אתנה ג'וניור - עתיד הכדורסל הנשי
שי ברק ,19/08/2012

פרוייקט הדגל של "אתנה" סיים הערב את השתתפותו בטורניר המסורתי השנתי בו לוקחות חלק גם נבחרות ספרד ורוסיה. הנבחרת עמדה ביעדים ואף הצליחה להכניס שחקנית לחמישיית הטורניר. קצת על המיזם שאמון על ייצור שחקניות העתיד

פרוייקט הדגל של "אתנה" שאמון על קידום הספורט הנשי,הוא אתנה ג'וניור. הרי ברורה מאליה העובדה שכדי שיהיה פה דור שחקניות מוביל לכדורסל הנשי צריך להתחיל כבר מגילאים צעירים, לכישרונות הבולטים של גיל זה הקימו במיוחד פרוייקט ייחודי שמטרתו זיהוי כישרונות כדורסל כבר בראשית שנות העשרה והקניית ידע, אורחות חיים, שיפור יכולות כדורסל, סיוע פסיכולוגי וכיו"ב.

שחקניות סגל אתנה ג'וניור כולן בגילאים נמוכים מ-14, מתאמנות באגודות מסודרות ברחבי הארץ ואחת לשבועיים נפגשות במרכז הארץ ("בית דני" או "לידר"), ליום אימונים משותף. עם סיום שנת הכדורסל בסוף מאי גובר קצב האימונים ומשולבים מחנות אימון גם בוינגייט ובשדות ים. כמובן שלשחקניות שממשיכות להתאמן באגודות בקיץ ובמהלך העונה נבנית תוכנית אימונים מתאימה בתאום עומסים.

רוני קאן ותרזה לוינסקי החליפו הקיץ את צוות האימון הקודם רפי בוגטין ונועה רקנטי שעבר לאמן את נבחרת הנערות של ישראל. הפרוייקט לווה כל השנה ע"י התזונאית רקפת אריאלי, פסיכולוג הספורט שרגא שדה, זיו רום מאמן הכושר ועדי מלכה הפיזיותרפיסטית. כמו כן נערכו לבנות סדנאות של מעגלי הקשבה בהנחיית חיים מרקוביץ.

שיאן של ההכנות מתרכז אל חודש אוגוסט בו, כבר במהלך ארבע השנים האחרונות יוצאת נבחרת אתנה ג'וניור לטורניר יוקרתי באירופה, בו משתתפות נבחרות מהצמרת האירופית כספרד ורוסיה. הטורניר עצמו בעל חוקים נוקשים (למשל כל הסגל חייב לשחק 10 דקות לפחות במשחק) ובזאת במטרה להפוך את הטורניר לבסיס אימונים והקניית ניסיון לשחקניות ולא לתחרות הנמדדת בהצלחותיה. הטורניר התקיים בעיר סלובניץ' גראדצ' שבסלובניה ונמשך כשבוע ימים. בשנה הבאה ימשיך הסגל להתאמן והמסגרת תהיה משולבת של בנות משכבה ט' (הסגל הנוכחי) ובנות משכבה ח' שיצטרפו.





הטורניר בסלובניה – הישגים יפים לנבחרת

אל הטורניר יצאו 12 בנות והן: עדן רוטברג (הקפטנית), סהר דגן, נועה נוח, לירון פריינטה, יערה יצחקי, צליל וטורי, שחר אברג'יל, אריאל מיכאלי, ענבל מיכל, נוגה פלג פילץ, טל פינדלינג וגילי אדם.
הצוות המקצועי: רוני קאן (מאמן), תרזה לוינסקי (עוזרת מאמן), זיו רום (מאמן כושר), עדי מלכה (פיזיותרפיסטית) ואושרה אמויאל מנהלת המשלחת.

הנבחרת סיימה במאזן משחקים 4-1, אך מול יריבות בסדר הגודל של ישראל ישנו ניצחון גדול על המארחת סלובניה (69:42) ומשחק צמוד שהסתיים בהפסד נגד קרואטיה (80:63). הנבחרת התמודדה בכבוד גם מול מעצמות היבשת ספרד (62:31), רוסיה (65:44) והונגריה (75:56). בסיום הטורניר התבשרנו גם על הישג מכובד של הגארדית עדן רוטברג, המגיעה מעמק יזרעאל, רוטברג התברגה לחמישיית הטורניר וסיימה כקלעית המובילה של הטורניר עם 15.6 נקודות בממוצע למשחק.


עדן רוטברג (במרכז), טופ סקוררית, 15.6 נקודות בממוצע בטורניר


"הבנות משקיעות מעל ומעבר"

רוני קאן המאמן הנכנס לפרוייקט אתנה ג'וניור מספר על תמיכה גדולה של האיגוד והמועדונים בפרוייקט: "מאז תחילת מאי שקיבלתי את הסגל יש שיתוף פעולה מלא בין האגודות לסגל ויש היענות מצד האיגוד לעזור ולתמוך בכל דבר, מבחינת ההתייחסות שלנו לשחקניות היא שהן קודם כל שחקניות של אגודות ורק אז שחקניות נבחרת".

קאן משבח את המאמץ והאופי של הילדות שהגיעו לסגל ולפרויקט: "יש חומר אנושי מצויין ומקצועי, בסיס טוב להמשך הדרך. מדובר במחזור טוב שיכול לעזור למחזור שלפניו ולמשוך את זה של אחריו. בטורניר ניתן היה לראות שאנחנו הנבחרת הכי פחות טקטית והבנות משקיעות מעל ומעבר".

על הטורניר סיפר: "עמדנו במטרות שהצבנו לעצמנו, טורניר מוצלח מבחינתו היה לחזור ולהרגיש שמיצינו את עצמנו שהבנות קיבלו את הניסיון המתאים והתמודדות עם הלחץ והאתגר".

"בסך הכל הפרוייקט הוא מבורך והשנה אנו פותחים אותו גם לגילאי 15, אבל יש הרבה מה לעשות ולשפר. צריך להוציא את הבנות ל-2 טורנירים גם לגילאי 15, בנוסף לגילאי 14. יש להחזיר את המצב לכזה שזו זכות להיות בסגלים ארציים, וששחקניות יעריכו את המסגרת שהן נמצאות בה.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();