הנבחרת עד גיל 18 לא רוצה ליפול
ספסל ,27/07/2011

היום (16:00) ייפגשו שחקניו של ננו גינזבורג את הולנד כשהפסד מנפץ את הסיכויים להגיע לחצי גמר אליפות אירופה ואת האפשרות להעפיל לדרג א'. ישראל ערכה בהכנה שני משחקי אימון מול הכתומים ומאזנה מולם עומד על 1-1. "ספסל" מכין אתכם עם פרטים נרחבים על היריבה ומה צריך לעשות כדי לנצח.

בשורה התחתונה נבחרת הנוער עשתה את עבודתה והעפילה לשלב הבא באליפות אירופה דרג ב' הנערכת בוארנה, בולגריה. אבל ההפסד המרגיז לשבדיה לאחר הארכה ואיבוד יתרון ה-19 נק' בהפסקה מעורר סימני שאלה גדולים לגבי ההתמודדויות הקשות יותר מול הולנד ובעיקר נגד מונטנגרו בבית השני.

היום (ד') תשחק הנבחרת את משחקה הראשון במסגרת השלב השני נגד הולנד (16:00). ישראל פגשה את הכתומים פעמיים במשחקי ההכנה, באחד ניצחה (84-88) ובשני הפסידה (79-72). על הנייר אם מסתכלים על הסגל של היריבה ניתן לראות שהוא שמבחינת גובה השחקנים הוא נמצא פחות או יותר באותם אזורים כמו של הכחולים-לבנים אם לא פחות. שלושה שחקנים בגובה 2.05 מחזקים את הקו הקדמי של המאמן יואן רויקרס, עוד שניים-שלושה מעל 1.90 וכל השאר בסביבות 1.80.

מבחינה סטטיסטית כמעט בכל הפרמטרים ישראל עולה על ההולנדים. אור סולומון וחבריו קלעו עד עכשיו בממוצע 93.3 נק' לעומת 66.6 נק' של הכתומים, הכחולים-לבנים חוטפים בממוצע 19 פעמים לעומת 10 של היריבה, מוסרים 23 אס' לעומת 16, כשגם ברב' היתרון הוא אצל הישראלים עם 48 מול 43. כל זה טוב ויפה, אך אסור לשכוח שההולנדים שיחקו בבית קשה יותר מזה שלנו ופגשו את רומניה (הפסידו לה) ואת מונטנגרו (אותה ניצחו), ולא שיחקו מחניים מעל ראשם של השוויצרים והנורבגים.

הולנד היא נבחרת מאוד קבוצתית בלי כוכבים כשיש לה שלושה שחקנים שמגרדים את גבול הדו ספרתי בטור הנק'. הרכז, מייק שילדר (17, 1.83) שסוגר בכל ערב 12.7 נק, עם 2.3 חט' אבל רק 2.7 אס'. תום מעיין יכול בקלות לקחת אותו ולשתקו. השחקן השני המוביל אצל הכתומים הוא פול קנדיף (18, 1.84), בלגי במקור אך מייצג את הולנד. הוא עומד על 12.3 נק' ומתפקד כקלעי של הנבחרת עם 11/19 מהטווח באליפות (58%). עצירה שלו יכולה לסדר לננו גינזבורג את העניינים. השחקן השלישי המשמעותי הוא שיין האנמיק (17, 1.98) שמסתמן כבאמת אחד שיכול לעשות צרות עם יכולת פיזית לא רעה. האמניק נותן עד כה 10.7 נק', 8.7 רב' ו-2.7 אס', סוג של תאום רפי מנקו שמן הסתם גם ישמור עליו.

ננו גינזבורג יצטרך להסביר לשחקניו שניצחון מול הולנד יגיע רק אם הם יידעו ללכת פנימה כמה שיותר, לסחוט עבירות מהגבוהים ולנצל את קליעות העונשין ואת הנק' מהצבע, בדיוק כפי שהיה במשחק המכריע מול סלובקיה. אין סיבה שזה לא יקרה.

הגנת הלחץ המצוינת של הנבחרת הישראלית חייבת לבוא לידי ביטוי היום ולגרום להולנדים, שגם כך מאבדים לא מעט (20.7), להמשיך בנושא וכך לצבור עוד ועוד נק' קלות. בסופו של דבר הניצחון חייב להיות כחול-לבן ואם שחקניו של גינזבורג יידעו לבצע את הדברים שנכתבו בו בצורה טובה אין סיבה שהם לא יסמנו עוד V בדרך למפגש הסופר חשוב נגד המונטנגרים מחר (חמישי) ב-13:45.


גינזבורג. לא רוצה ליפול








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();