות הבוגרות יותר ולאתגר את עצמן יותר במהלך השנה.

הבנות עברו תהליך שנתי בו הן לקחו חלק בכ- 17 מחנות שנתיים בוינגייט ובשדות ים ובנוסף קיימו אימונים בודדים נוספים. הושקע זמן רב בתהליך ובבניה הפיזיולוגית עם מאמן הכושר זיו רום ובבניה המנטלית עם פסיכולוג הספורט שרגא שדה. צוות האימון רוני קאן ונטע קרומר שם דגש רב מבחינה מקצועית על שיפור טכניקת הקליעה, תנועה בלי כדור, הבנת משחק והרמת קצב ואינטנסיביות המשחק. הבנות עברו תהליכים של העצמה אישית ועידוד זהותן האישית במגרש ומחוצה לו.

לאורך כל מחנות האימון השחקניות עברו סדנאות של העצמה אישית ביחד עם הפסיכולוג ספורט שרגא שדה ועם רוני קאן. היה ליווי של התזונאית רקפת אריאלי .


סגל השחקניות:
4 שיר תירוש – מכבי רעננה, גארדית.
5 מאי מלכין – הפועל עמק יזרעאל, סמול פורוודית.
6 תמר אנגל – א.ס רמת השרון (בשנה הבאה באקדמיה), פורוודית.
7 ליאור בכנר – הפועל גלבוע מעיינות, גארדית.
8 יעל סטולרמן – הפועל חולון (בשנה הבאה באקדמיה), פורוודית.
9 דור סער – הפועל עמק יזרעאל, רכזת.
10מיטל מלמד – הפועל בנות זכרון יעקב, גארדית.
11שיראל ברמן – הפועל עמק יזרעאל, גארדית.
12שלי סירקיס – מכבי רעננה, פורוודית.
13 איילה גולדמן – אס"א ירושלים, רכזת..
14 רותם חביב – בנות הרצליה, גארדית.
15 אנה שפובלוב – גני תקווה, גבוהה.

סגל:
רוני קאן – מאמן ראשי
נטע קרומר – עוזרת מאמן
זיו רום – מאמן כושר
עדי מלכה – פזיותרפיסטית



סטולרמן, ברמן, סער, מלמד ותירוש



קאן וקרומר: "מטרתנו העיקרית היא לייצר אתגרים מקצועיים לשחקניות הצעירות"

מה מצפים לראות מהנבחרת והבנות בטורניר?
ישנה ציפייה להתמודד מקצועית ומנטלית מול כל הנבחרות בטורניר באופן שישקף את התהליך שעברנו. שמנו דגש לכל אורך התהליך על התמודדות אישית וקבוצתית עם קשיים ומשברים. מספר ראשי פרקים ועקרונות שהצבנו לעצמו למטרה: יצור נקודות מההגנה שלנו, להימנע מספיגת נקודות קלות כתוצאה מאיבודי כדור וירידה לא טובה להגנה, יצירה של שטף התקפי וקבלת החלטות נכונות בהבנת מצבי משחק ומקווים לאחוזי קליעה טובים מכל הטווחים. זאת מאחר שהשקענו זמן רב בניסיון לשפר את הביטחון בקליעה ואיכות הקליעה.


מה הטורניר ייתן לבנות לקראת עונת המשחקים הבאה שלהן?
הטורניר המסכם הינו רק האמצעי ולא המטרה. זהו כלי נוסף בהתפתחות וההתבגרות המקצועית של כל שחקנית ושחקנית שעברה את התהליך. אין לנו ספק שהתהליך כולו תרם ויתרום לכל אחת הן באגודה, הן באקדמיה, והן בתהליך בחירת השחקניות שאמורות לייצג את המדינה בשנים הבאות.

הצוות המקצועי בחר 12 שחקניות שייצגו את המדינה אך אנו גאים בתרומתן ובהתקדמותן של עשרות בנות נוספות במסגרות הטרום וה"אתנה" שברצוננו לשבח אותן על הדרך המקצועית והמחויבת שהן עשו איתנו.


האם התמודדות עם נבחרות ברמה של ספרד ואיטליה תעזור לבנות? פערי הרמות לא קטנים והמשחקים יכולים להסתיים בהפרשים גבוהים ולתסכל את הבנות?
התמודדות זו תעזור לשחקניות ולצוות המקצועי באופן חד משמעי משום שהיא מציבה בפנינו מראה על יכולותינו המקצועיות נכון לעכשיו. אנו מקווים שהסגל יתמודד בצורה מכובדת מול כל הנבחרות בטורניר ורוצים להאמין שהשחקניות בסגל הנ״ל, שהן חלק מהשנתונים של 1998,1999,2000 יהוו בשנים הקרובות שלד מקצועי ואנושי איכותי שיתחיל להעלות את סגלי נבחרות הנשים הצעירות לדרג א׳. לסיום, מטרתנו העיקרית היא לייצר אתגרים מקצועיים לשחקניות הצעירות ולהתעלם מסטיגמות מזלזלות והנחות יסוד מוטעות. המטרה היא לכוון לתהליך ארוך טווח, מצוינות אישית, ערכיות והשגיות.




הפסד במשחק הפתיחה
הטורניר נפתח בהפסד שנחלה הנבחרת הישראלית להונגריה החזקה, 76:29. מיטל מלמד 10 נק' ושיר תירוש 6 היו הבולטות.



נבחרת אתנה ג'וניור 2013







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();