תמיר. אסור לרדת לדרג ב'
צילום: לירון מולדובן




הישרדות, חבל לורן
ספסל ,26/07/2009

אחרי ניצחון דרמטי, תבוסה גדולה והפסד מתסכל במשחק על כל הקופה, חייבת נבחרת הנוער לרשום שני ניצחונות משלושה משחקים כדי לא להצטרף לעתודה בדרג ב'. בדרך יחכו לה הילדים הצ'כים שזכו בכסף בקדטים אשתקד, אוקראינה שמסתכלת על היריבות מלמעלה ויוון שזכתה בזהב וכסף בשנתיים האחרונות.

עיקבו אחרי "ספסל" גם ב"טוויטר"

את אליפות אירופה פתחה נבחרת הנוער ברגל ימין, עם ניצחון דרמטי 62:63 על רוסיה מסל בשניות הסיום של נמרוד טישמן. ישראל, שפיגרה לאורך כל המשחק, פיתחה ציפיות ופתחה לנו את התיאבון, אבל למחרת הובסה 92:53 ע"י ליטא וליום האחרון היא הגיעה בידיעה שניצחון על איטליה יעניק לה את המקום השני, אבל הפסד יוריד אותה למשחקי 13-16.

ישראל שוב ראתה את הגב של יריבתה במשך החלק הארי של המשחק, ועם 66:57 ירדה למשחקי הדירוג 13-16. החל ממחר (ב'), היא תשחק אחת ליומיים נגד שלוש היריבות האחרות שסיימו אחרונות בבית המוקדם, בידיעה שהיא חייבת שני ניצחונות כדי לסיים בחצי העליון של הטבלה, מה שישאיר אותה בדרג א' שנה נוספת.

חניכיו של דני פרנקו סבלו בכל המשחקים מנחיתות גדולה בריבאונד, כאשר בניצחון על רוסיה הם מצליחים לשמור על שיוויון יחסי (מינוס 3), אבל בשני ההפסדים רשמו התפרקות מוחלטת ולקחו 22.0 ריב' בממוצע פחות מהיריבות!

בעיה חריפה לא פחות היא ההתקפה האנמית. נמרוד טישמן מספק את הסחורה עם 20.7 נק' - שלישי במלך הסלים בטורניר, שני בכמות זריקות עונשין (11.0) וחמישי באחוזים מעבר לקשת (60%) - אבל קשה לסמן כרגע מישהו שיכול להשתלט על הכינור השני בהתקפה.

בשניים משלושת המשחקים, טישמן היה הקלע היחיד של ישראל עם יותר מ-8 נקודות, ורק נגד איטליה הצליחו דותן ותמיר הירושלמים להיות הראשונים מלבדו שמגיעים לדו-ספרתי. כרמל בוכמן סובל מאחוזים נוראיים מכל הטווחים ותורם 5.0 נק' בלבד, יתר הנבחרת פרט לטישמן עומדת עד כה על 3.3 שלשות למשחק ב-19.6% ועל כל אסיסט שישראל מוסרת היא מאבדת 2.3 כדורים!

נבחרת הנוער בהחלט ראויה יותר מנבחרת העתודה להישאר בדרג א', אבל אין ספק שקל זה לא יהיה. צ'כיה ואוקראינה אמנם עוד לא ניצחו בטורניר, אבל עשו לא מעט חיים קשים ליריבותיהן ויוון, שהנבחרות הבוגרות יותר שלה (עד 19 באליפות העולם לנוער ועד 20 באליפות אירופה לעתודה) הגיעו למשחקי הגמר הקיץ, מעולם לא הייתה נבחרת שאפשר לזלזל בה.

היריבה הראשונה של ישראל מחר (ב', 14:30) היא צ'כיה, שהפסידה בבית המוקדם לסלובניה (74:71), סרביה (75:56) וצרפת (78:67). הצ'כים חזקים יותר בכדורסל נשים, אבל נהנים מדור מוכשר מאוד שעלה מדרג ב' בנוער אשתקד ומתבסס ברובו על נבחרת הקדטים שזכתה אשתקד במדליית הכסף באליפות אירופה.

יאן וסלי מפרטיזן בלגרד, שכיכב אשתקד באליפות דרג ב', כבר בן 19, אבל תומאס סאטוראנסקי, שנבחר למצטיין באותה אליפות בה סיימה צ'כיה שנייה ומעט אח"כ כבר קלע פעמיים בדו-ספרתי נגד ישראל הבוגרת במוקדמות אליפות אירופה, לא הגיע למרות שהוא עדיין עומד בתנאי הגיל לאליפות. השניים הוקפצו ישירות לנבחרת הבוגרת שתשחק בטורניר ההישרדות, אבל גם בלעדיהם טיפסה השבוע נבחרת העתודה לדרג א'.

בלי שניהם, לצ'כים אין כוכב אחד משמעותי ורק שחקן אחד שקולע בממוצע דו-ספרתי, בדיוק כמו אצלנו אגב, אלא שמרטין קריז - בן ה-16 בלבד אגב! - תורם 10.3 נק' בלבד, מחצית מהכמות של טישמן. לצ'כיה רוטציה ארוכה ומאוזנת והמטרה שלה היא ברורה: להישאר בדרג א' כדי לאפשר לסגל שלקח מדליית כסף היסטורית אשתקד בקדטים - הראשונה בתולדות הכדורסל הצ'כי העצמאי - לנסות לשחזר את ההישג גם בנוער בקיץ הבא.

