בלינקו. לשחזר את 2009



משימה אפשרית בהחלט
ספסל ,08/08/2010

נבחרת ישראל קיוותה לנס רוסי שיעלה אותה לשלב הבא, אך למרות הניצחון על טורקיה נפלה שוב למשחקי הדירוג 13-16. עכשיו מחכים לה שישה משחקים מול גרמניה, דנמרק ולטביה, כשהמטרה היא להימנע משני המקומות האחרונים המוליכים לדרג ב'. על השיטה החדשה, לוח המשחקים והיריבות, בפנים.

במשך כמעט חמש שעות אתמול עוד האמנו שהשנה זה יהיה אחרת. נבחרת הקדטים גברה על טורקיה 58:61 ועודדה את רוסיה במשחקה נגד מונטנגרו המארחת. הרוסים הובילו עד אמצע הרבע האחרון תוך מפגן שלשות מרשים, אבל מונטנגרו התעשתה בזמן, שמרה על מאזן מושלם והשיגה ניצחון ששלח אותנו למקומות 13-16 בגלל הפרש סלים פנימי נחות מול רוסיה וטורקיה.

רובי בלינקו כבר היה בסרט הזה בשנה שעברה. ניצחון אחד בשלב המוקדם לא הספיק כדי להימנע מנפילה למשחקי ההישארות. ב-2009 זה נגמר בשלושה ניצחונות רצופים שהשאירו את ישראל בדרג א' ומנעו ממנה ירידה משולשת אחרי העתודה והנוער. הקיץ שונתה השיטה ובמקום ליגה של שלושה מחזורים מול הקבוצות שסיימו אחרונות ביתר הבתים מדובר בליגה של שישה מחזורים.

דבר אחד טוב יצא לישראל ממשחקי אתמול וזה הניצחון של יוון על ליטא, שמנע ממנה להיפגש עם ישראל שוב במשחקי ההישארות. היוונים הובכו ביום הראשון מול דנמרק, שמאז חטפה רק תבוסות, והניצחון שלהם אתמול סידר לנו יריבה נוחה יותר על הנייר.

פרט לדנמרק, תתמודד ישראל גם מול לטביה וגרמניה, כאשר לכל הארבע מטרה אחת משותפת: להימנע משני המקומות האחרונים שמורידים לדרג ב'.

לוח המשחקים החדש
יום שני, 15:15: נגד גרמניה
יום שלישי, 15:15: נגד דנמרק
יום רביעי, 15:15: נגד לטביה
יום שישי, 15:15: נגד גרמניה
יום שבת, 15:15: נגד דנמרק
יום ראשון, 17:30: נגד לטביה

היריבות
בדיוק כמו ישראל, גם גרמניה מגיעה אחרי שהשיגה ניצחון ראשון באליפות, אלא שבמקרה שלה, הוא היה חסר חשיבות לחלוטין. הגרמנים פגשו את קרואטיה -שניצחה בשני משחקיה הקודמים והחליטה להעניק מנוחה לכוכביה (בראשות דאריו סאריץ' הנפלא) - והביסו אותה 44:69. עם זאת, בשני משחקיה הקודמים הובסה גרמניה 73:54 מול איטליה ו-78:49 מול סרביה.

בלינקו אמר בייאוש אחרי הניצחון על טורקיה ש"שזה המשחק הראשון בו ניצחנו בריבאונד - והמשחק הראשון בו ניצחנו". נגד גרמניה הנמוכה, עם שני שחקנים בלבד בגובה 2.00 מ' וממוצע גובה נמוך משל ישראל, יהיה אפשר לשחזר את ההישג הזה. הרכז מאוריציו מארין הוא כוכב הנבחרת עם 12.3 נק' והיחיד שמהווה איום מעבר לקשת.

דנמרק כאמור רשמה את הסנסציה של האליפות עם ניצחון מדהים על יוון, 53:55, במשחק הראשון, במה שהיה הניצחון הראשון שלה אי-פעם בדרג א' בקדטים. עם זאת, מאז היריבות מתייחסות אליה אחרת וביומיים הבאים היא הושפלה 92:47 מול ליטא ו-73:35 מול צרפת.

כוכב הנבחרת הוא רסמוס לארסן הענק (2.12 מ'), שרושם עד כה 14.7 נק', 7.3 ריב' ואפילו 50% לשלוש (5 מ-10). לדנים נפיל נוסף, יאקוב ינסן (2.10 מ'), אך פרט ללארסן שמייצר כשליש מהנקודות שלהם, אין להם אופציות התקפיות והם גם קולעים בפחות מ-50% מהקו. בשני המשחקים האחרונים הם הראו סף שבירה נמוך (32:5 ברבע הראשון מול ליטא, 17:1 ברבע האחרון מול צרפת) וישראל חייבת לגבור עליהם פעמיים.

לטביה היא הנבחרת היחידה באליפות שלא רשמה עדיין ניצחון, אך גם לא היתה רחוקה מזה אתמול מול בולגריה, שגברה עליה 69:66 בדרמה גדולה ועלתה על חשבונה לשלב הבא. בשני משחקיה הראשונים לטביה לא נתנה אפילו פייט והובסה מול ספרד 65:35 ומול פולין 72:45.

בנבחרת שני שחקנים בגובה 2.00 מ', אך גם איתם יהיה קל יותר להתמודד בריבאונד. שני שמות בולטים מושכים את העין בגלל קשרי המשפחה שלהם, אדגארס שטלמהארס וקרליס מוז'ניקס, אך בינתיים הם רחוקים מלהרשים בטורניר. הלטבים זורקים המון שלשות ובינתיים קולעים מעט והשחקן היחיד שלהם שהופיע לאליפות עד כה הוא סלבאס מטיקוביצ'ס (2.00 מ'), שתורם 12.3 נק' למשחק.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();