לפגוע בול בפוני
שי ברק ,28/07/2010

נבחרת הנערות תפתח מחר, יום חמישי (29.7), בעיר טימישוארה שברומניה, את אליפות אירופה עד גיל 18. כמו רוב הנבחרות הצעירות של ישראל, גם הנערות משחקות בדרג ב' וינסו להעפיל לדרג א'.
המשימה: קשה ביותר. אז מה? על זה נאמר, "קשה יש רק בלחם". מדריך לאליפות, בפנים. שיהיה בהצלחה.

סגל הנבחרת הנערות 2010

הכר את הטורניר, הכר את היריבות

ראיון עם מאמני הנבחרת - חדורי מוטיבציה

לפני שנה, דרג ב' של אליפות אירופה לנערות התקיימה בישראל. הנבחרת הישראלית כיוונה לדרג א', וראתה עצמה מועמדת לעליה. קמפיין יפה הסתיים בתחושת החמצה עם הפסד בחצי הגמר לסלובניה, ומקום רביעי.
הקיץ, בסגל חדש ברובו, וללא הכוכבות שהתבגרו והמשיכו הלאה מגיעה נבחרת הנערות צנועה, עם הרבה פחות הצהרות מראש.

לסגל הישראלי רק שתי שחקניות הנושקות ל-180 ס"מ, השאר נמוכות מזה, נחיתות פיזית שתקשה מאד להגיע רחוק. מאידך, ויש לזכור שההיסטוריה מלאת סיפורים על מקרים בהם הגענו קטנים ועשינו את זה בגדול. עוד מימיו של דוד המלך שהגיע קטן ו"חוץ משני גמלים וגדי עוד לא ידעו אז מיהו", והסוף ידוע לכל כשפגע לגוליית "בול בפוני", והפך למלך ישראל, כל אחת בטורניר יכולה בעוד שבועיים לחזור מלכה.
לנבחרת שחקניות עם המון אינטליגנציית משחק ויכולות אישיות שאינן מוטלות בספק, וצוות מקצועי, איזנבג את העליון, שעבד בחודש וחצי האחרונים קשה ויסודי כדי לחבר הכל יחד לכדי נבחרת לוחמת שבאה קטנה כדי לצאת גדולה.
אם לכך, ובהתאם לזאת, כשאנחנו ערב פתיחת האליפות- הכל אפשרי.


קצת היסטוריה...
העיר טימישוארה, בה תתקיים האליפות היא אחת מחמשת הערים הגדולות ברומניה. זוהי עיר אוניברסיטאית, המאופיינת בגנים יפים ובנהר הבאגה החוצה אותה.
בשנת 2007 אירחה העיר את אליפות נערות דרג ב', אז הגיעה נבחרת נערות ישראלית עם גבוהה אחת בלבד מעל גובה 1.80 מ', אז בנבחרת היתה רכזת הנושאת את השם "שפיר" ובסגל האימון רועי איזנברג, ב-07' המסע הסתיים באופן מוצלח במקום השישי, תחושת דז'ה וו? נקווה ללא פחות, אם לא יותר.
בשנת 2008, הנבחרת התמודדה במקדוניה, מדינה שהביאה פחות מזל, כנראה, שם סיימה ישראל רק במקום ה-12.
ובשנה שעברה, כפי שכבר נכתב קודם, בארץ הקודש הנבחרת הצליחה להגיע "רק" למקום הרביעי, ושלחה את הנבחרת הנוכחית לאותה עיר ציורית ברומניה ולא לביקור בסלובקיה, למשחקי דרג א'.


הסגל הישראלי
לסגל נבחרת הנערות המלא
ברצף האימונים וההכנות לקראת האליפות איבדה הנבחרת שתי שחקניות חשובות, יובל גונן לוי ואוריאן אמסלם. לגבי אמסלם שהתאמנה חלקית עם הנבחרת בשבוע האחרון, היה ספק אם תהיה כשירה לנסיעה אך ביום ראשון הוחלט שלא לסכן אותה אחרי שהתברר שאינה כשירה.
מלבד שתיהן, הנבחרת בורכה ב-12 השחקניות הטובות והמוכשרות ביותר שיש בכדורסל הנשים הישראלי עד גיל 18, להציע, כאלה המוכנות לתת מעצמן למען הנבחרת.

השחקניות המרכיבות את הסגל מגיעות מ-6 קבוצות נערות: אליצור ת"א (האלופה), הפועל עמק יזרעאל (מחזיקת הגביע), הפועל גליל עליון, מכבי רעננה, מכבי אשדוד ואס"א ירושלים. 7 שחקניות מתוך הסגל התנסו והתמודדו כבר העונה במשחקים נגד שחקניות בוגרות במסגרת הליגה הלאומית לנשים, מה שמוסיף ניסיון ובעיקר מחשל לקראת המאבקים הפיזיים.

המיוחד בתלכיד שיצא לאליפות, שלא ניתן לסמן כוכבת ברורה בין השחקניות, כולן טובות אבל אף אחת לא על תקן "שחקנית-על". אמנם, מיעל שפיר מצפה הצוות המקצועי לקחת את המנהיגות כרכזת הנבחרת , להוביל את הבנות ולהנהיג, אך גם הדס שחם, הקפטנית, נמצאת בשביל לעזור בכך, קרן מוזס על תקן הקלעית, זו שיכולה ולא מפחדת לקחת את הזריקה המכריעה, וגם לכל היתר תפקיד ייעודי וחשוב במכונה שיצרו מאמני הנבחרת כדי לכפר על חסרונות כאלה ואחרים, הקיימים.

השיטה שבה הנבחרת תשחק, כיאה לנבחרת ישראלית, תתמקד קודם כל במאבק חסר פשרות בהגנה, לחץ על הכדור וניסיון למנוע מהגבוהות היריבות להכנס למשחק ולשלוט בו. בהתקפה, הנבחרת תנסה לשחק מהר, קבוצתי, הרבה מסירות וחיפוש אחר הקליעה הנכונה, והמפתח, ניצול אינטליגנציית המשחק של הבנות במקום ללכת בכוח מול שחקניות בעלות יתרונות פיזיים.


על הטורניר
למידע על היריבות ושיטת הטורניר
הטורניר יחל בתאריך 29.7 ועד 8.8

לו"ז משחקי השלב הראשון
29.7, 20:15 – בלארוס
31.7, 15:45 – מונטנגרו
2.8, 18:00 - הולנד
(שעון ישראל ושעון רומניה זהים)








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();