חשיפה: האקדמיה נגד מחלקות הנוער
ברק חקלאי ,11/01/2012

בשבוע שעבר עלה חוזר באתר איגוד הכדורסל ששופך אור על מספר החלטות שהתקבלו בישיבת הועדה המקצועית: שחקן שלא יהיה שייך לאקדמיה סיכויו להיות בסגל הנבחרות יהיה נמוך. במהלך השהות של השחקנים בנבחרות, חובה על מאמני האקדמיה לשכנע את הילדים לעבור ל"פרויקט הלאומי". באיגוד לא מכחישים, אך גם מסבירים.

מדי כמה ימים עולים באתר איגוד הכדורסל מסמכים לגבי החלטות שהתקבלו בישיבות כאלה ואחרות בשדרות יהודית 36. ב-5 לינואר עלה עוד חוזר דומה רק שהפעם עושה הרושם שהוא חריף מתמיד. חוזר מספר שמונה לעונת 2011/12 מתייחס בעיקרו למספר החלטות שהתקבלו בישיבת האיגוד שהתקיימה שלושה ימים קודם לכן ובה התייחסו בעיקר לנושאים הקשורים לאקדמיה.

כל איש כדורסל שקרא את החוזר נעצר בסעיף חמש ושערותיו סמרו: "מאמני הנבחרת יוכלו להודיע לשחקנים שהסיכוי שלהם להיות שחקני סגל נבחרת הוא יותר גדול אם יהיו באקדמיה". מהקמתה של האקדמיה עושים אנשי האיגוד את מירב המאמצים לשכנע את השחקנים הטובים ביותר בארץ לגילם להגיע לפרויקט ובצדק, אך לא תמיד המאמצים הללו נשאו פירות.

השאלה היא האם הדרך בה למעשה מציבים לילדים כעובדה כי ישנה אפשרות שמכיוון שהם אינם משחקים באקדמיה, הם לא יהיו בסגל הסופי של הנבחרות, היא התשובה? איך ילד בן 16 יכול לתפקד מבחינה מקצועית ומנטאלית במהלך ההכנה לאליפות אירופה שהוא יודע כי יכולים לנפות אותו לא בגלל רמתו המקצועית, אלא בגלל שהוא אינו מוכן להגיע לאקדמיה או שלהוריו אין את הכסף להכניס אותו לפרויקט.

"יורים לנו ברגליים". אמר מנהל מקצועי באחת ממחלקות הנוער המובילות בארץ. "אנחנו מגדלים את הילד, משקיעים בו המון, שיפרנו את המערך סביב המחלקה ככה שהילדים מרוויחים בגדול, אבל עכשיו בעצם אומרים לאותם ילדים כי במידה והם לא יהיו באקדמיה הם לא יוכלו להתקדם ולשחק בנבחרות ישראל למרות יכולתם. מה הילד והוריו אמורים לעשות במצב כזה? זה מעמיד את כולם במצב לא נעים".

באותו סעיף ישנו משפט נוסף שמרתיח מאוד את האגודות: "בנבחרות חובה על מאמני האקדמיה להסביר, לשכנע ולפעול על מנת לשכנע את השחקנים לבוא לאקדמיה". מדובר בעוד משפט עליו יש חילוקי דעות רבים. "זה מדהים. גם אם הילד לא רוצה להגיע לאקדמיה כי הוא מבין שבאגודה שלו יותר טוב או שזה פשוט לא מתאים לו, וכל השכנועים שעשו אנשי האקדמיה במהלך השנה לצרפו היו לשווא, הם לא יפסיקו וימשיכו ללחוש באוזנו, קשה לראות אותו מצליח לתפקד במקרה כזה". אמר אותו מנהל מחלקה.

תחשבו מה היה קורה אם בנבחרת הקדטים האחרונה היה מצב בו נאור שרון, עידן זלמנסון ואור קהל, שחקניה המצטיינים שלא שייכים לאקדמיה לא היו עולים על המטוס לאליפות אירופה? נראה תלוש מהמציאות, כנראה שמהשנה לא.

סעיף שש בחוזר נותן עוד מבט על המאבק בין האקדמיה לאגודות: "כל שחקן שאותר לאקדמיה איגוד הכדורסל יוציא מכתב למועדון בו הוא מתבקש תוך 7 יום לחתום על טופס השאלה בהתאם לתקנון האיגוד, במידה ותוך 7 יום לא תחתום האגודה על טופס השאלה בהתאם לבקשה תועמד הקבוצה לדין משמעתי".

תגובת דוד פריש, יו"ר הועדה המקצועית של איגוד הכדורסל: "האקדמיה לכדורסל הינו פרויקט לאומי של איגוד הכדורסל, משרד החינוך ומכון וינגייט למצוינות. תפקידה של האקדמיה לאתר לקדם ולקלוט את השחקנים הטובים ביותר בארץ ולהכשירם להיות שחקנים מובילים בנבחרות ישראל ובקבוצות שלהם".

איתור השחקנים לאקדמיה ולנבחרות הצעירות נערך במשך שנתיים. המאמנים, לאחר שקיימו את הערכות המקצועיות הטובות ביותר, מתוקף תפקידם ואחריותם לפנות לשחקנים המובילים והמתאימים לאקדמיה ולהמליץ להם להגיע לאקדמיה". "

"מאמני האקדמיה פועלים בדרך מקצועית הגונה וישרה ועושים את תפקידם נאמנה. שחקני האקדמיה רובם הגדול מהווים את סגל שחקני נבחרות הקדטים/נוער. בנוסף לכך שחקן שלא נמנה בסגל האקדמיה וימצא ראוי ומתאים מבחינה מקצועית להיות בסגל הנבחרת יהיה חלק ממנה. הדבר היה בעבר ויהיה גם בעתיד. לשמחתי הרבה רוב שחקני האקדמיה הינם השחקנים המובילים בארץ ומהווים את השלד הרחב של הנבחרות הצעירות".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();