עדן פורת



לקראת אליפות אירופה עד גיל 18
שי ברק ,14/08/2013

נבחרת הנערות של ישראל תפתח מחר את ההתמודדות במסגרת דרג ב' של אליפות אירופה. הנבחרת בהדרכת שירה העליון וטלמור בן חיים תנסה לסיים בין שלוש הראשונות מ-18 משתתפות ולהעפיל לדרג א'. נבחרת הנערות תחתום את אליפויות אירופה השונות לנשים. פריוויו לקראת האליפות.

נבחרת הנערות של ישראל, נחתה אמש בעיר מיסקולץ' שבהונגריה, שם מתקיימת האליפות לנבחרות עד גיל 18 המחפשות להעפיל לדרג א'.
בשנה שעברה האליפות התקיימה בשלב מוקדם יותר של הקיץ ונפתחה עוד בסוף חודש יולי. הנבחרת ששובצה לבית עם פורטוגל והונגריה שסיימו בין ארבעת הראשונות התקשתה להשיג ניצחון בשלב הבתים, נפלה למשחקי הדירוג ולבסוף סיימה במקום ה-13 את האליפות.

הנבחרת שתתמודד השנה באליפות תהיה שונה מזו של השנה שעברה ובהתאם גם רמת הציפיות. ההכנה של הנבחרת היתה ארוכה וטובה כפי שמעידה מאמנת הנבחרת, שירה העליון: "עשינו הכנה טובה מתחילת הקמפיין עם דגש על ההתפתחות האינדיבידואלית של השחקניות בפן המקצועי, המנטלי, הגופני, הטכני, ושיפור האלמנטים הקבוצתיים כנבחרת. קיימנו משחקי אימון נגד שחקניות ליגת על, משחק הכנה בינלאומי בארץ ומשחקי הכנה באוקראינה ובפינלנד, שנתנו לנו ביטחון להמשך הדרך".
שלוש משחקניות הסגל שייקחו חלק באליפות ישחקו בפעם השניה במדי נבחרת לאומית. עדן פורת, קפטנית הנבחרת, שיחקה בתחילת הקיץ עם נבחרת העתודה והיתה מהבולטות בה. גם לשחקנית הפנים, זואי רייכמן, זה הטורניר השני הקיץ אחרי ששיחקה גם היא עם נבחרת העתודה.
אופיר לביא, הצעירה, שסיימה רק בתחילת השבוע את הטורניר עד גיל 16, תצטרף על מנת לצבור ניסיון גם במשחקים עד גיל 18.
מלבדן בנבחרת שחקניות מסגל האקדמיה ושחקניות שצברו נסיון במהלך השנה בליגה הבוגרות (לאומית), בהן אופיר בנט מבנות הרצליה שתשחק בשנה הבאה בליגת העל, שהד עבוד מעמק יזרעאל וכמובן, עדן פורת וזואי רייכמן.

הנבחרת יוצאת לאליפות עם צוות אימון שכולל את שירה העליון מאמנת הפועל ראשון לציון בליגת העל ובשנים האחרונות עוזרת מאמן בנבחרות ישראל, יעזרו לה טלמור בן חיים (מכבי רעננה) ונמרוד מיטל שיגיע ישירות מפורטוגל שם סיים בתחילת השבוע את האליפות עד גיל 16 ויסייע לפחות בחלק הראשון של הטורניר. הפיזיותרפיסטית היא ענבר וקסמן, מאמן הכושר יובל טבת ,מנהלת הנבחרת עינת יפה וראש המשלחת מנחם וידהורן.


השיטה
בדרג ב' של האליפות 18 קבוצות שחולקו ל-4 בתים. ישראל שובצה לבית א' שיכיל 5 קבוצות, מתוכן יעלו 2 בלבד לשלב הבא. סדר המשחקים
15.8 נגד אסטוניה (14:45 שעון ישראל)
16.8 נגד פולין (19:15 שעון ישראל)
18.8 נגד ליטא (19:15 שעון ישראל)
19.8 נגד נורבגיה (17:00 שעון ישראל)


כאמור 2 הראשונות בכל בית יעלו לשני בתים (הבית הישראלי יוצלב עם בית ב'), ובהמשך יתקיימו משחקי חצי גמר וגמר, כאשר 3 הראשונות יעפילו לדרג א'.

10 הקבוצות שלא יצליחו להעפיל למשחקי ההצלבה יירדו להתמודד במשחקי המיקום 10-18.
התחרות תסתיים ב-25/8.



