קוריל. הקטר הצ'כי (באדיבות פיב"א אירופה)



נוער: הכר את היריבה – צ'כיה
ספסל ,14/08/2012

נבחרת הנוער תתמודד היום (רביעי, 15:00) מול הצ'כים שנראים כרגע כפייבוריטים לעלות דרג בסיום האליפות. שני שחקנים מרכזיים יש למאמן יאן אורליך ואם בחוריו של אריאל בית הלחמי יידעו לעצור אותם, רוב הסיכויים שהכחולים-לבנים יצלחו את המשימה. הפסד והסיכוי להעפיל לדרג א' ייקטן.

הכדורסל הצ'כי נמצא בעלייה מתמדת ולראייה תוצאות הנבחרות הצעירות שלהם בקיצים האחרונים. נבחרת העתודה כזכור גברה על זו של ישראל לפני מספר שבועות ועלתה לגמר אליפות אירופה דרג ב' שם הפסידה לקרואטיה, אך בכל זאת העפילה לדרג העליון. הליגה המקומית משתפרת וחשוב מכך כמות הכישרונות הצעירים ממשיכה לגדול משנתון לשנתון.

מבחינת נבחרות הנוער, הצ'כים סבלו מעליות וירידות בשנים האחרונות כשהם רשמו ב-2008 ו-2010 עלייה לדרג א', אך באליפות לאחר מכן נשרו לדרג השני. למרות סגל יחסית מבטיח את האליפות של 2011 הם ירצו לשכוח לאחר שסיימו במקום ה-15 והלפני אחרון.

הסגל הנוכחי של המאמן יאן אורליך שנמצא בנבחרת הנוער החל מקיץ 2008, ואף נבחר באליפות שנערכה בישראל למצטיין לאחר שהוליך את הצ'כים למדליית הזהב, הוא אולי לא מהאיכותיים שהיו למדינה בשנים האחרונות, אך עדיין מציג שני שחקנים מרכזיים שעוד נשמע עליהם בעתיד.

הראשון הוא הרכז ובעל הבית של הצ'כים על המגרש, ראדובן קוריל (17, 1.80), שחקנה של אליקנטה מהליגה השנייה בספרד. קוריל עשה התקדמות אדירה בשנתיים האחרונות והוליך את נבחרת הקדטים של צ'כיה בקיץ הקודם למדליית כסף יוקרתית באליפות שנערכה במדינה עם 15.4 נק', 6.1 אס' ו-4.2 רב'. מספריו הנהדרים זיכו אותו בבחירה לחמישיית המצטיינים וכן לגארד הטוב ביותר בטורניר.

לפני כחודש וחצי לקח קוריל חלק באליפות העולם עד גיל 17 שנערכה בליטא ושם המשיך לספק את הסחורה עם 11.3 נק', 5.4 רב' וגולת הכותרת, מלכות האס' עם לא פחות מ-9.6 למשחק. בטורניר הנוכחי הוא מראה את מגוון יכולותיו עם 16 נק' ו-8.5 אס' ועושה הרושם כי הוא שומר במחסנית עוד קצת לקראת השלבים האחרונים.

יחד עם זאת, נקודת התורפה שלו היא כמות איבודי הכדור. 3.8 כאלה יש לו בכל משחק באליפות ואם הגארדים של בית הלחמי ילחצו אותו כמו שצריך ויגרמו לו לצאת מריכוז אין ספק כי יהיה מדובר ביתרון גדול לישראל.

השחקן השני עליו שווה לשים דגש הוא קרל אוספרונק (18, 2.00), פורוורד אתלטי מאוד המשמש נכון לסיום שלב הבתים כטופ סקורר של הצ'כים עם 19.5 נק', 10.3 רב' ו-48% מחוץ לקשת. כפי שניתן להבין אוספרונק עושה לא מעט דברים על המגרש ובנוסף למימד הרב' הוא קולע נהדר מטווח שלוש הנקודות. בנוסף לכל, הצ'כי מוסיף גם 2 חס' בממוצע למשחק. המגן המושלם לשמור עליו אחד על אחד בצד הישראלי הוא אליאב אוחנון, שעד כה נהנה מאליפות מצוינת בכל האספקטים ואם יידע להוריד את מספריו של אוספרונק אין ספק כי יהיה מדובר בפלוס גדול.

מבחינה קבוצתית, צ'כיה מדורגת במקום השני באליפות עם 85.5 נק' למשחק (ישראל רביעית עם 82.2), סופגת 60 נק' בלבד (שחקניו של בית הלחמי 55.6), בעיקר קולעת היטב מחוץ לקשת (41%) ויחסית טוב גם מקו העונשין (73%).

במהלך ההכנה נפגשו הנבחרות פעמיים ביניהן כשישראל הגיעה להתארח בצ'כיה. בשני המשחקים הצליחו איגור קולשוב וחבריו לגבור על היריבה. פעם אחת בצורה מרשימה, 70-82, כשרפי מנקו וקולשוב קלעו כ"א 17 נק' ואדם אריאל הוסיף 13. בפעם השנייה המשחק הלך הרבה יותר קשה והסתיים בניצחון ישראלי בשתי נק' בלבד, 76-78. בית הלחמי והצוות המקצועי של הנבחרת ייקנה גם הפעם ניצחון בהפרש של שתי נק'. הפסד וישראל תהיה רחוקה מאוד מדרג א'.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();