ארצי. יוליך את הקדטים למדליית זהב?



מכביית הנוער: ישראל וארה"ב מככבות
ברק חקלאי ,27/07/2013

שתי המדינות הגיעו לשני הגמרים בנערים ובנוער. הקנדיות הפתיעו את הטרום-קדטיות והן תתמודדנה מול האמריקאיות. יום הגמרים יתקיים מחר (ראשון) באולם ישורון בנתניה החל מהשעה 9:00.

טורניר הכדורסל במכביית הנוער יגיע מחר (ראשון) ליומו האחרון. כצפוי, נבחרות ישראל וארה"ב העפילו למרבית הגמרים, למעט הפתעה בבנות כאשר קנדה גברה על הטרום קדטיות של רוני קאן בחצי הגמר. הרמה אומנם איננה גבוהה, כמות השחקנים שנזכור לא רבה, אבל בכל זאת רובם המוחץ של המשחקים שהתקיימו במכון וינגייט משכו אליהם כמות מרשימה של קהל שמילא עד אפס מקום את האולמות.

הטורניר עצמו חולק לשלוש קטגוריות: נערים (1997/8), נוער (1995/6) ונערות (1995-1998). את ישראל מייצגות בתחרות קבוצת האקדמיה החדשה בהדרכתו של ערן איתן, נבחרת הקדטים המתכוננת לאליפות אירופה וכאמור הטרום קדטיות של קאן.

טורניר הנערים:

תשע מדינות שלחו נבחרות לחלק הזה בתחרות שחולקה לשני בתים. קבוצת האקדמיה שובצה לבית ב' יחד עם אוסטרליה, ברזיל וגרמניה. בבית השני שיחקו ארה"ב, ארגנטינה, ונצואלה, קנדה וטורקיה. הישראלים ואמריקאים לא התקשו לסיים במקומות הראשונים בביתהם כאשר כל אחת מהנבחרות מביסות את יריבותיה בהפרשים אסטרונומיים (האמריקאים גברו על טורקיה 25-100, הישראלים 15-106 מול גרמניה).

בחצי הגמר פגשו שחקניו של איתן את ארגנטינה שסיימה במקום השני בבית א'. קשה זה לא היה ובסיום גברו הכחולים-לבנים על הדרום אמריקאים בתוצאה 43-78. נכון לעכשיו הבולטים ביותר בצד הישראלי הם עידו פליישר, בנו של עופר פליישר, יואב דרורי ויובל זוסמן.

במפגש המקביל התמודדו נבחרות ארה"ב ואוסטרליה. האמריקאים לא התחשבו באוסטרלים וסיימו את המשחק כבר ברבע הראשון. בסיום 20-90. מי שבינתיים מרשים מאוד בטורניר הוא הגארד האמריקאי, ספנסר פרידמן שמראה ידית קטלנית לשלוש ומסיים כל משחק באחוזים מדהימים מהטווח.


צפו בביצועיו של ספנסר פרידמן

טורניר הנוער:

גם כאן הדומיננטיות הישראלית/אמריקאית ברורה. נבחרת הקדטים שתחל את דרכה בעוד פחות משבועיים באליפות אירופה דרג ב' בסרייבו, משתמשת בטורניר המכביה כהכנה אחרונה לקראת הקמפיין החשוב. אומנם היריבות אינן ברמה גבוהה, אך אין ספק שמדובר בעוד משחקים שתורמים לחיבור בין השחקנים של דן שמיר.

בשלב הראשון הקדטים שיחקו מול ברזיל, ארגנטינה, גרמניה ומקסיקו. אחרי שניצחו בקלילות את גרמניה ומקסיקו, הציפייה הייתה לקרב מעניין מול הברזילאים שהציגו נבחרת פיזית מאוד שהרשימה מאוד עד לאותו שלב עם ניצחון יפה בדרבי דרום אמריקאי על ארגנטינה 43-58. ישראל הצליחה לשתק את הכוכב הברזילאי, הרכז ניקולאס שפוצ'מיק שבכל המשחקים בבית המוקדם סיים בדאבל פיגרס והעמידו אותו על שתי נק' בלבד בדרך ל-36:71 מרשים.

בבית השני האמריקאים התעללו בכל מה שבא ליד. במשחק הראשון הם ניצחו את דרום אפריקה 15-105, בשני התעללו בבריטניה עם 28-101, בשלישי לא עשו חשבון לטורקים 11-100 וברביעי 30-104 על קנדה.

בחצאי הגמר פגשו הקדטים את קנדה. למרות שפערי הרמות היו ברורים, הקנדים עשו חיים קשים לישראלים, לפחות במחצית הראשונה. 20-23 הובילה ישראל על קנדה למרות שפיגרה לאורך דק' ארוכות. במחצית השנייה נתנאל ארצי (20 נק') עשה את העבודה וסייע לנבחרת לנצח 44-66 ולהעפיל לגמר.

בחצי הגמר השני שיחקו האמריקאים נגד הברזילאים. יום מצוין של ספסנר וייץ (9 נק', 12 רב' ו-9 אס') יחד עם אנתוני פריסקר (13 נק') ומייקל ברגמן (10 נק') סגרו סיפור עם 37-63. את הברזילאים הוליך הסנטר ויניצ'יוס פריירה עם 14 נק'. לצערה של ארה"ב, הסנטר הפותח שלה, דניאגל ג'אנל (17, 2.03) שבר את ידו וסדק את הצלע במהלך הטורניר וככל הנראה לא ישתתף בגמר. ג'אנל לו יש שנה נוספת בתיכון שוקל מספר הצעות לשחק בעונה הקרובה בקבוצת נוער בישראל.


דניאל ג'אנל. יכול להיות שבקרוב מאוד נראה אותו שוב בישראל

טורניר הנערות:

ישראל, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה שלחו נבחרות כשהאמריקאיות שולטות עד כה והן בדרך למדליית זהב. הבולטת ביותר בטורניר היא הסנטרית דרו אדלמן (18, 1.92) שתשחק החל מהעונה הקרובה באוניברסית דרום קרוליינה אצל שחקנה לשעבר של לוס אנג'לס לייקרס, מייקל קופר. אדלמן שולטת ללא עוררין בצבע, ולפחות לפי איך שזה נראה כרגע היא בדרך לקריירה מבטיחה.

ההפתעה הגדולה בטורניר עד כה היא הפסדן של הטרום קדטיות לקנדה בחצי הגמר. הבנות של רוני קאן ונטע קרומר גברה על הקנדיות בבית המוקדם 49-63 אבל בארבע הגדולות לא הצליחו לתפקד והפסידו 38-52. ארה"ב טיילה מול אוסטרליה עם 19-74 (אידלמן 19 נק' ו-7 רב').


דרו אדלמן. בקרוב ב-WNBA

יום הגמרים:

מחר (ראשון) החל מהשעה 9:00 בבוקר ילבש אולם ישורון חג כשבמהלך היום ייערכו שישה משחקים על המדליות בטורניר. הטרום קדטיות ינסו לזכות במדליית הארד על חשבונן של האוסטרליות. האקדמיה תתמודד מול ספנסר פרידמן וארה"ב בשעה 15:00 על המקום הראשון, והקדטים ירצו לתת פייט לאמריקאים שנראים כפייבוריטים לזכות בטורניר (19:00). זה גם למעשה יהיה המשחק שיסגור את מכביית הנוער 2013.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();