הסגל
4-עדן פורת- 1.76 – פורוורדית – שחקנית זיכרון יעקב, שעשתה התקדמות גדולה השנה והקיץ. במסגרת נבחרת העתודה סיימה את הטורניר כריבאונדרית המובילה בנבחרת (6.5 כ"ח בממוצע) וראשונה גם בין החוסמות (1.6 חסימות). כמו כן קלעה 6.4 נקודות בממוצע. בטורניר התואם את גילה צפויה להיות דומיננטית עוד יותר
5- אופיר לביא– 1.60- רכזת- שחקנית הפועל עמק יזרעאל. עברה עונה מוצלחת ויפה במסגרת נערות ב' של העמק עם הזכייה בדאבל ובטורניר הקדטיות, סיפקה לא מעט משחקים מוצלחים והיתה מהגורמים להעפלה לרבע הגמר.
6- טל יעקב- 1.70- רכזת/גארדית- שיחקה במכבי ראשון לציון. שנה ראשונה בנבחרת, עשתה השנה התקדמות ואחרי שבשנה שעברה לא נסעה עם נבחרת הקדטיות, השנה כבר יכולה להוביל את נבחרת הנערות, ביכולותיה ההתקפיות ובעזרה בהובלת כדור.
7- דניאל רבר- 1.83- פורוורדית- שחקנית האקדמייה. בתחילת הקיץ צברה רבר ניסיון כששולבה באימוניה והכנותיה של נבחרת ישראל הבוגרת. רבר, שחקנית האקדמיה היא אחת מהשחקניות שסומנו להוביל את הנבחרת הקיץ.
8- שון לוי- 1.81- ס. פורוורדית- שחקנית האקדמייה – עשתה התקדמות גדולה השנה, התבגרה בצד המנטאלי ובהבנת המשחק, שחקנית הגנה טובה.
9- אלינה גלוברמן- 1.80-סנטרית- שחקנית מכבי אשדוד, שנה שלישית שלוקחת חלק במסגרת נבחרות ישראל (קדטיות,נערות), מביאה איתה ניסיון ואגרסיביות בצבע מול שחקניות גבוהות וחזקות ממנה.
10- מורן ספיר– 1.67- רכזת- שחקנית מכבי רעננה, שתשחק קמפיין שני במסגרת נבחרת הנערות. בשנה שעברה צברה בעיקר את הניסיון, והשנה תהיה משמעותית יותר בנבחרת.
11- נועה רודה- 1.72- פורוורדית- הפועל גליל עליון- שנה שניה בנבחרת, בלטה בעיקר במשחק נגד הונגריה בקמפיין הקודם, תמשיך בהתקדמות השנה.
12- זואי רייכמן- 1.63- סנטרית- שחקנית מכבי רמת חן. הצטרפה לסגל הנערות בתום האליפות של נבחרת העתודה. רייכמן עשתה התקדמות משמעותית בקיץ, החל משלבי ההכנה של העתודה ועד הדומיננטיות מול שחקניות הנמצאות גדול משלה ופיזיות גדולה יותר. תנסה להביא את הניסיון מהטורניר בחודש יולי גם לנבחרת הנערות.
13- שי אלון- 1.75- גארדית- שחקנית מכבי רעננה, תשחק השנה לראשונה בנבחרת הנערות, אחרי שלקחה חלק בנבחרת הקדטיות בשנים הקודמות. שחקנית התקפה מוכשרת שתשלב השנה בקבוצת הבוגרות של מכבי רעננה.
14- אופיר בנט- 1.68- גארדית- שחקנית בנות הרצליה. אחת השחקניות המוכשרות בנבחרת ובכלל לגילה. בעלת יכולות כדורסל גבוהות. השנה כבר לקחה חלק משמעותי בקבוצת הבוגרות של הרצליה, ובשנה הבאה תעשה את צעדיה הראשונים בליגת העל.
15- שהד עבוד- 1.73- גארדית- הפועל עמק יזרעאל. שנה שלישית בנבחרות ישראל. כבר בקמפיין הקודם הראתה את יכולותיה וכישרונה במסגרת הנבחרת וסיימה בממוצע נקודות 5 למשחק, ו4.4 כ"ח. אם תעשה קפיצת מדרגה נוספת, הנבחרת תצא נשכרת מכך.

השחקניות שצפויות להוביל את הנבחרת באליפות הן, הקפטנית, עדן פורת שהוכיחה שיכולה להתמודד גם עם שחקניות בוגרות ממנה, אחרי הקיץ בנבחרת העתודה. אופיר בנט, שהד עבוד וטל יעקב הן אלה שייתנו את הטון מעמדות הגארד, אך לנבחרת סגל שחקניות שיכול בכל יום נתון להפתיע ולעשות את השינוי.


שירה העליון: "אני מאמינה בבנות ובצוות המקצועי שניתן את הכל על המגרש ומכאן כל האפשרויות פתוחות. אנחנו טסים עם הרבה מאוד מוטיבציה להצליח ונבוא לכל משחק לעשות את המקסימום ולנצח"


(צילום: אלונה חליוא)




היריבה הראשונה- אסטוניה
את עיקר ההכנות עשתה הנבחרת למשחק הראשון, שיש לו חשיבות רבה להמשך הטורניר. הנבחרת האסטונית היא נבחרת מסוכנת שאסור להפסיד לה עם הנבחרת רוצה להעפיל לשלב רבע הגמר. שירה העליון אמרה: "עשינו סקאוט נגד הקבוצות היריבות ואני בטוחה שנכין את הבנות שלנו בצורה טובה לקראת הטורניר. המשחק הראשון יהיה ביום חמישי מול אסטוניה וזה משחק חשוב מאוד מול נבחרת חזקה, עם זאת אני מאמינה בבנות ובצוות המקצועי שניתן את הכל על המגרש ומכאן כל האפשרויות פתוחות"

בהכנות לקראת הנבחרת סייע חגי פלק, ששימש תצפיתן עבור הנבחרת הצעירה. השחקניות המשמעותיות בנבחרת האסטונית הן הגארדיות קאדרי-אן לס (1.75) שיכולה לשחק ב-3 עמדות. באליפות הקדטיות שנה שעברה היא הייתה מאד משמעותית עם 15.7 נק', 8 כ"ח והשנה בליגה הלטבית קלעה בממוצע 13.5 נקודות למשחק. השחקנית השניה ממנה צריך להיזהר היא הסנטרית טרין קסמג'י (18, 1.91), שחקנית מסוכנת שמסוגלת לקלוע גם מחוץ לקשת.



(צילום: איגוד הכדורסל)







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();