זלמנסון. מקפיד לישון ב-21:30.



עידן חדש - ראיון בכורה
יאיר קלס ,10/04/2011

עידן זלמנסון, 2.06, רק בכיתה י' וכבר מסומן כדבר הבא של הכדורסל הישראלי. מלא בצניעות, מוסר עבודה גבוה ורצון להצליח ינסה זלמנסון להניף גביע ראשון עם הצהובים של מכבי. יאיר קלס לקח אותו לאחד על אחד והפסיד בהארכה. ראיון בכורה לקריירה מבטיחה.

עידן זלמנסון נולד בבאר יעקב ובגיל 3 עבר עם משפחתו לראשון לציון, שם החל לשחק כדורסל בפעם הראשונה. "בהתחלה פרשתי ועברתי דווקא לכדוריד" נזכר זלמנסון. "אך בגיל 8 החלטתי לחזור לכדורסל ומאז לא עברתי יום בלי הכדור."

זלמנסון שיחק בראשון לציון עד גיל 14 ואז החליט לקחת את העסק ברצינות ועבר ללבוש צהוב. "זו הייתה החלטה משותפת של שני הצדדים. אני מאוד רציתי לעבור למכבי תל אביב, שמצידם היו מעוניינים בי ורצו בכך. כל המשפחה גיבתה ותמכה בי ובכיתה ט' כבר הייתי שחקן של מכבי. בשנה שעברה למדתי בבית ספר דורות וכיום אני לומד בגימנסיה הריאלית בראשל"צ. החלטתי לעבור בשביל ליגת בתי הספר, על מנת לשחק עם חבר'ה בוגרים ממנו ולהשתפשף עם הנוער כמו שצריך."

10 אימונים בשבוע - 21 שעות כדורסל.

מספר המסגרות של שחקן נערים מצטיין נראה לעיתים קשה להבנה. קבוצת ליגה, פרויקט מצטיינים, ליגת בתי ספר וכמובן נבחרת הקדטים של ישראל.

"בקבוצת הנערים של מכבי ת"א יש לנו חמישה אימונים בשבוע, כאשר נמרוד המאמן מאוד מתחשב בי ומאפשר לי לנוח במידת הצורך. בליגת בתי הספר יש לנו שני אימונים ומשחק במהלך תקופת המשחקים. כמו כן יש במכבי ת"א אימוני מצטיינים עם חנוך מינץ פעם בשבוע וכדי להשלים את הפאזל נוסעים ביום שישי לאימון נבחרת הקדטים של ישראל בוינגייט. האימון נערך כשלוש שעות ברמה אינטנסיבית מאוד, יש תחרות חיובית והיא טובה לכולם, זה טבעי שכל אחד רוצה להראות למה הוא מסוגל ושיש לו מקום. משקיעים בנו הרבה מאוד וכל אחד מאיתנו נותן
מעצמו מאה אחוז."

"הכי כייף לשחק עם זלמנסון" מספר אלון לוין, חברו לקבוצת הנערים במכבי ת"א. "כשהיינו ביחד בחדר במחנה הקדטים, הוא תמיד ידע איך להיות כל הזמן עם מצב רוח טוב ומצחיק. גם שהיינו בספרד זה היה אותו הדבר, כל הזמן עם אנרגיות חיוביות, מצחיק ותמיד נחמד להיות בסביבתו. כל זה בא לידי ביטוי גם על המגרש," מוסיף לוין, "עידן תמיד מפרגן לי מחוץ למגרש, מעודד, נותן מחמאות ועוזר כשצריך. זה גורם לי לחשוב עליו דברים טובים ובאופן ישיר להחזיר לו הכל. יש לנו שיתוף פעולה מצוין ביחד, כי שמפרגנים, תמיד מקבלים בחזרה. אני אישית חבר מאוד טוב שלו ואנחנו מבלים הרבה גם מחוץ לאימונים. זלמנסון מוכשר בצורה מטורפת, כייף מאוד לשחק איתו ביחד, כי אתה תמיד יודע שהוא ימצא אותך בכל רגע שתהיה פנוי."


נערי מכבי תל אביב. קבוצתיות היא מילת המפתח.