היריבה השניה של ישראל, ביום ד' בשעה 14:30, תהיה אוקראינה, שספגה שתי תבוסות בבית המוקדם מגרמניה (100:77) וספרד (97:74), לפני שהובילה במשך משחק שלם על קרואטיה עד שהפסידה 73:69 בלבד, אך יש לציין כי הקרואטים החזקים איפשרו לשחקניהם הבולטים לנוח, ובראשם טוני פרושטראן הנהדר, מלך הסלים בטורניר, שהצטיין גם באליפות העולם לנוער שהסתיימה לפני שבועיים בלבד.

האוקראיינים מציבים את הנבחרת הגבוהה ביותר בטורניר עם שבעה שחקנים מעל 2.00 מטרים, כולל קונסטנטין אניקייאנקו (2.14 מ'), שמיעט לשחק ביומיים הראשונים, אבל הצטיין מול קרואטיה עם 13 נק' ו-12 ריב'. בקיץ שעבר רשמה אוקראינה בטורניר ניצחון אחד בלבד, אבל לשמחתה הוא היה כבר בשלב הבתים, מה שעזר לה לסיים במקום ה-12. גם הדור הנוכחי לא נחשב לחזק במיוחד וסיים בשתי אליפויות הקדטים האחרונים במיקום דו-ספרתי.

כוכב הנבחרת הוא אלכסנדר ליפוביי מבי.סי. קייב, גארד בגובה 2.00 מ', שהצטיין בשני המשחקים הראשונים עם 20.0 נק' למשחק, אבל נגד קרואטיה שיחק 6 דקות בלבד. אנדריי לבדינצב הרכז (1.86 מ') משלים קו אחורי מסוכן מאוד, שביחד עם גנאדי דזיובה זורק המון שלשות. האוקראיינים זורקים כמעט 26 שלשות למשחק ומדייקים ב-33%, ואם יתפסו יד דווקא נגדנו, זה יהיה מסוכן מאוד.

אחרונה חביבה תהיה יוון (ו', 19:00), שנזרקה במפתיע לבית התחתון בעקבות הפסד לבולגריה ביום השני. על היוונים כאמור עובר קיץ פנטסטי בשני השנתונים הגדולים יותר, ואפשר רק לקוות שעד המשחק נגדם, גם אנו וגם הם נבטיח את הישארותנו והתוצאה תהיה לפרוטוקול בלבד.

יוון פתחה את האליפות עם הפסד צמוד לטורקיה של אנס קאנטר, שרשם 22 נק' ו-22 ריב' בדרך לניצחון 74:78. יום אח"כ הגיע ההפסד המתסכל לבולגריה, שהיממה את היוונים כאשר עצרה אותם על 9 נק' ברבע השני ו-4 בשלישי! יוון התאוששה רק ברבע האחרון, אבל הצליחה רק לצאת עם נזק קטן יותר, 65:55. ביום האחרון ניצחה יוון את לטביה 68:71, אבל חסרה סל אחד בדיוק כדי להעפיל למקום השלישי בבית בגלל יחס פנימי.

יוון, שזכתה באליפות אירופה לנוער אשתקד ובסגנות שנה קודם לכן, סובלת משנתון בינוני יחסית שסיים לפני שנתיים במקום השביעי באליפות אירופה לקדטים ובמקום ה-11 בלבד בקיץ הקודם. היוונים סובלים מאחוזים מזעזעים מהקו (47.9%) עד כה וזורקים 27.3 שלשות בממוצע למרות שרק אחת מכל ארבע נכנסת.

יורגוס גאורגאקיס (2.04 מ') נתן פייט מרשים לקאנטר הטורקי במשחק הראשון עם 22 נקודות, אבל בשני המשחקים הבאים יצא בחמש עבירות ומיעט לשחק ולתרום. הסנטר הצעיר שיחק הקיץ גם באליפות העולם לנוער ואולי סובל מעט מעייפות, שגורמת לו להיות מלך הפאולים בטורניר עד כה.

אנדראה קאנואידיס מפאניוניוס - שהספיק לשחק העונה כבר ביורוליג - היה חלש בשני המשחקים הראשונים, אבל הפציץ 24 נק' (4-7 לשלוש) בניצחון על לטביה. יאניס אנגלופולוס הרכז הוא השחקן השלישי שתורם ממוצע דו-ספרתי (10.3 נק'), אבל למרות שהוא מדייק ב-19.2% בלבד מעבר לקשת הוא מוביל את האליפות עם 8.7 ניסיונות לשלוש למשחק. יאניס קרת'אנאסיס מאולימפיאקוס, לינוס-סיפירידון חריסיקופולוס מאריס סלוניקי ודימיטרי קאציווליס שמשחק עם גאורגאקיס במאנטולידיס בליגות הנמוכות, משלימים סגל שלא ירד בקלות לדרג ב'.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();