קולשוב. עוד שנתיים באריזונה



קולשוב התחייב לאריזונה סטייט
ברק חקלאי ,13/08/2012

הגארד המצטיין של נבחרת הנוער שאמור להתחיל את שנתו השנייה בתיכון סגמונט היוקרתי בארה"ב, ישחק עם סיום לימודיו, בקולג' ממנו יצא חבר סגל הדרים טים האחרונה ופינאליסט גמר הפלייאוף ב-NBA, ג'יימס הארדן.

בשבוע האחרון מככב לו איגור קולשוב (17, 1.95) במדי נבחרת הנוער במסגרת אליפות אירופה דרג ב' הנערכת בסרייבו, בוסניה. הישראלי שבינתיים מוליך את ישראל למאזן 1-3 עם ממוצעים מרשימים של 18 נק', 8.8 רב' ו-3 חט', ישחק ככל הנראה בעוד שנתיים במכללת אריזונה סטייט.

קולשוב שכדרר בעונה החולפת בתיכון סגמונט היוקרתי שבפלורידה, וניפק מספרים יפים של 16.2 נק' ו-7 רב' (39% מחוץ לקשת), זכה להתעניינות רבה מצד מספר מכללות גדולות בארה"ב, ביניהן מרילנד, רי'צמונד ופרובידנס. מכיוון שהוא רק בכיתה י"א למכללות בארה"ב יש אישור לפנות אליו, אך הן עדיין לא יכולות להחתימו באופן סופי.

קולשוב שבחן את כל ההצעות החליט בסופו של דבר להתחייב מילולית (Verbal Commitment) דווקא לאריזונה סטייט. ההתחייבות הזו לא אומרת כי הוא חייב לשחק באריזונה, אך בד"כ כפי שנהוג בארה"ב, ברגע ששחקן התחייב למכללה מסוימת הוא לא מפר את מילתו.

קולשוב נולד בוולווגרד (לשעבר סטלינגרד) שברוסיה. בגיל שבע עלה יחד עם משפחתו לישראל, בתחילה התגוררו בקיבוץ נווה אור שבצפון עמק המעיינות. שנתיים לאחר מכן נדדה המשפחה לראשל"צ ואז הוא החל לשחק כדורסל.

ב-2007/8 כשהוא רק בכיתה ז' זכה יחד עם קבוצת ילדים ח' של ראשל"צ, אותה אימן גרג קורנליוס, בגביע המדינה לאחר ניצחון 51-59 על מכבי חיפה, משחק בו קלע 18 נק' וקטף 15 רב'. בסיום כיתה ח' הגיעה ההצעה המפתה לעבור לאקדמיה בוינגייט, וקולשוב למרות שהיה צעיר מכולם בשנה (יליד נוב' 1994), קפץ על ההזדמנות. במדי האקדמיה הציג סט יכולות מרשים בעיקר בחלק ההתקפי עם קליעה מצוינת מחוץ לקשת ואתלטיות שסידרה לו עדיפות על פני בני גילו.


קולשוב. כבר מגיל צעיר בנבחרות (באדיבות איגוד הכדורסל)

במקביל שיחק גם בנבחרות הצעירות של ישראל מהקדטים (עימה ירד דרג למרות שקלע 14.6 נק' וקטף 7.6 רב' באותו טורניר) וכן בנבחרת הנוער כשהוא בכיתה י"א בלבד. היכולות הגבוהות שלו סידרו לו התעניינות רבה מצד מספר תיכונים בארה"ב ובסופו של דבר הוא החליט לבחור באלופת פלורידה, סגמונט.

משחק השיא של קולשוב במדי סגמונט היה בחודש דצמבר האחרון כששיחק בטורניר גונזאגה היוקרתי בעיר הבירה וושינגטון, אירוע בו לוקחות חלק אלופות המדינות השונות בארה"ב. באחד המשחקים מול תיכון ג'ו קארול ממרילנד סידר הישראלי לקבוצתו ניצחון מרשים 70-74 תוך כדי שהוא קולע 31 נק' ב-15/16 מקו העונשין.

מאמנו של קולשוב בסגמונט, אדם רוס, סיפר על ההתעניינות של אריזונה בשחקנו: "מאמנה של אריזונה, הרב סנדק, ועוזרו, סקוט פרה, צפו באיגור שש פעמים במהלך העונה האחרונה. הם השקיעו הרבה מאוד זמן ואנרגיות כדי לגייסו. ביקרנו באריזונה לפני שלושה חודשים והמפגש הזה אישר לנו את כל הדברים הטובים שחשנו כלפי המכללה. איגור רוצה ללמוד במקביל לכדורסל מנהל עסקים ובאריזונה סטייט הוא יוכל למצוא חוג מצוין שעוסק בתחום. הוא מאוד נרגש להתחיל שם את התקופה שלו במכללות".

בהמשך סיפר רוס כיצד הוא רואה את קולשוב כשחקן: "התיאור הכי טוב לגבי איגור הוא קשיחות. הוא ריבאונדר ושומר טוב מאוד, יש לו גוף גדול וחזק. אחד היתרונות שלו הוא העובדה כי הוא יכול לספוג מגע ועדיין לסיים עם נקודות. בנוסף, איגור קולע היטב, בטח יחסית לגילו והוא כל הזמן משתפר התקפית".


קולשוב. במדי סגמונט

למרות זאת ברור לרוס כי הגארד בן ה-17 צריך עוד להשתפר, אך אם ייעשה זאת השמיים הם הגבול עבורו: "הוא עדיין צריך לצבור ניסיון ברמות הגבוהות, להמשיך לעבוד על היכולות שלו ובעיקר בחלק ההגנתי. אם נסתכל על האולימפיאדה נוכל לראות שהשחקנים האירופאים מוכשרים מאוד אבל בנוסף גם אתלטיים. איגור עונה על הקטגוריה הזו ולדעתי כבר בנקודת זמן הנוכחית כשנותרה לו שנה נוספת בתיכון הוא מוכן לרמה הבאה".

מכללת אריזונה סטייט נחשבה בעבר לאחד מפרויקטי הכדורסל היותר מרשימים בארה"ב. במשך השנים הגיעה כ-13 פעמים לטורניר ה-NCAA היוקרתי, מתוכם שלוש פעמים לשלב שמונה הגדולות. ברזומה של המכללה גם שמונה זכיות באליפות המחוז בו שיחקה. דירוגה הגבוה ביותר של אריזונה בארה"ב היה מס' 3, אי שם בעונת 1980/81 כשמי שכיכב אז בשורותיה היה לא אחר מאשר ביירון סקוט האגדי.

מאמנה הנוכחי של אריזונה, הרב סדנק, אימן בעבר את צפון קרוליינה סטייט והוליך אותה לחמש הופעות רצופות בטורניר ה-NCAA. בעקבות הישגיו נבחר ב-2004 למאמן השנה במחוז ה-ACC, מהחזקים אם לא החזק ביותר במכללות. ב-2006 הסכים להצעתה של אריזונה.

השחקן המוכר האחרון שיצא משורות אריזונה ל-NBA הוא חבר סגל הדרים טים האחרונה שזכתה אמש (ראשון) במדליית הזהב באולימפיאדת לונדון, ופינאליסט גמר הפלייאוף, ג'יימס הארדן. אולמה הביתי של המכללה כולל מעל ל-10,000 מקומות ישיבה, ואין ספק כי לקולשוב מחכה חוויה עצומה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();