קרן מוזס



הקדטיות יצאו לאליפות אירופה
ספסל ,28/07/2009

נבחרת הקדטיות של ישראל תפתח את אליפות אירופה דרג ב' באסטוניה ביום חמישי הקרוב. הנבחרת המורכבת כמעט כולה משחקניות שעדיין לא התנסו במעמד, מגיעה ללא ציפיות. "אנחנו באים כמו סוזן בויל לאמריקן איידול ומקווים לסיים כמוה", אמר המאמן רפי בוגטין.

נבחרת הקדטיות סוגרת את הקיץ הכחול לבן שלנו עם אליפות אירופה דרג ב' בטאלין, אסטוניה. אם לא הייתם בין העוקבים האדוקים של ליגת נערות ב' השנה, כנראה שלא תזהו יותר מידי שמות בנבחרת הישראלית, אם בכלל. רק שלוש שחקניות מהנבחרת הנוכחית השתתפו באליפות של 2008 - קרן מוזס, אביב כספי והדר לוי. כספי הייתה המשמעותית ביותר מבינהן ושיחקה 23 דקות למשחק ורשמה 4.8 נקודות ו-6 ריב' למשחק. מוזס הסתפקה ב3.4 נקודות ב-13.6 דקות למשחק, לוי הצעירה שהייתה אז רק בת 14 וצורפה לסגל במטרה להשתפשף, שותפה בארבעה משחקים. השנה שלושתן שחקניות משמעותיות אבל בנבחרת הזו יש 12 בנות שמשחקות. אם שנה שעברה היו כוכבות ולא היה עומק, השנה המצב התהפך.

בואו נתחיל קודם כל משיטת האליפות. 19 הנבחרות מחולקות לארבע בתים, שלושה של 5 קבוצות ואחד של 4 קבוצות. ישראל נמצאת בבית ב' הכולל חמש קבוצות. שלוש הקבוצות שיסיימו במקום החמישי ירדו אוטומטית למשחקי הדירוג על מקומות 17-19, בדיוק כפי שקרה לנבחרת הקדטיות בשנה שעברה. שתי הראשונות בכל בית יעלו לרבע הגמר, והקבוצות שסיימו במקומות 3-4 ישחקו במשחקי הדירוג על מקומות 9-16.

הבית של ישראל כולל את לאטביה שירדה בשנה שעברה מדרג א' ואת רומניה שזכתה במדליית הארד בדרג ב' ב2008, אם כי גם אצל הרומניות רק שלוש שחקניות נשארו מהשנה שעברה. שתי הקבוצות הנוספות בבית הישראלי הן אסטוניה המארחת, שבאליפות הקודמת הסתפקה במקום ה-16, ושווייץ שסיימה במקום ה-14 בשנה שעברה. ישראל כזכור התדרדרה למקום ה-17.

מאמן הנבחרת, רפי בוגטין, סיפר על שיטת המשחק של הנבחרת והדגשים שהיו בהכנה: "אני מאד מרוצה מתקופת ההכנה שלנו, התחלנו את הקמפיין בינואר. מבחינה התקפית התמקדנו במשחק החדירה וההוצאה, תוך שמירה על מרווחים בין השחקניות. עבדנו הרבה על יסודות של יכולת אישית ומשחק של אחת על אחת. השחקניות נדרשו לחשוב כל הזמן על המהלך הבא, במטרה להגביר את קצב המשחק. מבחינה הגנתית רוב העבודה הייתה על הגנה אישית, לקראת משחקי ההכנה התחלנו ללמד אזורית ואזורית לוחצת שכן בנערות ב' שומרים רק אישית", הסביר בוגטין. "האימונים והמשחקים צולמו והבנות צפו בקטעים בכיתת לימוד על מנת להפיק לקחים. כמו כן במהלך האימונים הופעלו שעון המזכירות ולוח התוצאות על בסיס קבוע כדי לתת לשחקניות תחושה של זמן ותוצאה" הוא הוסיף.

מבחינת משחקי אימון, הנבחרת ערכה טורניר הכנה באנגליה, אירחה את רוסיה לשני משחקים בארץ והשתתפה במכבייה. "נבחרת אנגליה אמנם לא הייתה נבחרת ברמה טכנית גבוהה אבל מבחינת פיזיות היא ברמה גבוהה מאד, זה נתן לבנות ניסיון חשוב שכן עבור 9 מהשחקניות זו פעם ראשונה בנבחרת הקדטיות. המשכנו בארץ במשחקי אימון נגד רוסיה מדרג א', אחת המתמודדות על האליפות, ובמכבייה שיחקנו שני משחקים נגד ארה"ב, נבחרת מצוינת עד גיל 18", סיפר בוגטין.

"יש לנו נבחרת מאד מגובשת על המגרש ומחוצה לו, נבחרת לוחמת עם אופי שלא נשברת ובכל יום נתון שחקנית אחרת יכולה להוביל. היחודיות של הנבחרת היא שההבדלים בין הבנות מאד קטנים וסגנון המשחק מתבסס על כל 12 השחקניות", אמר בוגטין. "יש בנות עם פוטנציאל גבוה והן עדיין בתהליך של לממש אותו. לגבי הציפיות אני לא אכחיש, אנחנו באים כמו סוזן בויל לאמריקן איידול ומקווים לסיים כמוה. נעשה הכי טוב שאפשר בכל משחק אבל בהחלט שמנו דגש על לפתח את השחקניות ברמה האישית. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לעמית הלמן העוזר שלי ולמאמן הכושר זיו רום שהם שותפים מלאים לעשייה וכמו כן לפיזוטרפיסטית מיריים, מנהלת הנבחרת מיכל קרקו, לאלי רבי והאיגוד על שנתנו לנו את כל התנאים האפשריים להצלחה", סיכם.

לו"ז המשחקים
רומניה - ישראל, 30.7, 15:45
לאטביה - ישראל, 31.7, 20:30
שוויץ - ישראל, 1.8, 18:00
אסטוניה - ישראל, 3.8, 18:00

הסגל המלא:
אביב כספי, מיכל גילת, ספיר שריג (אליצור חולון), קרן מוזס, הדר רפאל, מאיה מדרי (בני הרצליה), הדר לוי (מ.ס אבן יהודה) ,ניצן קוך, אביב ארוך (מכבי רעננה), מאי דיין (מכבי אשדוד עתיד), להב קונסטנטיני (אס"א ירושלים), ים גל (מכבי רמת חן)






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();