מכבי תל אביב מוליכה את הליגה לנוער במחוז דרום כאשר עד כה ספגה הקבוצה שני הפסדים בלבד מתוך 28 משחקים.
"התחלנו העונה תהליך של מעגלי הקשבה," מסביר עידן. "זה עוזר לנו מאוד לגבש את השחקנים. כולם תומכים בכולם בכל מצב וזה כלל לא חשוב כמה דקות כל אחד מאיתנו משחק. ההרגשה האישית שלי היא שחבריי לקבוצה תומכים בי בכל פעם שאני יורד לספסל ללא קשר אם הייתי טוב יותר או פחות, זה בכלל לא משנה. האווירה השתפרה פלאים מתחילת השנה ואנחנו חברים מצוינים אחד של השני. זה גורם מאוד חשוב להצלחה שלנו"

"אני יכול להתפגר מיום של מנוחה בלי כדורסל"

למרות שבבית משפחת זלמנסון מקפידים על אורח חיים בריא וכבוי האורות מתבצע בשעה 21:30 כבר שנים, מתקשה עידן להעביר את הזמן הפנוי במנוחה ומעדיף ללכת למגרש.
"נמרוד מדבר איתי ומסביר לי היטב עד כמה זה חשוב לנוח משום שרק במנוחה הגוף משתפר. אני משתדל להקשיב ואף לנוח, אבל לרוב אני הולך בימי שבת לזרוק ולהתאמן על דברים שאני צריך לשפר. קשה לי לנוח, אני יכול להתפגר מיום של מנוחה בלי כדורסל, למרות שלאחרונה אני מקפיד לנוח יותר עקב העומס שגדל."

בקיץ האחרון עבר זלמנסון שנוי דרסטי. ירד במשקל, העלה מסת שריר ונראה בדרך הנכונה.
"בזכות מכבי קיבלתי תזונאית צמודה ומאמן כושר מדהים בדמותו של רגב פנאן שעשה איתי עבודה שאי אפשר לתאר במילים. משקיעים בי מאוד במכבי ואני מרגיש מצוין וחושב שהשתפרתי גם מבחינה גופנית. מבחינה מקצועית אני רוצה לשפר את הקליעה שלי מרחוק, אופ דריבל, לעבוד על הגוף והאתלטיות. אני מרגיש שיפור בקליעה שלי מבחוץ ומקבל אור ירוק לקחת אותה במשחקים. נמרוד דיבר איתי על כך שהוא רוצה להפוך אותי אפילו לעמדה 3-4 אך קודם כל זה תלוי בי. הוא מאמין שכולם צריכים לדעת את כל העמדות על המגרש ואני מסכים איתו לחלוטין."

משחק השיא של זלמנסון העונה היה איך לא, מול קבוצת האם מראשון לציון. 25 נקודות, 9 ריבאונדים, אסיסט וחטיפה.

"אני יודע שקבוצות מתכוננות אלי היטב לפני משחקים ומביאות עלי שמירה כפולה. היו הרבה משחקים העונה שהתרכזתי יותר באסיסטים וריבאונדים וסיימתי עם 16 נקודות, כאשר הדגש היה על מציאת השחקנים הפנויים." לקראת גמר גביע המדינה שיערך ביום שני בבית מכבי אומר זלמנסון: "עברנו לאחרונה שני משחקי גביע קשים מול הפועל ירושלים כאשר פתחנו טוב, אך ירושלים קבוצה טובה וקלעה מחוץ לקשת. אני שמח שבסופו של דבר השגנו את המטרה שלנו וכעת צפוי לנו משחק אחד על כל הקופה מול גלבוע/מעיינות. אני חולם על גביע ראשון עם מכבי תל אביב.

שליפה מהמותן:

מה הדבר שהכי עושה לך את זה: "מומנטום קבוצתי ודאנק."
המאמן שהכי התחברת אליו: "שני המאמנים שלי במכבי ת"א, עודד שלום תרם לי המון מאוד וכמובן נמרוד מיטל."
איפה עידן זלמנסון בעוד 5 שנים: "בבוגרים של מכבי תל אביב."
החלום: "להגיע לאן.בי.איי."


נערי מכבי בטורניר בספרד. 31 נק' לזלמנסון.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();