בלאט. המטרה ברורה: לעלות לדרג א'



הקדטים מתחילים בהכנות הרשמיות
ברק חקלאי ,28/06/2013

נבחרתו של דן שמיר תחל מחר (ראשון) את האימונים לקראת אליפות אירופה בסרייבו, בוסניה. תמיר בלאט, רועי הובר, נתנאל ארצי ושי בסיס אמורים להוביל. באמצע יולי תצא ישראל למסע משחקים ברומניה ולאחר מכן תשתתף במכביית הנוער. המטרה לעלות לדרג א'.

נבחרת הקדטים של ישראל תחל מחר (ראשון) באופן רשמי את הכנותיה לקראת אליפות אירופה שתיערך בסרייבו, בוסניה, החל מה-8 באוגוסט. במהלך השנה ערכה הנבחרת אימונים רבים בהם בחן הצוות המקצועי הכולל את דן שמיר, ארז דגן ואדיר אמר עשרות שחקנים. בסופו של דבר בחרו השלושה 16 כדורסלנים מהם ייצאו 12 לאליפות עצמה.

ב-10 ביולי תצא נבחרת הקדטים למשחקי הכנה ברומניה כהכנה לאליפות, בנוסף עתידים שחקניו של שמיר לקחת חלק במשחקי המכביה לנוער שייערכו בוינגייט. במהלך החודשים האחרונים ערכה ישראל מספר משחקי אימון מול קבוצות נוער בארץ והשאירה רושם חיובי מאוד עם תקווה אמיתי כי הפעם אחרי ניסיונות רבים יצליחו הכחולים-לבנים לחזור לדרג א'.

הסגל של שמיר מגוון וכולל שחקנים מהאקדמיה וכן מהאגודות. מי שעתידים להוביל את הקדטים הם השלישייה - תמיר בלאט, רועי הובר ונתנאל ארצי, שכבר לקחו חלק באליפות אירופה הקודמת כשהם רק בכיתה ט'. שי בסיס, תגלית העונה בליגה לנוער, צפוי אף הוא לקחת את המושכות. ישראל הוגרלה לבית ג' בו תפגוש את דנמרק, סלובקיה, הולנד ובוסניה. שתי הראשונות מכל בית מעפילות למשחקי הדירוג 1-8. בשלב הבא (במידה ותגיע אליו) תתמודד הנבחרת מול שתי הראשונות בבית ד'. הנבחרות שיסיימו במקום הראשון והשני בחלק הזה יגיעו לחצי הגמר. שלוש הראשונות באליפות יעפילו לדרג א'.

הסגל המלא: רועי הובר, נתנאל ארצי, תמיר בלאט, מוחמד אבו ערישה, נרי הריסון, גיא מאיו, גיל מייזליץ, רון נקשביץ, דיוויד מוסינדי, שי בסיס, דניאל קופפרברג, הראל אלון, אדם זלקינד, עמית קמרי, שון גול ויונתן רבינוביץ'.

בקיץ הקודם הגיעו הקדטים לאליפות אירופה שנערכה בבוקרשט אחרי הכנה מושלמת ללא הפסד, וזכייה בגביע הבלטי אחרי ניצחונות מרשימים על ליטא ולטביה. למרות זאת כבר במשחק הראשון הפסידו שחקניו של יעקב ג'ינו לשבדיה 52-65. למרות ההפסד, ישראל הצליחה להתאושש וניצחה את שני משחקיה הבאים נגד לוקסמבורג ובלארוס. ליום המשחקים האחרון של הבית המוקדם התייצבה הנבחרת בידיעה כי הפסד מול פינלנד ישים סוף לחלום לעלות לדרג א'. אחרי משחק מורט עצבים ואחוזי קליעה נוראיים הצליחה ישראל לנצח בנקודה את הסקנדינבים 52-53 ולעלות למשחקי הדירוג 1-8.

בלגיה הייתה היריבה הבאה מה שהיה קרב ברור על מקום בחצי הגמר. פתיחה רעה של המשחק סידרה לבלגים את ההובלה, אך ריצת 0:10 ברבע האחרון סימנה מהפך וחמש דק' לסיום ישראל הוליכה בפער של חמש נק'. מאותו הרגע הכוכב הבלגי, קנדה קניינדה נכנס לפעולה ועם שבע רצופות מתוכן שלשת ניצחון עם הבאזר (הקליעה המדויקת היחידה שלו באליפות מחוץ לקשת), ניצח לנבחרתו את המשחק 59-60 ושלח את הקדטים למשחקי הדירוג 5-8. בהמשך הצליחה הנבחרת לנצח גם את מקדוניה ופורטוגל, אבל במשחק על המקום החמישי הפסידה לבוסנים 65-71 וסיימה שישית.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();