ניצחון והפסד לאקדמיה בקרואטיה
ברק חקלאי ,23/10/2011

שנתון 1996 המאומן ע"י יעקב ג'ינו יצא למסע במדינת הבלקן במטרה לחוות לראשונה התמודדות מול יריבים אירופאים. במשחק הראשון נוצחו הישראלים ע"י נבחרת אזור זגרב, אך יממה לאחר מכן גברה על רייקה. בין לבין הספיקה לבקר גם במוזיאון לזכרו של דראזן פטרוביץ'.

שחקני האקדמיה לכדורסל (1996) העורכים בימים אלה מסע ברחבי קרואטיה ערכו בימים חמישי ושישי האחרונים שני משחקים מול הנבחרות האזוריות של זגרב ורייקה (מקבילות לאקדמיה). ההתמודדות הראשונה נערכה ביום חמישי האחרון כששחקניו של ג'ינו פגשו את שחקני זגרב הגדולים מהם בשנה. פערי הגילאים ובעיקר הפיזיות שיחקו תפקיד מרכזי והישראלים הפסידו, 51-82.

האקדמיה פתחה את המשחק עם יאיר בן שטרית, מתן יובל, ערן טיסונה, דוד בן ישי ויהלי זיו-אב. הישראלים פתחו טוב את ההתמודדות עם סלים של בן שטרית ויותם פז ולאחר חמש דק' התוצאה הייתה 9-9. זגרב רצה במהירות 0-13 ויחד עם פציעה של בן ישי סיימה את עשר הדק' הראשונות ביתרון מבטיח, 22-9.

גם ברבע השני השליטה הייתה בצד של המקומיים שהובילו ב-17 הפרש במחצית, 21-38. שחקניו הצעירים של ג'ינו התקשו לייצר נק' מול ההגנה המצופפת של הקרואטים ובסופו של דבר הפסידו ב-29 הפרש, 51-82.

קלעו לאקדמיה – יותם פז 10, אביחי בן דוד 8, ניב קרשנבאום ויאיר בן שטרית 7 כ"א, צחי חיימוביץ' וערן טיסונה 5 כ"א, שאולי שלום 4, יהלי זיו אב 3 ומתן יובל 1.
ביום שישי התמודדה האקדמיה נגד נבחרת אזור רייקה המורכבת משחקנים בגילאים הזהים לאלה של ג'ינו. הפעם פתחו בחמישייה יותם פז, יהלי זיו אב, ניב קרשנבאום, צחי חיימוביץ' ורומן סורקין.

מהרגע הראשון שלטו הישראלים בהתמודדות ביד רמה ולא נתנו לקרואטים אפשרות להיכנס בכלל למשחק. יהלי זיו אב הוליך את האקדמיה עם יכולת נהדרת שכללה 17 נק' ו-5 חט' כשלא הרחק מאחור יותם פז עם 11 נק' ו-16 רב'. בסיום, 72-39.

עוד הרבו לאקדמיה – רומן סורקין 10, אביב שמעון 9, ניב קירשנבאום 8, ערן טיסונה 6 (11 רב'), יונתן האוזר וצחי חיימוביץ' 2 כ"א.

בין שני המשחקים שקיימה כבר האקדמיה יצאו השחקנים יחד עם הצוות המקצועי ביום חמישי למוזיאון לזכרו של דראזן פטרוביץ' הנמצא בזגרב.

לאחר המשחקים התפנה עוזר מאמן האקדמיה, ערן איתן הנמצא יחד עם השחקנים בקרואטיה והתייחס לנסיעה: "יצאנו למסע המשחקים בידיעה כי אנו ניתקל בנבחרות אזוריות המורכבות משחקנים בוגרים יותר עם יסודות משחק ברמה מהגבוהות ביותר לגילם באירופה. סיימנו את שני משחקי 5*5 הראשונים של הקבוצה, אנחנו בתחילת הדרך ואני בטוח כי מפגשים מסוג זה הם חשובים מאוד בבנייתם המקצועית של שחקני האקדמיה, יחד עם זאת, הגיבוש, הלמידה והמסע המשותף בנסיעה הם נדבך נוסף בתהליך אותו עוברים הילדים"

סגל השחקנים: אביחי בן דוד, בן ישי דוד, בן שטרית יאיר, האוזר יונתן, זיו אב יהלי, חיימוביץ צחי, טיסונה ערן, יובל מתן, לוי אוראל, סורקין רומן, פז יותם, קירשנבאום ניב, שלוים שאול, שמעון אביב.


שחקני האקדמיה 1996









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();