סטריט בול- אתנה ג'וניור
שי ברק ,12/02/2013

בסוף השבוע האחרון התקיים טורניר סטריטבול בהשתתפות שחקניות אתנה ג'וניור וסגל הטרום קדטיות. תמר מעוז: "היה טורניר מוצלח ואיכותי. הרבה שחקניות צעירות עם פוטנציאל". רוני קאן: "הטורניר נועד בעיקרו לאפשר משחק חופשי. ראינו בנות שחיות את המשחק וחושבות יצירתי".

איגוד הכדורסל בשיתוף "אתנה" לקידום נערות ונשים בספורט ערכו ביום שישי טורניר סטריט בול בהשתתפות 80 שחקניות אתנה ג'וניור וגל הטרום קדטיות של ישראל (גילאי 13 עד 15).
אחת המטרות שהעמיד לעצמו איגוד הכדורסל, הוא קידמו של הענף החדש והמרענן של הסטרייט בול, או כפי שרבים מכירים אותו- 3 על 3. נבחרת ישראל (גברים) הגיעה להישגים גבוהים כאשר סיימה במקום הרביעי באליפות העולם.
הטורניר התקיים באולם ההישגי במכון למצוינות בספורט- וינגייט בניהולו של רוני קאן, מאמן אתנה ג'וניור שאחראי גם על סגל הטרום קדטיות. המנצחות קיבלו פרסים מתנת איגוד כדורסל.
תמר מעוז, רכזת אתנה באיגוד הכדורסל: "הצלחנו לאסוף כ-80 מהשחקניות הטובות בארץ בגילאי 13 עד 15 לטורניר מוצלח ואיכותי. השחקניות נהנו והציגו יכולת משחק נפלאה. שמחתי לראות כל כך הרבה צעירות מוכשרות בעלות פוטנציל".
עוד נכחו בטורניר מאמנים ואנשי כדורסל רבים: מאמן נבחרת הנשים ומנהל אגף מקצועי נשים- אלי רבי, מאמני האקדמיה- לימור מזרחי ונמרוד מיטל ומאמן סגל האולימפי- רפי בוגטין.






רוני קאן סיכם את האירוע: "פעם ראשונה שקיימנו אירוע בסדר גודל כזה. היה אירוע מוצלח מאד ויפה, שנועד קצת לשבור את השגרה ולחדד את האהבה והתשוקה למשחק. בעידן של היום, כשהמשחקים נערכים באולמות והסביבה היא כולה גאדג'טים, ילדות כבר לא משחקות בחוץ, כמעט ולא יודעות מה זה מגרשים פתוחים, שפעם כולנו התחלנו שם".
"הטורניר נועד בעיקרו לאפשר משחק חופשי, ללא חסימות וטקטיקות. ראינו הרבה אגרסיביות, בנות שחיות את המשחק וחושבות יצירתי. המאמנים כמעט ולא התערבו במהלך האירוע, הבנות שפטו לבד ואפשר היה לראות שנהנות".
ה'סטריט בול' היה למעשה חלק ממחנה אימונים של אתנה שמתקיים מדי חודש, בתום הטורניר, חלק מהבנות נשארו בווינגייט למחנה שנמשך כל הסופ"ש.

הטורניר הפגיש כאמור את כל הבנות שהן חלק מסגלי אתנה, 2 סגלי ארצית (כיתות ח' וכיתות ט') ושני סגלי אזורית (צפון ודרום), סה"כ כ-85 בנות רובן בגילאי ז'-ט' ומספר בודדות בנות שכבה ו'.
קאן מספר כי החליט השנה לשנות את שיטת הנבחרות, אחרי שבשנה שעברה היו כ6-7 סגלי אזורית ונבחרת ארצית אחת. "עשינו מהפך בראייה שהוכיח את עצמו. חזרו אצל הבנות המאבקים על החולצה. עד לא מזמן לכל ילדה שניה היתה חולצה של אתנה או של נבחרת ישראל. לטעמי זו זכות גדולה ללבוש חולצת נבחרת והשחקנית צריכה להוכיח כי ראויה לכך. הבנות היום מראות רצון עז להשתלב ולזכות בחולצה, מגיעות למחנות, מתאמצות ובסך הכל הופתעתי לטובה לראות שהבנות מגיבות מצוין לפרויקט".

קאן, שנמצא בתפקיד פחות משנה, מאז מאי 2012, אופטימי מהתוצאות שהושגו ומהמשך הפעילות "אני חושב שהגענו לחשיפה דיי גבוהה של בנות לכדורסל. עוד יש עבודה שצריך לעשות בעיקר בפריפריה בצפון ובדרום, למשל להגיע לעכו, אשקלון, דימונה וכדומה. חשוב לי להדגיש שיש שיתוף פעולה מצוין עם האגודות. לרוב כל שחקנית שרשומה באגודה מתמידה ומקפידה להגיע לפעילויות שאנחנו מארגנים. חשוב להדגיש שהכל נעשה בשיתוף פעולה מלא עם האגודות אנחנו מסייעים להם במה שיכולים והם איתנו".

הפעילות של 'אתנה ג'וניור' מתבצעת בשיטה של מחנות אימונים מדי חודש (המחנה הבא ב-15/3), "הרציונל מאחורי זה הוא רצון להכניס את הילדות למסגרת ולראות את שגרת היום שלהן, איך מתעוררות ומתארגנות, ולהקנות להן הרגלים וכללי חינוך נכונים. גילאים ז'-ט' הם הקריטיים בהתפתחות של השחקנית ולכן שם הדגש באיתור הבנות. בגילאים האלה חשוב במיוחד איזה מאמנים ובני אדם יפגשו הבנות, צריך להגדיר להן דיסטנס נכון, חינוך ובעיקר להעביר הכל באופן חיובי ולא כזה שייצור מתח ולחץ, זו גם הסיבה שאין ניפויים, מדובר בתהליך שבו הבנות הן במרכז".
אחד הדברים המרכזיים שנותנים להם את הדגש ב'אתנה' הן סדנאות מנטאליות בהנחיית פסיכולוג ספורט, שרגא שדה. קאן גם מעביר סדנאות והרצאות בנושא העצמה אישית.
"מדובר בתחום שיש בו סטיגמות והגדרות זהות. אנחנו רוצים שהן יהיו גאות בעצמן ובתחום שבחרו, מדגישים להן את נושא הנשיות, ואת החשיבות בניית אישיות עצמאית אסרטיבית בספורט ובכלל.
לשחקניות יש נטייה לרצות מאמנים וחשוב שילמדו להיות עצמאיות, לחשוב, לפתח את הדמיון ולבנות אופי שיעזור להן גם במגרש וגם בחיים.

הפעילויות הבאות שמתוכננות הן, אירוע משותף נוסף במסגרת מחנה האימון ב-17/5. בין 24-25/5 יתקיים טורניר סטריט-בול הרצליה ויש כוונה לשלב בו את שחקניות אתנה ג'וניור והשיא בחודש אוגוסט בטורניר U-14 שיתקיים בסלובניה.


















כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();