"קיבלנו מושג איפה אנחנו נמצאים בדרוג העולמי"
ספסל ,10/04/2012

אריאל בית הלחמי, מאמן נבחרת הנוער, מתייחס לשלב הראשון בטורניר אלברט שוויצר בו הובסה ישראל פעמיים מול איטליה וצרפת, אך גם עשתה ניצחון יפה על ארגנטינה ומסתכל על הדברים החיוביים: "היו לנו הרבה דק' שבהן התחרנו בצורה ממש שווה ליריבות". מחר תפגוש הנבחרת את ניו זילנד (17:00) וביום חמישי את שבדיה.

---באדיבות אתר איגוד הכדורסל---

נבחרת הנוער סיימה את השלב המוקדם בטורניר אלברט שוויצר היוקרתי עם רגשות מעורבים. מצד אחד עשתה ישראל ניצחון מרשים על ארגנטינה, 61-67, אך הובסה פעמיים ע"י נבחרות איטליה (62-82) וצרפת (61-92). ביום המנוחה התפנה אריאל בית הלחמי לסכם את החלק הראשון במסע.

"בסה"כ אנחנו פה כדי לקבל ניסיון ולהתחרות ברמה הכי גבוהה וקיבלנו פחות או יותר מושג איפה אנחנו נמצאים בדרוג העולמי. המשחקים האלו מאוד תורמים לנו לקבל ניסיון וגם אחרי ההפסד הכואב לצרפתים אנחנו יכולים ללמוד הרבה. ההתנסות חשובה כי הרמה של השחקנים מאוד גובה ויצא לנו גם לראות את השבדים שישחקו בדרג ב' וזו נבחרת לא רעה בכלל. אחד הדברים המרכזיים שמבדילים אותנו מהנבחרות בטופ זה בעיקר הגודל של השחקנים".

אילו דברים חיוביים אתה לוקח מהבית המוקדם?
"היו לנו הרבה דברים טובים והרבה דקות שבהן התחרנו בצורה ממש שווה ליריבות. בסך הכל העומק, הגודל והאינטנסיביות הכריעו אותנו. השחקנים המחליפים בנבחרות שפגשנו ברמה מאוד גבוהה. היו לנו בהחלט דקות טובות מול כל הנבחרות. המטרה ללמוד דברים, לנסות ואנחנו משחקים עם 3 חדשים שחקנים חדשים לגמרי ונתנו להם דקות משמעותיות"

איך באמת ההשתלבות של נאור שרון, עידן זלמנסון ויניב סולומון ביחד עם שחקני האקדמיה?
"הם עושים הכל מהצד שלהם ואנחנו מהצד שלנו כדי לחבר אותם. הם שחקנים טובים ועושים הכל בצד החברתי להיקלט. זה לא ייקח יום אחד או יומיים, אבל יש מספיק זמן לקראת ההכנה לאליפות אירופה ואז החיבור יהיה יותר מושלם".


סולומון. 8 נק' ו-6.7 רב' ב-19 דק'

אחד הסיפורים היותר מעניינם בנבחרת הוא דניאל סילאין (18, 1.87) שעד עכשיו הוא הטופ סקורר של בית הלחמי עם 16.3 נק'. את המאמן הוא כלל לא הפתיע. "אני מכיר טוב את שחקני האקדמיה וכל אחד מהם יכול לעשות דברים וזה לא מפתיע אותי. דניאל לא מפתיע אותי כי אני מכיר אותו ומאוד מאמין ביכולות שלו".

אחריו יום המנוחה תתמודד מחר (17:00) ישראל מול נבחרת ניו זילנד שעוד לא ניצחה משחק אחד בטורניר והובסה שלוש פעמים מול גרמניה, טורקיה ושבדיה. ביום חמישי תשחק הנבחרת מול שבדיה.

יש לך איזושהי תובנה מיוחדת מהטורניר הזה בקשר לכדורסל האירופאי?
צריך לראות כדי להבין על מה מדברים. אתמול היה פה דרבי טורקיה נגד גרמניה עם 3,500 צופים באולם של 2,500 ולא היה מקום לזוז. בכל הנבחרות יש זרים בגלל מה שקורה בעולם ואנשים מהגרים ממקום למקום. הצרפתים והגרמנים עם הרבה מתאזרחים ובסכך הכל אנחנו מאוד מרוצים מזה שאנחנו פה ואין לי ספק שיעזור בהמשך".

למרות ההסתכלות החיובית של בית הלחמי על נבחרתו אסור לשכוח את העובדות והן שישראל הובסה פעמיים מול איטליה וצרפת, נבחרות שבעבר הלא כ"כ רחוק הייתה עומדת מולן בצורה שוויונית ואף מעבר לכך. כל זאת למרות שהשנתון הנוכחי רץ יחדיו כבר שלוש שנים במסגרת הפרויקט של האקדמיה ולא מדובר בחיבור של שחקנים למשימה חד פעמית.

אם נעשה סיכום שלב מבחינת נתונים הרי שישראל פיגרה אחר יריבותיה בכל פרמטר, החל מכמות הנק' – קלעה 63 לעומת 78 שספגה, כמות איבודי הכדור 19.3, מיעוט האס' 9.7, האחוזים מכל הטווחים (22% משלוש, 60% מהקו והאחוזים מהשדה, 36%). בנושא הרב' הסטט' מעט משקרת נוכח העובדה כי בשני המשחקים הראשונים עמדה הנבחרת בצורה שווה לאיטליה וארגנטינה ורק בהתמודדות האחרונה מול צרפת הובסה בתחום (38 לעומת 44).

מבחינת סטט' אישית, סילאין מוביל כאמור את קלעי הנבחרת עם 16.3 נק' ב-27 דק', אחריו ברשימה אליאב אוחנון עם 8.7 נק' ב-30 דק' ורפי מנקו עם 8 נק' (28% מהשדה) גם כן ב-30 דק'. גם יניב סולומון עומד על 8 נק' אליהם הוא מצרף 6.7 רב' ב-19 דק' בלבד.


סילאין. לא הפתיע את בית הלחמי






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();